Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11101 til 11120 af 20688
-
Atomskaller
ForumindlægHej! Er der nogen der har lyst til at forklare mig lidt om skallerne i et atom og evt oktetreglen? Mvh Rasmus -
En ligning
Forumindlæg100 *0,09 * (x-65) = 100 * 0,39 (x-20) Hvordan finder jeg x? Kan ikke finde ud af at løse den.. -
Naturfag på AOSU grundforløb 2
ForumindlægHej, Jeg har fået praktikplads, så skal jeg bare klare den famøse Naturfagseksamen, E,F. 'Hvor svær er den eksamen? Er den nemmere end man frygter? Hvor meget er man nødt til at genlæse? Jeg synes, at der er meget at sætte sig ind i - svært at huske hele forløbet. Ikke mit yndlingsfag, men ... -
Hjælp til rettelse af Engelsk
ForumindlægDet her er teksten jeg vil øve til min fremlæggelse til 9 klasses engelsk afgangs eksamen. Jeg har emnet Homeless people in USA. Jeg vil blive meget taknemlig hvis der var en der lige vil kigge den igennem for fejl og grammatiske fejl, og input til hvad der måske vil lyde bedre. Og hvis der en d... -
varmefylde eller?
ForumindlægHei folks. Er der nogen der kan fortælle mig om vands varmefylde er det samme som den specifikke fordampningsvarme for vand. På forhånd tak :) -
Gynge
Forumindlægopgave: "Beskriv de energiomsætninger, som finder sted for en person i en gynge" Er det bare: Kinetisk energi omdannes til potentiel energi, som igen omdannes til kinetisk osv? Hvad hedder det, når man "sætter gyngen i gang"? Og hvad sker der, når gyngen stopper? -
Mundtlig matematik eksamen A-niveau
ForumindlægHej jeg har fået stillet disse to spørgsmål til mundtlig eksamen i matematik: 1. Vektorer i planen Du skal behandle skalarprodukt og anvendelser heraf. Vektorer i planen 2. Du skal behandle determinant og anvendelser heraf. Tænkte på om der var nogle der kunne opstille nogle punkter i hver a... -
omformulering?
ForumindlægHej. er der nogen som kan omformulere noget engelsk til mig, da jeg personlig selv er virkelig dårlig til engelsk og skal have omformuleret noget til min SRP. This paper deals with the subject harmonious waves. The focus of the paper is firstly to give a description of Hookes Law and the combinat... -
Termodynamik
ForumindlægVi har følgende ligevægt: (Z)-2-buten --> (E)-2-buten <-- Jeg har tidligere beregnet ligevætgskonstaten ved 97C til 2,32. Spørgsmålet lyder så: Beholderen opvarmes til en højrere temperatur, og der indstiller sig en ny ligevægt mellem de to isomere stof... -
Maksimal acceleration for et tog
ForumindlægHejsa, Jeg har fået til opgave at udregne den maksimale acceleration for et togsæt på 129 ton. Jeg har skrevet følgende i min besvarelse: Toget holder nu vandret. Friktionskoefficienten mellem hjul og skinner er 0,45. Den maximale acceleration for togsættet skal udregnes. Som tidligere nævnt e... -
Hjælp hurtigt, tak :)
ForumindlægPartiklen i vægt m og ladning q er accelereret fra en ubevægelig tilstand af en potentiel forskel på U, så flyver i en homogen magnetfelt med en magnetisk induktion af T og begynder at bevæge sig på en cirkel. Definer radius R af denne cirkel. m=32*10^(-3) gramm q=8*10^(-3) Culon U=500 Volt B= 2 ... -
Fotoner
ForumindlægHej Vi er to piger fra 9. klasse, der skal skrive rapport om solenergi. Vi skal forklare hvordan en solcelle virker. Problemet er bare at vi ikke forstår hvad fotoner er. hvis nogle kan hjælpe ville vi blive meget glade. Tak. -
HJÆÆÆLP!!
ForumindlægHej folk. jeg fik aldrig et svar på mit indlæg, så nu prøver jeg igen! Jeg skal op til kemi eksamen næste uge. 0-B niveau. Jeg tænkte på, om det er muligt at tage sådan en reeksamen eller hvad det nu er, hvis man dumper? Og hvornår kan man komme op igen? Er det samme pensum man kommer op i, og h... -
tysk.
ForumindlægHvordan skriver man narkoman på tysk? :-). -
Emne? overvågning
ForumindlægHej med jer Jeg skal have mit sidste AT forløb som jeg skal til eksamen i senere, MEN jeg har brug for nogle ideer til et emne? Jeg tænker på at skrive om nutidens teknologiske overvågning - altså at vi bliver overvåget på internettet, mobiltelefonen og generelt af databaser og i den offentli... -
forståelse af AT
ForumindlægJeg skal snart igang med 3.g AT halløj, og er blevet lidt i tvivl med niveau delingen.. F.eks. hvis jeg vælger at skrive noget i fagene Fys A og his A , skal indholdet så være A niveau eller? -
Kvote 2
ForumindlægHvor stor er chancen for at blive optaget på medicin igennem kvote 2 på SDU ? -
Optagelses prøve snart. Skal, skal ikke?
ForumindlægHej alle sammen. :-) Jeg skal til optagelses prøve snart på et gymnasie (UPV prøven), og jeg er meget nervøs. Jeg kender et par stykker som også har været til samme prøve, men de har ikke været lige gode til at forklare mig hvad jeg skal gøre/sige. Jeg ved udmærket godt at det er meget forskel... -
hjælp
Forumindlæg1,0 mol SO3 indføres i et lukket kar på 1 liter. Efter at ligevægten har indstillet sig, indeholder karret 0,6 mol SO2. Temperaturen holdes konstant. a) Beregn ligevægtskonstanten for processen: 2 SO3 ↔ 2 SO2 + O2. b) Vi tilsætter nu et stof, der reagerer med O2. Hvilken vej løber reaktionen... -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&...
