Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 11461 til 11480 af 24089
-
Gramatik
ForumindlægHvilken af sætningerne kan du sætte ordet asfaltere i datid? 1. De kommer for at asfaltere vores vej i morgen. 2. Hvorfor asfalterer de hovedvejene først. Det er nummer 2 ikke? Nemlig : asfalterede Hvad skal et udsagnsord ende på, hvis man kan sætte det i datid i en sætning? -r ikke? -
terminsprøve
Forumindlæghej ... jeg skal til teminsprøve i dansk her på mandag.. Har I nogle gode tips til hvordan man kan forberede sig dertil..? -
Psykologisk fortolkning
ForumindlægJeg har fået til opgave at lave en psykologisk fortolkning af novellen 'Heavy Metal' af Sidsel Falsig Pedersen. Hvad skal sådan en psykologisk fortolkning indeholde? Har aldrig prøvet det før. - På forhånd tak :) -
Syntaksanalyse af latinsk sætning - haster!!
ForumindlægHej, Jeg skal lave en syntaksanalyse på en latinsk sætning, men jeg kan simpelthen ikke få det sat hen. "Res publica nunc tandem libera est' Augustus semper affirmat, sed de facto Caesar Augustus princeps omnipotens est." Er der nogen der kan forklare mig hvordan man gør, og h... -
Bevægelsesanalyse. Hjælp!
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at se på min bevægelsesanalyse i idræt B? Jeg har på fornemmelsen, at jeg har lavet den helt forkert!!! -
levevilkår, Moderne Gennembrud
ForumindlægHej Folkens! Jeg skal skrive dansk/historie-opgave over tiden 1870-1890, altså Det Moderne Gennembrud. Jeg har valgt emnet landarbejdernes levevilkår med særligt henblik på husmændene, som kun ejede en meget lille jordlod og havde en ringe levestandard. Jeg har valgt teksten "Knokkelmanden&q... -
Metoder
ForumindlægHej... Jeg skal til at skrive synopsis-opgave i engelsk og samfundsfag her i næste uge, og der lægges vægt på, at jeg skriver hvilke metoder jeg har brugt og hvordan. Jeg har nogenlunde styr på de engelske metoder, men hva i alverden er samfundsfags-metoder? Jeg skal skrive om Cubakrisen, og er h... -
Almen studieforberedelse.
ForumindlægHej. Jeg synes, at det ville være en god idé, hvis man lavede et forum for almen studieforberedelse. Det ville være en god hjælp for folk, som skal have hjælp i forumet. Desuden ville det også være ret, hvis man kunne uploade opgaver og derved også hente inspiration. AT er jo et fag, som fylder... -
Hjælp til eksamen i mundtlig engelsk
ForumindlægHej Alle:) Jeg sidder her til 24 timers forberedelse i Engelsk b og har lidt svært ved at komme i gang. Jeg har trukket en artikel der har temaet Migration, den handler om en 11 årig afrikansk dreng der er født i Irland, men som nu bange for at hans forældre skal blive sendt tilbage til Afrik... -
Haster - EU og velfærdsstat
ForumindlægHej, Jeg har trukket mit eksamensemne i historie, hvor mine kilder primært fokuserer på Europæisk integration og velfærdsstat .. Mine kilder omhandler: Kilde 1: Schumann-erklæringen Blag 2: Valgplakater ved EF-folkeafstemningen 1972 Bilag 3: To figurer fra "60 år i tal" - Dan... -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Hvordan man skriver en god stil?
ForumindlægHejsa. Jeg går i niende klasse, og jeg har skrevet mange stile, men desværre sider jeg stadig fast mellem 7-8. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal skrive en god stil for at kunne opnå en lidt bedre karakter. Jeg ville være meget taknemlig hvis nogle måske kunne give mig nogle gode råd, eller ... -
Pengestrømsopgørelse vs. pengestrømsanalyse
ForumindlægHvad er forskellen på en pengestrømsOPGØRELSE og en pengestrømsANALYSE? jeg skal beskrivefordele og ulemper for en regnskabsanalytiker ved en ”pengestrømsanalyse” i sammenligning med en ”pengestrømsopgørelse” og det går ikke særlig godt. er der nogen der kan gi en hånd??... -
Hjælp til DHO - emner
ForumindlægHej alle. Har brug for hjælp til valg af emner, til min DHO. Jeg tænker på at skrive noget omkring historie og her er de emner som vi har haft om indtil videre: 1. Det antikke Athen 2. Kejsertidens Rom 3. . Danmark i Middelalderen 4 Den islamiske Verden - mødet mellem Øst og Vest 5. Europa i Op... -
It projekt
ForumindlægHej jeg er ved at lave et it projekt, og i den forbindelse er jeg kommet til teorier, og der vil jeg gerne høre om hvilke teorier det er bedst at anvende til hjemmesider ? -
Historie-nørd søges
ForumindlægHej venner. Står til en 24timers historie eksamen, som skal fremlægges imorgen og derfor søger jeg ny kammerat som kan hjælpe. Der er 500kr på højkant, hvis vedkommende kan lave et sikkert 4-7 tal til mig. No problemo. Mvh. Kasper. -
råd
Forumindlæghej..er der nogen der kan give nogle gode råd til hvordan man kan forberede sig til rel. mndt eksame.. -
Musik c eksamen + blues ?? Hvordan, hvordan? hehe..
ForumindlægHey. Er der nogle herinde, der ved præcis hvordan en musik c eksamen foregår.. Og som evt. har haft emnet blues?! Jeg vil også bare vide, om der er nogen, der ved hvad der skal til at score et 10-tal? (evt. 12! :) hehe) Og er der nogen som helst mulighed for, at man kommer op i en sang, hvor man... -
et par spørgsmål om tysk årsprøve:)
Forumindlægheej ... jeg skal til tysk årsprøve og tænkte på om der var nogen som kunne give mig nogle tips til hvad jeg især skal fokusere på mht. grammatik - hvad jeg slet ikke må have fejl i for at få en god karakter..:) tak
