Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11761 til 11780 af 84813
-
Lidt godt til reolen?
ForumindlægHej med jer, Jeg søger lidt flere bøger som jeg kan læse dels som led i undervisningen (fysik A og kommende fysik-studernede) og for min egen fornøjelses skyld. Jeg har selv: Ortbit bøgerne, Spektrum bøgerne, Vejen til fysik bøgerne samt university physics af Young and Freedman. Jeg søger speciel... -
Lyd
ForumindlægHalløj derude Jeg sidder med en fysik opgave, og ved ikke helt hvordan den skal løses: En violinstreng med længden 50 cm knipses og spiller kammertonen A (440 Hz). Hvor skal violinspilleren presse strengen mod gribbrættet, for at den i stedet spiller et C (523 Hz)? Tak på forhånd -
Frekvens
ForumindlægHey! Jeg sidder og laver fysik aflevering, og er gået i stå ved følgende opgave: Et musikinstrument udsender en tone med bølgelængden 0,40 m. - Hvilken frekvens har denne tone ved 20°C?: Er der nogen, der ved hvilken formel jeg skal bruge? Håber I gider hjæle !!! -
Beregn gitterkonstanten og bølgelængden
ForumindlægHey :) Sidder med lidt Fysik-c opgaver. Jeg skal først og fremmest beregne gitterkonstanten og så finder ud af, hvor mange rider gitteret har pr m.m. "Gult lys med 590 nm og afbøjningsvinklen er 20,73 grader (til første orden) Så bagefter skal jeg så udregne bølgelængden, med d... -
Impulsbevarelse opgave
ForumindlægHej, jeg sidder med et gammelt eksamenssæt og dens besvarelse i fysik. Jeg kan dog ikke forstå svaret til opgave c og så er jeg også lidt i tvivl med tilfældet, hvor t=100 s i opg b. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe. God jul :D -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg vil sætte STOR pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe med disse opgaver. På forhånd tusind tak! :) -
Film er det nok?
ForumindlægNu sidder jeg og er ved at skrive AT i Dansk A og fysik c. Den bog jeg skulle have anvendt i dansk kan desværre overhovedet ikke bruges alligevel og jeg har kun kunnet finde film som alternativer. Er det 'nok' bare at analysere film? -
Sky Tower - opgave
ForumindlægHej!Sidder med en fysik opgave der hedder Sky Tower. Opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560#search=%22Sky%20Tower%20Fysik%22Det er opgave b + c, som driller... Hvis der er nogen som ved hvad man gør, så er det super :) -
Energiomdannelse? Eksempler??
ForumindlægHejsa! Jeg skal til fysik C eksamnen i morgen (24-timers) - og har fået et spørgsmål vedr. energiomdannelse i forbindelse med alternative energiformer - nogen der kan give et kort overblik over energiomdannelserne ved fx vindkraft, solenergi, vandkraft, miljøvenlige biler, m.m. ?? Smil Marie. -
Gitterligningen
ForumindlægEr der en der vil være rar, at beskrive den gængse teori bag, gitterligningen.. Jeg kender formlerne.. Men er ikke helt sikker på, hvor i gitteret osv, de skal bruges. Eller hvad gitterligningen bruges til generelt. Jeg skal bare have lidt hints - så kommer jeg igang.. Har ikke haft om gitterl... -
Mekanik og dynmamik (forholdsvis let)
ForumindlægHej alle. Jeg har en veninde der skal op til fysik C eksamen imorgen, og skriver derfor på hendes vegne. Hun har problemer med spørgsmålet, der lyder: 'Du skal skelne mellem en teoretisk gnidningsfri situation uden luftmodstand, og en realistisk situation hvor der indgår både luftmodstand og ... -
Effektivitet??
ForumindlægHej. Jeg har trukket effektivitet i min mundtlige fysik eksamen C niveau. I opgaven skal jeg komme ind på følgende: - begreberne energi og effektivitet/nyttevirkning - hvordan effektiviteten kan måles eksperimentelt - betydningen i dagligdagen - samfundsøkonomisk betydning Nogle ideer til, hvad j... -
Energi opgaver (smeltning)
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Problemet er at jeg ikke er sikker på hvilken formel det er jeg skal bruge, smeltevarme, eller opvarmning. Opgaven lyder: En isklump med massen 384g og temperaturen 0°C tilføres energi, hvorved isklumpe... -
Kredsprocesser
ForumindlægHej Studieportalen. På nuværende tidspunkt er jeg i gang med en opgave i fysik, som omhandler kredsprocesser. Forneden er opgaverne givet, men den jeg gerne vil have hjælp til er opgave C), da jeg har lavet de andre. Mit problem er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge brændværdien og forholdet m... -
Metoder i EØ
ForumindlægI AT er det nødvendigt at man viser man mestrer fagets metoder... Jeg har selv matematik/fysik, jeg har haft samfundsfag på C-niveau(det tætteste vi kommer på EØ) og har nu haft EØ siden i sommers... Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad "fagets metoder" er, indenfor EØ... Nogen der g... -
Newton (enhed)
ForumindlægHej! Ville bare lige høre om 2 newton svarer til den kraft der skal til for at få 2 kg til at bevæge sig 1 meter eller 1 kg til at bevæge sig 2 meter. Og hvad menes der med kraft? Altså kan man omregne det til en energi mængde? Jeg er fysik c. Så bær lige over med mig. -
Eksamen, bølger
ForumindlægHej everybody! Jeg er ved at dø af nervøsitet, jeg skal til fysik c eksamen imorgen og jeg trak det der emne bølger. Er der nogle her der kan give nogle gode råd, hvordan skal jeg gribe det an og hvor skal jeg starte, for det er et bredt emne jeg er forvirret! -
Eks på eksamenspg, astronomi
Forumindlæghej. Jeg har fået et eksempel på et eksamensspørgsmål. Det omhandler astronomi. Stikordene er: månen og dens faser formørkelser jordens bevægelse solsystemets opbygning verdensbilleder Jeg har fysik på c-niveau, men tænkte om i give nogle forslag til hvad jeg kunne/skal komme ind på, til en ev... -
Energi
ForumindlægHej.. Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik eksamen på c niveau. Jeg har trukket energi og effekt som emne til præsentationen. Når man man f.eks. opvarmer vand via en elkedel, så bliver den elektriske energi omdannet til termisk energi, men bliver det ikke også omdannet til meka... -
Fysikeksamen
ForumindlægHJÆLP. skal til fysikeksamen onsdag d. 18, i fysik niveau c. er der nogen der har nogle dispositioner eller opgaver til rådighed om fx: lyd/lys, atomets opbygning og atommodeller, el, kræfter, og astronomi! Mod dette giver jeg gerne råd til oldeksamen, som jeg var oppe i i fredags og fik 12 ..
