Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 11681 til 11700 af 57177
-
Tysk - fortsætter. Svært/ikke svært? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg står i det store dilemma og skal vælge sprog nu. Jeg har i min studieretning 4 a niveau fag og vil ikke ende op med et 5. derfor er tysk fortsætter nok dte eneste jeg kan vælge. Problemet er bare, at min tysklærer fra folkeskolen var... bims. så jeg er HELT på bar bund hvad angår tysk desværr... -
Ideer til SSO opgaven emne
ForumindlægHej jeg er igang med at finde ud hvad jeg skal skrive om i min sso opgave. Mine tanker: Tænker den skal handle noget omkring unge og så tænker at skrive i dansk A eller matematik B eller begge dele -
Den bestøvlede kat
ForumindlægJeg skal finde "den bestøvlede kat" på dansk på nettet. Men kan virkelig ikke finde den, lige meget hvad jeg skriver, så tænkte på, om der var nogen der ville, hjælpe med at finde den?På forhånd takHilsen Louise -
læse den igennem
ForumindlægNogen som vil se min dansk/historie opgave... jeg er i tvivl om jeg har skrevet den rigtigt, og om at den er god nok... plizz... er der ikke en eneste sjæl der ikke vil se min opgave igennem og kommentere den..... -
What are we laughing at?
ForumindlægJa, sådan hedder opgaven jeg skal skrive på engelsk. Hvad (jeg egentlig personligt) griner af. Problemet er at jeg synes det er svært at definere så hvis nogen har lavet en lignende opgave, eller kan komme med noget inspiration til hvad jeg kan komme ind på kunne det være vildt godt! skal aflev... -
Små rettelser - fremtid
ForumindlægNogen der vil rette de få sætninger her - omhandler fremtid. 8-A 1. Hun er her ikke [i] næste uge. 2. Jeg er sikker på, at brevet er her i morgen. 3. Jeg lover dig, at du får pengene i morgen. 7. Vi begynder i morgen. 8. Hun rejser snart fra byen. 9. Vi får regn på søndag. Engelsk: 1. She will... -
Eksamen - differentialregning
ForumindlægHejsa. Endnu et indlæg om differentialregning, der er efterhånden en del:-)Jeg vil bare høre, om der er nogle der har nogle beviser for de forskellige differentiale sætninger...alle noter om differentialregning kan bruges. Det er stort set det eneste emne til mundtlig eksamen jeg ikker har styr p... -
Erhvervsfrekvenser i DK
ForumindlægHej alle, Jeg sidder med en graf, som jeg har svært ved at forstå. Grafen viser erhvervsfrekvenser ved forskellige grupper i DK: danske mænd, danske kvinder, indvandrere fra ikke-vestlige lande (mænd), indvandrere fra ikke-vestlige lande (kvinder), efterkommere fra ikke-vestlige lande (mænd), ... -
Tysk eksamen
ForumindlægEr der nogen der lige kort kan fortælle mig lidt om tysk eksamen. Skal trække spørgsmål i morgen, og så har jeg 24 timer. Når jeg så dagen efter har haft den nye tekst og forberedelse og jeg er kommet ind til eksamen, skal jeg så starte med at fortælle min disposition på tysk eller dansk. (skal j... -
er virkelig i tvivl
ForumindlægHej!! Jeg er virkelig virkelig i tvivl lige nu, jeg går stx anden år lige nu, og mit gennemsnit er på onkring 4, jeg i tvivl om jeg kan klare stx, jeg har meget svært ved nogen af fagene!! Og min vejleddr anbefaler hf til mig men jeg ved ikke om det er et rigtigy valg da jeg ikke har mulighed fo... -
SSO - any advice?
ForumindlægHey!Går som så mange andre og skal skrive SSO snart og jeg har egentlig besluttet at skrive i dansk... Men nu er det store problem jo hvad f***** man skal skrive om, så ville høre om der er nogen der har erfaringer med:Jung Chang: Vilde SvanerHeiberg: Sand I så fald ville det være dejligt at få l... -
AT-eme
ForumindlægAT-emne* Hej folkens! Nu sidder jeg i en situation, hvor jeg virkelig har brug for forslag til AT, som omhandler emnet "katastrofer" Jeg har fagene His, Dansk, mat og engelsk på A Bio, fys, kem, tysk på B Samf, drama og idræt på C Fag jeg ikke vil ar... -
DK Pol i 1900-tallet
ForumindlægJeg søger en tidslinje med kommentarer ang de vigtigste begivenheder i dansk politik i mellemkrigstiden og efter 2. verdenskrig og frem til 90'erne. Jeg skal til eksamen på tirsdag (12.juni 2007) og har svært ved at nå at læse det hele. Links til oversigtssider er meget velkomne. Håber der er... -
Rette et par sætninger
ForumindlægHej Nogle der vil hjælpe mig med at oversætte disse sætninger fra dansk til engelsk: 1. Sportskoncernen var næsten nødt til at øve selvkritik, da en stor del af salget sker i Kina og i det øvrige Asien. 1. The Sports concern had almost (??) to practise self-criticism, because a big part of the... -
Hunds regel
ForumindlægEvt. nogen, der kan hjælpe mig med at oversætte det jeg har markeret med ( ) : Hund’s (first) rule: “in a set of orbitals with equal energy (degenerate orbitals), electrons may not be spin-paired in an orbital until each orbital in the set contains one electron; (electrons singl... -
Grammar Revision Verber
ForumindlægHey guys and girls.Jeg har brug for lidt hjælp og rettelse til nogle engelske sætninger jeg skal oversætte, så det ville være super fedt hvis i ville fortælle om jeg har rettet korrekt og kommet med korrekt rette-grund. 1) The manager of the three films are in townmin rettelse: The manager of the... -
Engelsk oversættelse - Biords placering
ForumindlægHej alle, Jeg skal aflevere en oversættelse, der er baceret på biords placering, men jeg er usikker på, om jeg har forstået reglerne rigtigt. Er der nogen der har lyst til at kigge på min oversættelse og evt. forklare mig de gældende fejl? :-) The TV-series “Beverly Hills” is pr... -
ryster stadig
ForumindlægJeg er stadig nervøs, da jeg lige har været til optagelsesprøve.. -
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
Søger hjælp til Redegørelse.
Forumindlæggod-aften mine med mennesker. jeg sidder lidt fast i et hul, da jeg er røget fra 10 i skriftlige dansk (stx 2.g) til 02. vi har om kronik, og jeg har ikke fanget det. jeg skal skrive en redegørelse af " Jacob Rosendals Alle taler - Ingen lytter" resten kan jeg selv, det er desværre lig...
