Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 11961 til 11980 af 27496
  • Halogen navngivning

    Forumindlæg
    Hvad mener der med at man ved navngivning af halogene skal finde længste kæde og nummereret enten tættest på alkylen eller halogenen ? Skal det ikke være tættest på halogenen ? Og hvad er alkylen ? forstår ikke helt, er det ikke bare nogle sidergrupper?
  • Det haster!!!omdannelse af nitrogenoxid til nitrogenoxid

    Forumindlæg
    vi betragter omdannelsen af nitrogenoxid til nitrogendioxid: 2NO + O2 => 2NO2 ?Em= -111,6 KJ/mol den anførte værdi for ?Em gælder ved 25?. Beregn ?Hm. har prøvet at regne ud, men kan ærligtalt ikke finde ud af at regne det ud, så nogen der kan evt. hjælpe? Tak
  • Entropi

    Forumindlæg
    http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-10-1.pdf Hej jeg er igang med opgave 2. jeg har beregnet ?s, men hvordan kan jeg vide at det aftag, så jeg kan vise d via beregninger? På forhånd Tak
  • HJÆLP !! aflevering om 20 minutter ..

    Forumindlæg
    hvad er forskellen på den ABSOLUTE temperatur (T) og temperatur (t) - udover at T måles i grader C og T måles i K ?? !
  • Noter

    Forumindlæg
    Hej! er der nogen som har noter fra 9 klasse ??
  • Isotoper

    Forumindlæg
    I forbindelse med NMR har jeg undret mig over, hvordan det var muligt at observere peaks for alle C-atomer i et vilkårligt organisk molekyle, hvis det kun er C-13, der har spin (og dermed er observerbart), eftersom C-13 kun naturligt forekommer i 1.1% og C-12 i 98.9%. Dette, forklarede min forel...
  • Alkyl gruppe, hjælp

    Forumindlæg
    Hej, hvorfor kalder man chlorocyclopentane for en alkyl? Jeg kan da ikke se nogen alkyl grupe på ringen? https://www.google.dk/search?hl=da&q=chlorocyclopentane&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45175338,d.d2k&biw=1494&bih=897&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&...
  • hjæælp

    Forumindlæg
    Nogen der kan kort fortælle om hvad stofferne radium og barium er for noget? - meget gerne med egne ord.. :D
  • Opløslighedsregler for salte

    Forumindlæg
    Hejj! :) :) mit eksamensspg. lyder : gør rede for opløslighedsregler for salte Jeg er blank ;( Nogen der kan hjælpe?:)
  • Kemisk formel for vind til energi

    Forumindlæg
    Hvad er den kemiske formel for vind til energi?
  • fysik

    Forumindlæg
    . Hvor mange livsnødvendige grundstoffer har vi ? Hvad hedder de ?
  • Modsatte af kondensationsreaktion?

    Forumindlæg
    Hvad kaldes den reaktionstype, der er "modsat" af en kondensationsreaktion? Altså den reaktion hvor et stof reagerer med vand og spaltes til to molekyler.
  • afstem reaktionen skemaet for forbrænding af metan

    Forumindlæg
    Hej nogle som kune hjælpe mig med at afstemme reaktions skemaet for metan. CH4 + O2 --> CO2 + H2O kan i også forklare hvert skridt du gør for at nå frem til den afstemnte reaktion( så jeg kan lære noget af det) håber i vil hjælpe mig:
  • Fysik eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til fysik eksamen på fredag, men jeg ved ikke hvordan man fremstiller Ag (g) ud fra AgNO3Ca (aq) Håber der er nogle der kan hjælpe det vil være en kæmpe hjælp, Tak på forhånd :D
  • Syre & base.

    Forumindlæg
    undskyld misforståelsen , var ikke helt vågn der , men tusinde tak for svaret :) .
  • tegn

    Forumindlæg
    Hvad betyder :->
  • Bestemmelse af sukker

    Forumindlæg
    Jeg har lavet forsøget "Bestemmelse af sukkerindhold..", hvor jeg har titreret med KMnO4. Følgende reaktioner finder sted - som jeg så har afstemt: C12H22O11 + H2O --> C6H12O6 (glucose) + C6H12O6 (fructose) 5OH- + RCHO + 2Cu2+ --> RCOO- + Cu2O + 3H2O 2H+ + Cu2O + 2Fe3+ -->...
  • Partielle afledede

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en opgave der er følgende: Differentialet af den indre energi af en elastiktråd med længden l kan skrives som da det normale PV bidrag kan negligeres. Ud fra ovenstående udtryk kan alle andre termodynamiske funktioner udledes, f.eks. er differentialet af Helmholtz' fri ene...
  • fejlkilde eller måleusikkerhed

    Forumindlæg
    hvis man fx aflæser pka-værdierne for phoshorsyre vha. en titrerkurve så kan der være nogle usikkerheder, da man blot vurdere det er sådan ca. halvdelen. vil i sige det er en fejlkilde eller måleusikkerhed?
  • Springe C-niveau over

    Forumindlæg
    Jeg går på VUC hf, og kunne tænke mig at påbegynde fagene samfundsfag og biologi i forårssemestret. Jeg synes det kunne være inspirerende og udfordrende, at starte på niveau B. Det høje niveau fremmer engagementet, og det har også en større værdi på eksamenspapiret. Men ifølge en studievejleder j...