Generelt

standpunkt karakter

22. oktober 2017 af Nanna34

Hej alle jeg går i 1.g stx og fra starten fik vi ved at vi ikke skal få en standpunkt karakter for grundforløbet men så pludeselig fik vi en standpunkt karakter for nogle fage(engelsk, matematik, dansk, samfundsfag)

mit spørgsmål er skal man får en anden 1 standpunkt karakter for fx i samfundsfag eller får man 2.standpunkt karakter i marts?

en anden ting hvad betyder årskarakter egentlig er det en gennemsnittet for 1+2 standpunkt karakter?

på forhånd tak 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. oktober 2017 af Stine2016 (Slettet)

Jeg ved ikke, om i får et 1. standpunkstkarakter for samfundsfag - men det regner jeg ikke med, I får højst sandsynligt kun 2. standspunktskarakter.

Årskarakter er den karakter din lærer mener du fortjener igennem hele året - her vægtes alt samlet; så nej, det er ikke et gennemsnit for 1. og 2. standpunktskarakter


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. oktober 2017 af guzbak

Enig med #1

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. marts 2019 af Sergent (Slettet)

1#

Så hvis man har ligget til et 4 tal i grundforløbet, og man får 12 i anden standpunkt og fastholder sin 12-tals præstation indtil året slutter, så tager de alligevel 4 tallet med i betragtning? 

Man kan jo sagtens have fået 02 i første standpunkt, komme op på 10 i anden standpunkt og så runde 12-tallet i årskarakter, hvis man ændrer sig markant. Sådan jeg har forstået systemet.


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. marts 2019 af guzbak

Det er årskarakteren, som gælder + evt. eksamenskarakter. Gennemsnittet af disse bliver din karakter for faget.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. juni 2019 af Sergent (Slettet)

Hør venner. Sæt det nu bare mere praksis end alt det der "begreb-flotte" formidling.

My friend, det er så simpelt. Svaret er at du sagtens kan gå fra 02 til 12, så lad nu vær med at dvale over den gamle karakter. Gik fra 02 til 12 i kemi i løbet af et år og 4 til 10 i samf.


Brugbart svar (0)

Svar #6
21. juni 2019 af gerthansen

Tror der står i undervisningsministeriets bekendtgørelse, at din årskarakter ikke må afhænge af dine standpunkts karakter, men at det er en karakter fra din præstation fra 2. standpunkt til årskarakter indsendes. Så du burde i princippet kunne gå fra 02 til 12. Dog er det de færreste lærer der vil lade dig gøre det. Men som #1 siger, så har dine standpunktskarakterer ikke indflydelse på dit endelige gennemsnit.


Brugbart svar (1)

Svar #7
21. juni 2019 af e3la

Bare tag dig sammen i fag du skal afslutte i det år du har det. Hvis du viser overfor læren på det pågældene år i det enkelte fag at du strammer op, jamen så hæver han også din karakter. Der er flere fag jeg startede med 02/4 i, og endte på 10/12 til enten åskarakter eller eksamen. Det er bare om at stramme ballerne når det gælder


Svar #8
20. august 2019 af Nanna34

#7

Bare tag dig sammen i fag du skal afslutte i det år du har det. Hvis du viser overfor læren på det pågældene år i det enkelte fag at du strammer op, jamen så hæver han også din karakter. Der er flere fag jeg startede med 02/4 i, og endte på 10/12 til enten åskarakter eller eksamen. Det er bare om at stramme ballerne når det gælder

"Der er flere fag jeg startede med 4 i, og endte på 10/12 til enten åskarakter eller eksamen"hahha samme


Skriv et svar til: standpunkt karakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.