Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 10981 til 11000 af 23684
-
Rentabilitetsanalyse
ForumindlægHej, jeg har problemer med at forstå teorien omkring rentabilitetsanalyse. Jeg har læst kapitlet om og om igen, men synes ikke, bogen forklarer det godt nok. Er der nogen, der kan forklare mig, hvad nedenstående ting betyder, og hvad de skal bruges til? Afkastningsgrad Overskudsgrad På forhånd... -
Haster - EU og velfærdsstat
ForumindlægHej, Jeg har trukket mit eksamensemne i historie, hvor mine kilder primært fokuserer på Europæisk integration og velfærdsstat .. Mine kilder omhandler: Kilde 1: Schumann-erklæringen Blag 2: Valgplakater ved EF-folkeafstemningen 1972 Bilag 3: To figurer fra "60 år i tal" - Dan... -
Hjælp til eksamen i mundtlig engelsk
ForumindlægHej Alle:) Jeg sidder her til 24 timers forberedelse i Engelsk b og har lidt svært ved at komme i gang. Jeg har trukket en artikel der har temaet Migration, den handler om en 11 årig afrikansk dreng der er født i Irland, men som nu bange for at hans forældre skal blive sendt tilbage til Afrik... -
Integralregning please hjælp
ForumindlægHvordan dælen løser jeg denne opgave? -
perspektiveringstekster !? Har brug for inspiration, NU!
ForumindlægHej alle.. Min eksamenstekst i dansk, er "ulven og fårene" af martin andersen nexø. Hvis der er nogen, der har læst den, vil jeg gerne hører forslag til perspektiveringstekster. Har selv tekt på "lønningsdag - en idyl" af samme forfatter, fordi der er også er dele af "opg... -
Gode råd til skriftlig årsprøve i dansk
ForumindlægHej alle. Jeg skal om få dage til skriftlig årsprøve i dansk. Jeg er rigtig spændt, da det er første gang. Jeg plejer at bruge mange dage på at skrive en stil, så er spændt på om jeg kan nå det hele på 5 timer. Har I nogle super gode råd? Tak på forhånd :-) -
Statistik, hvilken test?
ForumindlægHej jeg har 2 datasæt jeg vil sammenligne for statistisk ensartethed/forskel. der er 9 tal i hver række, lad os sige at det er prøve resultater der er målt et indhold i, hvor der er afprøvet 2 forskellige pH værdier, nu vil jeg gerne påvise at der ER forskel, eller der IKKE er forskel. Hvilke s... -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
Doping i Biologi og idræt
ForumindlægHej folk Jeg skal til at skrive mit studieretningsprojekt i 3g på gymnasiet. min problemformulering er ikke helt færdig, men kommer til ligne noget i den her stil: Hvad er doping? og hvornår er det doping? Hvad er de mest brugte stoffer, hvordan virker de på kroppen og hvilke vil man kunne se br... -
FSA - Mdt. Dansk
ForumindlægHej, Jeg går i 9. klasse og skal på fredag op i mundtlig dansk. Hvad er vigtigt at bruge sin tid på inden prøven? Foreløbig har jeg læst referater af de opgivne tekster til pensum. Jeg har også skrevet temaer og genre ned, da jeg skal kunne perspektivere, og da jeg tror, det vil være mig en ford... -
Eksamen i kom/it
ForumindlægHej Jeg har lavet en planche som mit produkt i kom/it. Da jeg skal op til eksamen i dette fag, skal jeg forklare mine detaljeret valg om, hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. Er der ikke nogen, som har nogle gode råd? evnt. nogle ord som dækker inde for faget kom/it? Hilsen Mike -
Sin Bin or Lucys heart
Forumindlæghejsa. Er der nogle der ligger inde med et resume af teksten Sin Bin or Lucys heart? (gerne på engelsk) I så fald hvad er plottet i historien så? Hvis du kunne hjælpe mig, ville jeg blive meget glad <3 -
Læse til eksamen
ForumindlægHey, jeg sidder og skal til at begynde med at læse til eksamen i Old. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal læse op til det, er der noget specielt jeg skal lægge vægt på når jeg læser teksterne? Og skal jeg gøre andet end at tage noter til teksterne når jeg læser dem igennem? -
Første gang- engelsk mundtlig
ForumindlægJa så skal jeg op til en lille engelsk termin- en mundtlig en af slagsen. Jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår, men det jeg ved er at: jeg får en tekst ( ved ikke hvilken :S), jeg får 10-15 min til at øve den og så ved jeg praktisk talt ikke mere... Eer der ikke nogen der kan komme lidt, næ... -
DESPERAT, PLS HJÆLP - PROBLEMFORMULERING OG PROBLEMSTILLINGER
ForumindlægNu prøver for tredje gang. Jeg skal skrive en synopsis indenfor temaet: vælgerens politiske meningsdannelse. Min problemformulering er: Hvilke faktorer påvirker vælgerens politiske meningsdannelse? Mine problemstillinger: 1. Redegør for begrebet vælgeradfærd 2. Undersøg hvilken betydning de p... -
Spørgsmål ang. eksamen!
ForumindlægSproglig studentereksamen i old, gammel reform! 1. Hvis jeg trækker Herodot, får jeg så udleveret et stykke fra en specifik historie, eller skal jeg mere forklare overordnet om Herodot og hans skrivemåde? 2. Min klasse har valgt at komme op i et ukendt billede, men får jeg det med ind i forbere... -
Historie-nørd søges
ForumindlægHej venner. Står til en 24timers historie eksamen, som skal fremlægges imorgen og derfor søger jeg ny kammerat som kan hjælpe. Der er 500kr på højkant, hvis vedkommende kan lave et sikkert 4-7 tal til mig. No problemo. Mvh. Kasper. -
Hjælp!
ForumindlægHvad skal en tekstanalyse indeholde? Det er engelsk en "short story"! -
bestem forskriften vha. tabbel
ForumindlægTabellen nedenfor viser udviklingen i Tysklands solcellekapacitet (målt i MW) i perioden 2005-2010. Årstal 2005 2006 2007 2008 2009 2010 Solcellekapacitet 2056 2899 4170 6120 9914 17320 I en model kan udviklingen i s... -
satyr
Forumindlæger det ikke bare en ung mand med horn i panden?
