Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 11901 til 11920 af 23765
-
Fremstille en base ved afbrændig af kridt.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til fysik eksamen på mandag og fysik er absoslut ikke mit stærkeste fag, så har en del problemer med teorien. Mit spørgsmål er så om i kan forklarer mig terorien bag Fremstille en base ved afbrændig af kridt? Dette vil være en stor hjælp. -
Generel formen for den n'te partialtone
ForumindlægHej! Jeg har i mine noter fra fysik om bølger en generel formel for bølgelængden af den n'te partialtone den ser ud på følgende måde λn= 2/n * L Men hvordan har man udledt denne formel? Håber på forklaring, da jeg skal op i mundtlig fysik På forhånd tak! -
Hubbles lov - og andet
ForumindlægJeg har nogle opgaver i fysik og jeg er ikke lige den bedste til fysik. En af spørgsmålene lyder: Benyt Hubbles lov til at vise: T=1/H_0 =13,6 mia år Jeg er slet ikke med her, hjælp! :-) -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej, Jeg tilbyder online lektiehjælp i matematik A, fysik A, kemi B og engelsk B. Jeg har fået 12 til samtlige eksamener - undtagen fysik hvor det blev til et 10-tal. Jeg er 19 år gammel. Skriv i indbakken hvis interesseret :) -
SRP
ForumindlægHej allesammen :) Er der nogen af jer som har erfaring med at skrive SRP i Fysik A/Kemi B el. Fysik A/Historie A? Har I nogle emneforslag? Eventuelle fordele og ulemper? På forhånd mange tak -
Newtons love
ForumindlægHejsa studieportalen. Jeg skal op til en test i fysik her imorgen, hvor jeg skal op indenfor krafte i fysik. De krafter jeg kender indtil nu er Tyngdekraften normalkraft, luftmodstand, gnidningskræft. Er det evt nogle andre kræfte der er gældende indenfor dette? -
Energitransport
ForumindlægHej... er igang med 9. klasses afgangseksamen og skal til fysik i næste uge. er der nogen dar kan forklare mig hvad energitransport er i fysik, ikke biologi! og måske hvilke forsøg der kan bruges til dette enme... tak på forhånd... -
Emission og absorption
ForumindlægHej derude... Jeg sidder lige nu og er i gang med at læse op til fysik prøve. En af de ting som jeg skulle kunne er emission og absorption i brint, og jeg kan intet finde om det i min fysik bog eller internetet. Håber at i kan hjælpe mig Tak på forhånd -
Hvad sker der hvis jeg dumper en af mine studieretningsfag?
ForumindlægHej derude :) jeg har en studieretning som hedder Mat A, Kemi B og Fysik B Jeg skal f.eks. op til Fysik eksamen her til sommer. Hvad sker der hvis jeg dumper en af mine studieretningsfag? Vil jeg stadig kunne komme videre :)) ? -
Må en sensor gøre sådan?
ForumindlægJeg ved godt at det er et lektiehjælpsforum men jeg kunne virkelig godt bruge en andens perspektiv lige nu. Hvis det ikke er i orden at jeg skriver det her så slet endeligt. :) Okay, så jeg var oppe til eksamen i dag, og personligt har jeg aldrig oplevet noget af den slags som skete i dag. Alts... -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy... -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Karakterer i folkeskolen
ForumindlægHej..Jeg har fået en opgave der går ud på at man skal give sin mening om man synes at karaktererne fortsat skal blive i folkeskolen.Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening. Gerne vel argumenteret.Daniel. -
Tage 1.g om eller fortsætte
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg er en 17-årig dreng, som studerer på 2. år på STX. Studieretningen er med matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skriver herinde med håb om et svar på mit problemstilling. Skal jeg tage 1.g om, eller skal jeg tage chancen og færdiggøre gymnasiet? Spørgsmålet l... -
Ohm
ForumindlægHej alle Jeg har fået en opgave for om "Ohm" i fysik. Jeg har ret svært ved at forstå det, som står i bogen og forskellige steder på nettet - kan nogle evt. forklare det på en let forståelig måde? Jeg har læst, at udover at måle den elektriske modstand, kan man også bruge Ohm ti... -
energiforbrug og nyttevirkning
Forumindlæghey..jeg er igang med, at lave en rapport om energiforbrug og nyttevirkning.. i forbindelse med opvarming af vand ved hjælp af en kaffe maskine, elkedel og gryde..er der nogen som kan forklare mig detaljeret hvad disse ord betyder :tilført energi udnyttet energinyttevirkningps..hvis der er nogen... -
Den blå lagune
ForumindlægHej...Er der ikke nogen der har en rapport om den blå lagune liggende???Jeg har desværre valgt at skrive om den til en stor dansk rapport på 2. år, men det er næsten umuligt at finde noget om den!Jeg har ikke tænkt mig at kopiere den, jeg mangler bare lige lidt at gå ud fra.På forhånd tak :) -
fedtstofs iodtal
Forumindlægskal skrive en rapport over planteolies iodtal..hvordan kan jeg skrive additionen mellem fedtstoffet og Brom, når jeg ikke kender fedtstoffets strukturformel???så ved jeg at der er nogen som i den rapport har skrevet om hydrolytisk og oxidativ harskning.. hvordan har det relevans??? og hvad er ox... -
Radioaktivitet (Brug for meget hjælp!)
ForumindlægJeg har en rapport om radioaktivitet og kan slet ikke finde ud af det. Jeg håber der er nogle af jer, der lige vil kigge på det jeg har skrevet. Det er rigtigt dårligt (direkte pinligt), men det er også svært når man ikke har forstået så meget.Her er linket: http://s8.yousendit.com/d.aspx?id=2BSB... -
jordskælv
ForumindlægHej...!Jeg er ved at skrive en rapport i geografi om pladegrænser og den slags og nu skal jeg altså foreklare hvad det er der sker ved en destrutiv plade grænse.. og det værste er at jeg kan ikke huske det og min klassekammerat som jeg skriver denne rapport med har mine noter og hun er ikke til a...
