Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 11281 til 11300 af 23877
-
jer der HAR været til AT-eksamen!
Forumindlæg... kan I sige noget om hvad lærer og censor spørger om? Altså om det mest er metodemæssige spørgsmål eller mere faglige? -
AT-synopsis, forvirret?
Forumindlægjeg skal op til AT- synopsis og har valgt fagene samf og eng. i eng har jeg bare valgt den hermeneutiske spiral,(jeg har læst en bog) hvad kan jeg mere sige til det? så har jeg valgt kvalitativ metode i samfundsvidenskab da jeg har interview en person, hva kan jeg mere sige end at jeg har valg... -
Perspektiver og begrænsninger
ForumindlægHej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella -
Doping - hjælp
ForumindlægNogle der har nogle gode problemstillinger til emnet doping ? da jeg skal lave at synopsis om doping -
Eksamen i 3g
ForumindlægEr eksamen i historie (3g) en 24-timers eksamen? -
Operation X - Micahel Speigelhaer
ForumindlægHvis man skal lave en aktantmodel ud af det afslørende dokumentarprgram "operation X", hvor Michael Speigelhauer er afsløreren. Er han så subjektet?? -
Historie eksamen :)
ForumindlægJeg har lidt glædet mig til historie eksamen som først er på mandag. Jeg vil lige høre fra nogle eksperter om hvordan eksaminationen forløber + evt. gode råd :) -
Nykritisk metode
ForumindlægSkal lige have noget på plads. Ved nykritisk metode forstås da, at det udelukkende er teksten der er fokus på - altså tegnsætning, sprog osv. Er der i en nykritisk metode ikke plads til fortolkning på selve litteraturen? -
Metoder&teorier Religion&Biologi.
ForumindlægJeg har om Livet efter døden i religion og biologi. Og jeg er fuldstændig blank med hvad for nogle metoder og teorier jeg har brugt i min opgave. Jeg har prøvet af læse nogle i de andre indlæg, men det siger mig ikke så meget. Min problemformulering: Selvom vi engang vil dø i fremtiden, ønske... -
hjælp til psykologi eksamen HASTER!
Forumindlæghvordan foregår en eksamen i psykologi? :s skal op imorgen. jeg går på gymnasiet og det er psykologi på c-niveau. nogen der kan give et eksempel måske? -
Folkevisen Niels Ebbesen
ForumindlægEr der nogle sm har noget om Folkevisen Nielse Ebbesen ? vil være taknemmelig hvis I kunne hjælpe .. ps. det haster . (please) -
Indledning!! HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen jeg har fået en opgave, som går ud på at skrive en indledning til en skønlitterær tekst.. men jeg er i forfærdelig tvivl om jeg har gjort det rigtigt... Jeg har fokuseret på et bestemt tema, i dette tilfælde et tema inden for en periode... Jeg har skrevet om det grundlæggende i... -
Passer mine svar til problemformulerigen?
ForumindlægHej SP Jeg er har skrevet 5-6 sider omkring kost & livsstil, men sidder her og er i tvivl om mine svar er god nok til problemformuleringen, da det mest er vigtigt. Er der nogen der har noget tid til at kigge den igennem? - Sender i indbakke. Både problemformuleringen og overement samt... -
Hjælp til tysk eksamen, HASTER!
ForumindlægHej ! Jeg har trukket opgave/teksten: Berlin im Ökorausch. Bio statt Bolle. Det er en tekst indenfor emnet "Konsum und Einzelhandel" - Nogen der kan hjælpe med hvad jeg kan perspektivere til i det virkelige liv, samt evt. komme med andet hjælpeligt materiale til dette emne !? PÅ fo... -
FSA mundtlig dansk
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk, men det er den nye måde hvor vi allerede har trukket et emne. Jeg har så været genial at glemme hvor lang tid vi skal snakke, og hvordan det foregår sådan generelt.. Nogen der kan komme med nogle detaljer om det? :'D -
Verden efter 1989
ForumindlægHej derude, har lige trukket emnet "Verden efter 1989" og er ærligtalt lidt på bar bund mht hvad min problemstilling kan være. Af bilag har jeg følgende: A. Kristlig Dagblad d. 13.9.2001 "Det fuldkomne samfund er rystet" B. Politiken d. 23.9.2001 "Hadets anatomi" C... -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig To funktioner f og g er givet ved: f(x)=-2x^2+2 og g(x)=-(1/2)x+4 Punktmængden M1 er afgrænset af graferne for f,g, y-aksen og x-aksen a) Beregn ved hjælp af stamfunktioner arealet af M1 -
Uafhængighedserklæringen
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig hvad baggrunden for USA's Uafhængighedserklæringen er ... 1) Gør rede for baggrunden for/årsagerne til, at de 13 kolonier i juli 1776 vedtog denne erklæring. 2) Gør rede for erklæringens indhold. Hvorledes er den disponeret? Uafhængighedserklæringen skr... -
Videnskab og Ansvar - Musik og Historie
ForumindlægHej alle. Jeg går i 2.g og skal bruge nogle idéer - jeg skal skrive AT med overskriften ''Videnskab og Ansvar'' og har valgt to interessante, men i forhold til dette lidt komplicerede fag, nemlig Musik og Historie. Har i nogle idéer til en problemformulering?? Alt hjælp er værd... -
Synopsis - Klima og international samarbejde
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive en synopsis i samf. til på mandag. Emnet er klima og internationalt samarbejde. Jeg har valgt problemformuleringen: Hvad skal der til for at kunne få en global klimaaftale? Har i nogle idéer til en problemstilling? Jeg har allerede skrevet nogle spørgsmål, men jeg ved ikke o...
