Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 11701 til 11720 af 57177
-
standpunkt karakter
ForumindlægHej alle jeg går i 1.g stx og fra starten fik vi ved at vi ikke skal få en standpunkt karakter for grundforløbet men så pludeselig fik vi en standpunkt karakter for nogle fage(engelsk, matematik, dansk, samfundsfag) mit spørgsmål er skal man får en anden 1 standpunkt karakter for fx i samfundsfa... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
Søger lektiehjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg starter efter sommerferien i 2.g på STX. Normalt får jeg lektiehjælp to-tre gange om ugen i fag som dansk, historie og engelsk, men den person kan desværre ikke mere pga. et andet job i en anden by. Jeg leder efter en der kan hjælpe mig i disse fag og ideelt en nuværende eller pensionere... -
Krimiens popularitet - essay
ForumindlægHeej Som mange andre elever (STX - Niveau A) var jeg også op til dansk skr. eksamen igår. Jeg valgte at skrive om opgave 3, hvor opgaven lød: "Skriv et essay om krimiens aktuelle popularitet. I dit essay skal du tage udgangspunkt i "Krimifascisme?" (tekst 3) og "Den sidste... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej! Jeg er 18 år og går på STX i Århus(2.g), hvis ikke du er bosat i Århus kan det evt. klares elektronisk. Jeg tilbyder lektiehjælp i engelsk, dansk, filosofi, religion, samfundsfag og til dels musik, min studieretning hedder Engelsk, Musik A. Andre fag inden for humanoira kan jeg også ... -
Hjælp: Statestik over fravær i gymnasierne
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive en kronik i dansk om pjækkekultur, og hertil vil jeg inddrage en statestik over fraværet i gymnasierne (helst stx, og helst fra 2009 og op). Nogen der ved om der findes et slags register, hvor man kan se hvor højt fraværet var (sammenlagt for alle elever) ... -
Tidligere årskarakteres betydning for fremtidige årskaraktere?
ForumindlægHej alle. Mit spørgsmål er hvor om/hvor meger en tidligere årskarakter betyder for årskarakteren næste år. Jeg går på STX, og har lige afsluttet 2.g med fuldt pensum. Jeg fik dog 00 i årskarakter i både engelsk, dansk og historie (dvs. nogle skriftlige og nogle mundtlige), som jeg har på A. Jeg ... -
HVAD SKAL JEG GØRE
ForumindlægHej Jeg går i 9ende og jeg vil gerne gå på STX for at nå mit mål om at blive psykolog Problemet er bare at jeg skal have et snit på 10 Men mine karaktere er kun omkring 2-4 i dansk Og jeg gider ikke tage 10ende. Hvad kan jeg gøre for at blive bedre? Jeg er godt klar over at jeg skal tage mig samm... -
Tysk eller fransk?
ForumindlægNæste år skal jeg på stx, og jeg ved ikke om jeg skal vælge fransk eller tysk. Jeg får omkring 7 i tysk både mundtligt og skriftligt, men jeg er ikke specielt glad for tysk da der er mange bøjninger. Men hvis det var, så ville jeg vælge tysk B Men jeg ved ikke om fransk er svært, jeg ved bare a... -
LAVIENNE
ForumindlægDa jeg er ved at åbne et bageri der har været lukket i nogle år, som førhen hed LAVIENNE, vil jeg gerne høre om der er nogen der ved hvad det helt præcist betyder på dansk, nogen siger det betyder wienerbageren, men jeg ville godt finde ud af hvad det helt præcist betyder. Tak for hjælpen... -
A Sprogrettelse.
ForumindlægHejsa, er her nogen som vil være så elskværdige at læse min tekst igennem? Jeg har oftest mange fejl med sprogbruget samt stavefejl. På forhånd tak (: Her er teksten: A diary, isn’t it a bit foolish and childish? Well, in fact if you don’t have anyone to talk to, to share you deepest thoughts ... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHer er nogle linjer på engelsk, som jeg gerne vil have hjælp til at hvave oversat til dansk.. Hamlet: To be, or not to be, that is the question: Whether 'tis nobler in the mind to suffer The slings and arrows of outrageous fortune, Or to take arms against a sea of troubles, And by opposing an... -
Download
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor man kan Downloade danske film?!.mm. -
Old - HJÆLP
ForumindlægAlle der har noget til analyser af tekster i old (med begreber som arkaiske ord, antropomorph, hybris, homeriske lignelser osv.) og navnene på guderne(Både romerske og græske) samt en kort beskrivelse af dem ville være meget nyttigt til eksamen. -
Lovlige notater?
ForumindlægEr det lovligt at medbringe notater til geografieksamen man ikke selv har skrevet?Fx notater man har her fra siden?Selv ville jeg tro man måtte, men skal lige være sikker. -
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaerJeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet nog... -
Fysik
ForumindlægNogle der har nota til fysik, om syre baser? -
et ord
Forumindlæghey folkens :)\n\nhvordan siger man 'faglige', i nedeståedne eksempel?\n\n"Jeg bekymrede mig ikek over det faglige"\n\nI didn't worry about the craft skills ? -
eksamdna
Forumindlæghej hvis jeg kommer op i dna hva skal jeg generelt fortælle om det på de 20 min fx er det nok med at fortælle fx om dnasopbygningen altså den der vindeltrappe -
Beviser + notater?
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog På forhånd tak
