Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 11581 til 11600 af 57177
-
Lineær regression med årstal
ForumindlægHey. Jeg sidder og bøvler med en Studieretningsopgave. Et af probelmstillingerne lyder: ""Undersøg ved hjælp af lineær regression, om der er en lineær sammenhæng i partivalget fra 1971-2005. Den lineære regression skal udføres "i hånden" ved at anvende formlerne i noten "... -
My Sons on Death Row??
ForumindlægHej. Nogle der kender/har læst teksten "My sons on death row" (i the lift fra 1g)?? jeg står og skal op i mdt engelsk meget snart og vi har ikke kunne få the lift tilbage efter vi afleverede den i slutningen af 1g. Ud fra mine noter kan jeg se at det var en artikel der handlede om en ... -
Gode råd til eksamens forberedelse
ForumindlægJeg skal op i old d. 16 og jeg har jo masser af tid. Planen var at jeg skulle igang med det allerede i dag, men nu hvor jeg har alle mine noter mm. foran mig så sys jeg godt nok at jeg forvirret.... Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte. Nogen der har en god idé om hvordan ma... -
Hurtige 2 sætninger!!
ForumindlægHej!! Jeg har lidt problemer med at oversætte disse to sætninger fra dansk til engelsk: 1) Vi kunne selvfølgelig gå i biografen. (mit svar - We could of course go to the cinema) 2) Jeg har aldrig kunnet forstå grammatik. (mit svar - I have never really understand grammar) På forhånd tak!! :) -
Eksamen
ForumindlægHej!Jeg er så småt begyndt på at læse til dansk mdt eksamen, men er kommet lidt i tvivl om det er "nok" at læse om perioderne, men hvordan gør i? De tekster vi har haft på klassen, er vel evt. "bare" til at perskeptivere lidt til, altså vil I mene, man behøver at læse ned til ... -
Socialrealismen
ForumindlægHej allesammen : - ) jeg skal op til dansk 9. klasses eksamen her fredag. Men har dog ikke helt fat i socialrealismen. Kan nogen sige mig følgende: - Hvilken periode kalder man nogenlunde for socialrealismen? - Hvilke emner tog man op, rent litterært selvfølgelig? - Hvilken skrivestil brugte ma... -
SSO: Tæller citater med?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med min dansk analyse af "Nordkraft" og kom til at tænke på, om de citater, jeg tager med fra bogen, hører med ind under de femten sider? For hvis de ikke gør, har jeg over to sider ekstra at gøre med, og de kan jo altid bruges! Håber nogen kan hjælpe! -
Hjælp til skolen
ForumindlægHej SP. Jeg vil gerne blive bedre i nogen fag, som fx Dansk, Matematik, Biologi, Engelsk, Fysik-Kemi osv. Har i nogen hjemmesider man kan bruge? Helst nogen hjemmsider som alle kan bruge og er gratis. Ellers så nogent tips og tricks til hvordan i måske blev gode til det? :) Mvh -
Lær tysk i sommerferien
ForumindlægHej, Jeg går i stx nu, hvor jeg har spansk som min anden fremmedsprog. af en eller anden grund skal jeg vælge 1g om igen. Og det bliver på et gym hvor jeg kun kan vælge tysk Fortsætter. jeg har glemt alt tysk fra folkeskolen, da jeg har spansk i øjblikket. nogle der har prøver nogle gode/effektiv... -
Gennemsnit for jura
ForumindlægHej derude, Er det muligt for mig at blive optaget på jurastudiet, når mit snit ligger på de 8,5. Et andet spørgsmål - hvilket snit bliver det endelige resultat for min videregående uddannelse efter STX? Hvis jeg nu dumper i et fag, som jeg har på A-niveau, til eksamen, kan jeg så ikke blive op... -
Engelsk A - Shakespeare (eksamen)
ForumindlægHejsa. Jeg skal, som så mange andre, op til mundtlig engelsk A (stx) eksamen på mandag, og der kan jeg bl.a. trække Shakespeare. Derfor vil jeg høre, om der er nogle der har gode tips og evt. erfaringer om, hvordan man skal gribe det an og hvad man skal komme ind på, hvis man nu f.eks. træk... -
10 tricky
ForumindlægHar jeg oversat disse korrekt? 1) Forældrene ønskede ikke, at alle klassekammeraterne skulle komme til fødselsdagen. The parents did not want all the classmates to come to the birthday. 2) Det lykkedes for hende at nå toget til trods for den tætte trafik. She managed to catch the train despite ... -
Nationalisme
ForumindlægHvad tænker I om min overvejelse -> skrive om vikingetiden i Danmark, i forhold til overemnet Nationalisme. Når jeg tænker på dansk nation, så tænker jeg specielt vikingerne der er vigtig for at forstå den danske nation, og som er en del af vores danske identitet -
essay.
ForumindlægNogle der lige hurtigt vil kigge igennem for evt store brølere? Yellow 1. Fear can be described as a very unpleasant feeling, you can for an example be afraid of a person or afraid of something invented. Fear can develop into a phobia and if you do not take care of the problem it can leads in... -
Hjælp til valg af bærbar (til noteskrivning i timerne)
ForumindlægHej! Jeg begyndte for en måned siden på STX, og jeg har indtil videre klaret mig med at tage noter via. papir og blyant. Men det går lidt langsommere, og jeg har svært ved at holde styr på mine noter. Jeg har en meget gammel, tung, tyk og langsom bærbar, men da jeg cykler 7 km i skole, har jeg ik... -
Råd Til Terminsprøver?
ForumindlægHej. Jeg går i 8. klasse og skal til Terminsprøver her de næste par dage, ville høre om der var nogle som har nogle gode råd til: Dansk: Læseprøve, Diktat, Stil og Matematik: Problemregning og Færdighedsregning? Håber i kan hjælpe, Tak på forhånd (; xD -
Eksamens opgaver
ForumindlægSom så mange andre, skal jeg jo til skriftlig eksamen i matematik imorgen. Så tænkte jeg på, om der fandtes en (eller flere) hjemmesider, hvor man fx kunne downloade gamle eksamens opgvaver eller lign., så jeg kunne 'øve' mig lidt.Nogen der kan hjælpe med det? :) -
Formel henvisning?????
ForumindlægHej jeg har kigget på nogle opgavebesvarelser fra studienet, og ved hvert brugt formel er der en henvisning som denne: (jf. formel 49) Men til hvilken formelsamling henviser de til, er der nogen der kan give mig et hurtigt svar.. Mange tak -
Mat A - formler uden hjælpemidler
ForumindlægHej, Er der en derudove som ligger inde med en formelsamling for de formler man skal kunne i matematik på A-niveau uden hjælpemidler? Ville være til stor hjælp :) -
uvm?
Forumindlæghey.. er der nogen der kan henvise mig til 2.g matematik opgaver på uvm, altså eksamensopgaver/terminsprøver.. kan ikke rigtig finde rundt der..
