Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 11781 til 11800 af 40685
-
Eksamenssæt
ForumindlægHej, er der nogen der ved, hvor man kan se eksamenssættet for dette års tysk skriftlige eksamen. Jeg vil nemlig gerne se sværhedsgraden, da jeg har valgt tysk på A-niveau... -
Hvad skal jeg!!!
ForumindlægHej jeg går i folkeskolen har lige fået mine eksamenskarakterer men de er ret dårlige har dumpet i dansk (jeg kan godt komme ind da mit snit ligger over 02)men jeg vil gerne på stx efter ferie og det kan jeg også fordi jeg er blevet ærklret uddannelses parat og der havde jeg faktisk fået 4 i dans... -
Gennemsnitsudregning
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået det korrekt - hvordan ma udregner snittet. Jeg har prøvet at fylde ind i skemaet med de forskellige 'vægtninger' (jeg brugte skemaet fra Solrøds hjemmeside (stx)). Når jeg så sammenligner med egne udregninger, hvor jeg også medtager de forsk... -
Hjælp til religionseksamen
ForumindlægJeg skal op i religion og er begyndt at læse, men er blevet i tvivl om, hvad jeg egentlig skal læse.Jeg er gået i gang med at læse baggrundsstoffet i vores grundbog. Og her meldte første spørgsmål sig: Skal jeg læse alle de sider vi har læst i bogen, eller kan jeg nøjes med notaterne?Så blev jeg ... -
24 timers eksamen!!!! benyt begreberne effekt, nyttevirkning og varme i en fysisk process som en løbetur???????
ForumindlægHar en fysik C niveau eksamen i morgen, og har rigtig brug for hjælp. her er mit spørgsmål: Energi, effekt og nyttevirkning I det mundtlige oplæg skal du kort præsentere de fysiske begreber energi, effekt, nyttevirkning og varme så du kan bruge disse begreber, til at beskrive udførelsen af et ... -
Metoderne til AT
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i AT om en uge, men er kommet i tvivl om jeg har forstået metoderne tilknyttet mine fag korret. Jeg har valgt fagene biologi og religion til at belyse emnet fosterdiagnostik, men er nu kommet i tvivl om metoderne til besvarelse af følgende problemtstillinger: Hvad e... -
Valg af tekst til dansk eksamen under emnet: "Ældre Noveller"
ForumindlægHej Studieportal. Jeg har trukket emnet Ældre Noveller til eksamen, men har problemer med at vælge novelle. Det eneste krav der er for valg af tekst, er at teksten min. skal være 100 år gammel. Jeg skal kunne perspektivere til min. 1 af disse noveller: Den sidste balkjole Lønningsdag Havfruen... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal sende ansøgning til gymnasier senest d. 15. marts. Jeg ved ikke om jeg vil på STX eller HTX. Jeg tænkte på om, der er nogle af jer, der har gået på HTX, som måske kan fortælle lidt om det. Jeg er lidt nysgerrig om dreng/pige fordeling i klasserne. Jeg ... -
Selvmord=svag?
ForumindlægIfl. Koranen er man svag, hvis man begår selvmord. Også er man ikke muslim. Jeg læste denne artikel > http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=328909 vil gerne bede jer om at læse den (: Komme med Jeres mening, derefter relatere og perspektivere med de andre religioner (f.eks. kristendomme... -
kort spørgsmål---> men vigtig da, det er et eksamens realiteret spørgsmål. Håber nogen kan hjælpe...
ForumindlægDet er sådan at jeg er igang med at forbrede mig til eksamen. jeg er igang med rapporten "Bestemmelse af jern(II) indholdet ved en redoxtitering" Men jeg mangler at finde stofmængden for permanganat(MNO4-)...n(MNO4-) jeg kender: m(feso4*7H2o) = 0,50 g V(KMNO4) = 15,6 ml c(KMNO4) = 0,02... -
bøvl med LILLE passiv sætning...
ForumindlægDenne sætning: Religion og politik blev fra da af nært forbundet. jeg har skrevet: The religion and politic had since then been close connected. men er i tvivl om det da overhovedet er rigtig med det der blev fra da af.. er det has i stedet for eller noget helt andet? -
etik og moral
Forumindlæghej .. Jeg skal snart til eksamen i kristendom og det ville være rart at høre jeres meninger om etik og moral. Det er jo et emne der kan diskuteres. Synes I eutanasi skal være lovligt el. vil det blive som en slags "glidebane". ? el. bare aktivit dødshælp generelt. hvornår synes I man... -
Nye kategorier
ForumindlægHej, Jeg synes det ville være passende at oprette kategorierne: - Astronomi - Statik og styrkelære - Teknikfag (Proces- og levnedsmiddelteknik, Design og produktion, Byggeri og energi, kommunikation (?)) Er det mon noget, der kan holde? -
Almen studieforberedelse (AT) lektiehjælp
ForumkategoriHer kan du stille generelle spørgsmål faget AT på STX. -
Jødedom vs kristendom
ForumindlægHej! Jeg er ved at læse op til religion C eksamen. Jeg har redegjort for jødedommen og kristendommen, men mangler alligevel lidt svar. Er det rigtig forstået, at de begge har samme grundlag mht. til pagterne med Abraham, Moses og mere. Og vigtigt af alt mangler jeg hjælp til hvilke forsk... -
Eksamen synopsis (24 timers forbedrelse) - Velfærdssamfundet - Problemstilling okay eller ej?
ForumindlægHej, jeg er igang med min 24 timers eksamens forbedrelse og trak "Velfærdssamfundet". Har en masse ideer men det kræver jo selvfølgelig at jeg har en ordentlig problemstilling. Er kommet op med 4 spørgsmål som jeg så vil bygge min synopsis op omkring men ved ikke om den er god nok? (m... -
HJÆLP: 6,1 i gennemsnit - Uddannelsesmuligheder?!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er 17 år, jeg går lige nu på SOSU Grundforløb, som slutter meget snart (før det, gik jeg i 9. klasse). Jeg skal på STX i august 2015. - Jeg vil rigtig gerne være klinisk diætist, men kan jeg blive det, når min eksamenskarakter fra 9. klasse kun er på 6,1? - Hvad KAN jeg bliv... -
Studieskift
ForumindlægHej, jeg er en meget frustreret pige, som fortryder sit HF valg gevaldigt meget! Jeg startede på HF i år, har gået der i 4 måneder eller lignende, og kunne så mega godt tænke mig at skifte til STX - jeg snakkede med min studievejleder, men hun sagde at det var for sent da de havde afsluttet eksa... -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
Religionskritik
ForumindlægHej Alle sammen. Vi er et par stykker som snart skal op til eksamen i religion, og vi er i tvivl om hvordan man skal gribe en religionskritisk tekst an. Findes der en bestemt "analysemodel" med hensyn til det? Eller skal bare benytte det normal "karakteriser, analyser og perspektiv...
