Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10901 til 10920 af 14099
-
Uddannelse hvis man er interesseret i arbejde i FN
ForumindlægHej, Jeg har en drøm om at arbejde med bekæmpelse af sult, ulighed og fattigdom m.m ved at arbejde i en nødhjælpeorganisation såsom FN fx. i UNICEF, men jeg er meget i tvivl om, hvilken uddannelse der vil være den bedste hvis jeg ønsker at arbejde inden for dette område. Jeg har en samfundsvi... -
Afsætning - Pandoras
ForumindlægHejsa, jeg har en opgave i afsætning jeg ikke har tid til at lave. Hvad skal man gøre for nogen vil lave den mod betaling? Skal afleveres om 3 dage Den er forholdsvis nem og skal ikke være mere end et 4 tal værd Opgaven lyder: Butik: Pandoras Udvælg en detailhandelskæde, der har butikker i Barc... -
grammar
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor jeg skal oversætte bl.a disse tre sætninger med fokus på there is/there are -Der er en dreng og en pige ved fordøren (front door) -Der er meget mad på bordet -Der er mange mennesker i salen(hall) Her er mine bud: - There are a boy and a girl at the front door -Th... -
ideer til et produkt i projektugen 9 klasse
ForumindlægHejsa allesammen, mig og min veninde har projektuge på mandag og vi har fået overemnet "Det burde man gøre noget ved". som delemne har vi valgt Dyrevelfærd, fordi vi begge to syntes at det er noget som man burde gøre noget ved, men vi er helt blanke når det kommer til produktet. vi hav... -
Psykologi/samf
ForumindlægHejsa Er der nogen der kan hjælpe med at finde en god case/matriale at analysere ift min problemstilling som jeg har skrevet under:) Hvordan kan man bryde den sociale arv i Danmark? Redegør for begrebet resiliens i psykologi og for begrebet social arv med fokus pa° den negative sociale arv... -
ikke materiale nok til problemformulering SRP?
ForumindlægHej SP, Jeg skriver SRP i Bioteknologi og Spansk om kokain i colombia, hvor mit fokus ligger på oprindelige folk, der tygger på kokablade og pablo escobars kokaiinproduktion. Problemet er, at jeg i min problemformulering har angivet, at jeg vil redegøre for emner, som jeg umiddelbart ikke kan fi... -
Hvordan bliver jeg god til fransk?
ForumindlægHej alle Jeg går i 3.g og har begynderfransk på A. Da der kun er et halvt år tilbage før eksaminerne, og der er 50 % chance for at komme op i fransk mundtlig, vil jeg bare lige spørge om, hvordan man kan forbedre sig i fransk? Jeg er nemlig nød til at ende ud med en god karakter for at komme in... -
9. klasse - Projektopgave om "Iscenesættelse via sociale medier - unge"
ForumindlægHej Jeg er lige nu i gang med min 9. klasse projektopgave. Hovedemnet: Fremtid Delemnet: Iscenesættelse via sociale medier - unge Jeg håber I kan hjælpe mig lidt på vej - for jeg lidt råd til hvordan man laver en ordentlig projektopgave, som selvfølgelig skal fremlægges. Jeg mener, hvad er go... -
Mekanik i cykelpedal, pedalarm og kranken
ForumindlægHej, jeg er igang med et mekanik projekt hvor jeg skal lave diverse mekaniske beregninger på en cykelpedal, pedalarm og kranken (kan både være hele systemet eller delsystemerne). Jeg skal selv stille opgaverne som jeg vil beregne og skal gennem disse vise at jeg kan finde ud af de ting vi har l... -
Studenter hue opgave
ForumindlægMarkedet for studenter- og afgangshuer er i de seneste 10 år vokset i takt med at flere og flere ungdomsuddannelser vælger at afslutte deres eksamen med at få en hue på hovedet. Desuden har udbyderne fundet ud af, at der er et stort marked for komplementære produkter til selve huen. Der er derfor... -
