Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 11481 til 11500 af 57177
-
Vigtigt. Historie eksamen : Kilder
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode råd til hvordan man analyser en kilde? Måske en analysemodel Evt, noget om kildekritik Skal bruge det til min historie eksamen. I må gerne komme med gode råd, hvis i har været oppe i det, og om hvordan det foregik. Hvad lærerne kræver af en? :-) T... -
Unverhofftes Wiedersehen
ForumindlægJeg har fået teksten "Unverhofftes Wiedersehen" som jeg så skal analysere og vurdere i min SRO opgave. Men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal svare på mine to spørgsmål: 1. Analyser teksten ”Unverhofftes Wiedersehen” med særlig vægt på beskrivelsen af personerne 2. Vurd... -
Virksomhedsinformation
ForumindlægHej, er der ikke nogle der ligger inde med noter til Virksomhedsinformation på C-niveau? Helst til hele bogen...!Mange tak -
platon - Menon
Forumindlæghej jeg har fået opgivet platos - menon.. har i gode noter eller hjælp til hvad man kan komme ind på? -
Søstersider
ForumindlægKender i nogle andre sider der ligner denne? Jeg mangler noter og materiale til et par tekster der ikke er her, men det kunne jo være de var et andet sted :) -
TYSK
ForumindlægHej alle sammenJeg skal til tysk snart eksamen og tænke derfor på om nogle af jer har nogle gode noter til følgende: Romanerne "Crazy" og "Jenseits der Stille", Novellerne "Die Falle" og "Das Brot".PÅ forhånd tak.Hilsen Sasha -
hvordan jeg finde tekster på studie??
ForumindlægHejza med jer igen...først vil jeg lige undskylde for mine ''overskrifter'' så vil jeg gerne spørge om noget!!!hvordan ka man finde noter til tekster ind på studieportalen?? eller ka man OVERHOVED finde nogle?? -
Religions eksamen
ForumindlægHej allesammen :) Jeg ville bare høre om der er nogle som har noter eller gode ark til et af disse emner: - kristendom - Islam - Kinas religioner (Kongfuzianisme, Daoisme, Buddhisme) Det kunne være alt fra begrebs-ark til papirer der sammenligner de forskellige retninger? :) -
kort rettelse
ForumindlægBut then we also have read a book, named “the wave”. And it’s about a schoolteacher actually, named Ben Ross. One day he teaches in history, where one of the student’s, asked him about, how Hitler could became so must power, out of nothing. And this question he simply just can’t answer. Then next... -
Engelsk.. mangler lidt gramma kontrol?
ForumindlægHow much i have to praise for him! How much He have given me! All times I making mistakes, all times I going off from straight Path and He is giving chance again and then again. Here is for me another chance. They took me from House of Falling Women is destitute hostel in Hazaribagh under wing o... -
Oversættelse
ForumindlægEr der nogen der vil være så venlige at oversætte det her stykke for mig. Jeg vil være meget meget MEGET taknemmelig! Shakespeare's Iago is one of Shakespeare's most complex villains. At first glance Iago's character seems to be pure evil. However, such a villain would distract from... -
ballot or bullet
Forumindlægstavefejl? The Ballot or the bullet is a speech written by Malcolm X, a black civil rights fighter. The speech was given in Harlem in 1964. A year later Malcolm x was assassinated by an unknown murder. Malcolm X was an Islamic priest; whom believed in violence as a political weapon in order to... -
two-year degree?
Forumindlæghvad svarer en amerikansk two-year degree til i det danske uddannelsessystem -
Er der nogen fejl?
Forumindlæghey... nogen der vil se om der er fejl? eller om det overhovedet giver mening? 2. She (the narrator) feels sorry for herself and complains among other things that her friend did not come to visit her at the hospital. She uses the language in a special way to tell us exactly how she feels. She c... -
oversættelse...
ForumindlægHej, hvis der er nogle, der lige vil se min oversættelse igennem vil det være super ;D 1.Det er synd, du ikke kan komme 2.Det er løgn. Jeg er ikke på diæt. 3.Din bror har ret til at være vred 4.Han talte med høj stemme 5.Han fik arbejde som buschauffør 6.Hun er protestant, men hendes mand er jø... -
rettelse af oversættelse.. tak!
Forumindlæghej.. er der nogen som gider at rette min oversættelse I de senere år er gennemsnitslevealderen for danske kvinder faldet og er nu noget lavere end den, der gælder i Norge og Sverige. Man har naturligvis forsøgt at finde årsagen til dette fænomen, og noget synes at tyde på, at i hvert fald en d... -
HF på VUC, optagelsesprøve
ForumindlægHej alle sammen Da jeg har søgt ind på HF uden en 10.'ende klasse (gik ud af 9. i 2007, og haft 2 år på STX), skal jeg til en optagelses prøve. Prøven består af en tre-delt faglig test på 1,5 time og en efterfølgende samtale på ca. 15 min. Derudover, mener jeg at jeg i telefonen fik af vi... -
En 1.g'er i nødshjælp!
ForumindlægHej I "kloge-folk" derude! Jeg er 1.g'er på STX, og som I måske ved, er grundforløbet for alle 1.g'er ved at være slut og skal derfor afsluttes med en AP-test & og NV-projekt. Mht. til NV-projektet har jeg trukket emnet: Insekter og frost - Hvilke forsøg kunne jeg lave til... -
akussitiv, nominativ, dativ og genetiv: Hvad er det?
ForumindlægHej Jah, kan simplehen ikke huske, hvad akussitiv, nominativ, dativ og genetiv er ? på forhånd tak -
Grundled og hvad er grundleddet?
ForumindlægHej. :) Jeg skal til terminsprøven i dansk - retskrivning i morgen, og kunne godt tænke at få svar på et par småting, for at føle mig lidt mere forberedt: Kan det og der, stå som grundleddet i en sætning? F.eks: "Det var en god dag" x? o Samtidig så er der altid den klassis...