De politiske emner (politisk dagsorden i august 2022)
ForumindlægHej. Vi skal tage udgangspunkt i de politiske emner, der topper danskernes politiske dagsorden fra august 2022. Dertil ser jeg, at det helt klart er “hospital og sundhed” der er emnet, der topper over de andre emner. Så bliver jeg spurgt, hvorfor det er sådan? Hertil ville jeg mene, at det nok h... -
Hjælp til "En såret arbejder"
ForumindlægHej, jeg har trukket "Kunstbilleder i Romantikken og Det Moderne Gennembrud" og har valgt "En såret arbejder" til at perpspektivere til "Udslidt" (som er en del af vores pensum). Jeg har lavet en hel analyse ud af en skabelon fra "Ind i Dansk", og vil gerne... -
Adgangskrav
ForumindlægHej Jeg har længe været i tvivl om et spørgsmål, og spørgsmålet kan ikke ses til at få svar fra lærer, rektor eller nogle UU-vejleder ( jeg har spurgt flere forskellige). Er det karaktererne fra 9. klasse eller 10. klasse, der normalt betragtes som værende af større vigtighed når man skal søge p... -
Eksamen i samfundsfag A - problemformulering
ForumindlægHejsa, vi er tre piger der sidder til 24-timers eksamen i Samfundsfag A Vi har trukket økonomiske og politiske udfordringer, med bilag der fokusere på den økonomiske situation og om vi skal bruge af overskuddet på råderummet, samt hvordan pengene skal bruges. Vi har lavet følgende problemformule... -
SSO om 9-11 // 11. september 2001
ForumindlægHej, Jeg skal finde materiale til at skrive en SSO om terrorangrebet i New York, bedre kendt som 9/11. Jeg skal redegøre for hvad terrorisme og analysere hvad der ledte op til terrorangrebet samt fokusere på hvordan det ændrede samfundet. Især i analysen er det selvfølgelig en god idé med noge... -
KEMI og SAMF - hjælp!!
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT i Kemi B og Samf A. Pga. terminsprøver og stile, så har jeg ikke haft tid til at fokusere på min AT opgave. Derfor har jeg brug for jeres hjælp. I kemi er mit hovedfokus havforsuring og dets effekt på biodiversiteten (skalddyr). Altså redegøre for hvordan havet optager CO... -
AT problemstillinger Historie og Samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT. Vores overemne i år er jo, "havet" så jeg har valgt Cubakrisen og vælger at fokusere på den karentænen som USA lagde omkring Kuba. Jeg har tænkt mig at bruge IP teorier i Samfundsfag og så har jeg tænkt mig at bruge Historie til at skulle analysere troværdighed... -
Global Økonomi spørgsmål
ForumindlægHar lige haft prøveeksamen i sidste uge med fokus på virksomheden Royal Unibrew. Vi beregnede de makroøkonomiske nøgletal og fik derefter stillet dette spørgsmål: "Hvorledes vil den førte konjunkturpolitik i det pågældende land (Holland) påvirke Royal Unibrews afsætningsmuligheder? Brug mo... -
Kildeanalyse af "Historien vil frikende mig"
ForumindlægHej alle jeg har lige nogle spørgsmål til historisk kildeanalyse. Min problemstilling til det lyder "analyse af udvalgte passager af Fidel Castros tale ”La historia me absolverá” (”Historien vil frikende mig”) fra 1953 med særligt fokus på Castros visioner fo... -
SRP Engelsk A - Samfundsfag A
ForumindlægHej Alle, jeg har fået stillet denne problemformulering til min SRP opgave, hele opgaven tager udgangspunkt i feminisme i USA, jeg ville høre om der var nogle der kendte nogle feministiske teoretikkere fra nutiden til mit redegørende spørgsmål? - Redegør kort for nutidige tendenser indenfor femi...
