Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12001 til 12020 af 14099
-
30 juli 2012 svar på optagelse om lidt, hvad har i valgt?
ForumindlægSynes det er hyggeligt med disse tråde, der handler om hvad i har søgt, indtil man kan tjekke tallene ved midnatstid i aften :) Så hvad har i søgt og hvor? -
Læse i USA eller Canada
ForumindlægHej folkens, Jeg skal starte i 2.g her til august, men har siden jeg gik i 8. klasse gerne ville jeg læse en bachlor grad (og måske en master degree) i (forensics) chemistry i enten USA eller Canada. Til dette har jeg et par spørgsmål. 1. Er det 'bare' karakterer universiteterne bedømmer ... -
TJEK DIN CENSOR UD 2
ForumindlægDa det første indlæg "Tjek din censor ud" har en del gamle indlæg liggende, så laver jeg her en version 2.Det hele handler stadig om, at man kan finde ud af, hvilken censor man skal have til eksamen ved at sammenligne sin eksamensplan med UVM's liste over gymnasier.Udfor censorens i... -
Morsø Case
ForumindlægHej Alle Erhvervscase Folk :D Har i nogle gode problemer, eller andet :D? -
handelskole
Forumindlæghej jeg har et problem...Alle mine venner bliver studenter i år i næste uge faktisk...Sammen med mig selvfølgelig, men den ene af mine veninder går på handelskole, og bliver student som den sidste, og selvfølgelig skal vi op og se hende med roser... MEN Hvad farve er huen på handelskolen....På gy... -
Meiosen
ForumindlægEr de homologe par kromosomer, den oprindelige krosom og den nye kopi af kromosmet?Kevin -
At være på - muligheder og problemer
ForumindlægSå er opgaveformuleringen udleveret under overskriften: At være på - muligheder og problemer: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. I denne tråd kan I dele indledende erfaringer med opgaveform... -
Naturfagseksamen! Check this out!
ForumindlægHej, jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg får 10 (mdt.) og 11 (skrift.) i årskarakter. Problemet er bare, at jeg virkelig har svært ved at stå ved en tavle og fyre alt muligt af og bevise sætninger... :-(Er der ikke en, der har en god fremgangsmåde til, hvordan jeg læser til og forbereder mig... -
studieretningsopgave om ungdomskultur i nutidens england
Forumindlæg' Hej :) Jeg skal til at skrive studieretningsopgave om ungdomskultur i nutidens England. Min problemformulering lyder: Redegør for begrebet utilpassede unge og forskellige måder, hvorpå den manglende tilpasning kommer til udtryk. Vurder mulige forklare på eksitensen af utilpassede unge i et ... -
identitets/ personlighedsdannelse Teorier
ForumindlægHej . jeg skal skrive SRP i samfundsfag og dansk om bogen Maus, hvor jeg herved vil fokusere på hovedpersonen, Vladek, hvor jeg gerne vil komme i dybden med hans personudvikling under krigen og sammenligne det med hvordan han er blevet efterkrigen (da man tydeligt kan mærke at de samfundsnorm... -
SRP - Om terror og terrorisme (ENGELSK+HISTORIE)
ForumindlægHej allesammen :-). Jeg skal snart til at skrive SRP, og jeg har valgt om at skrive om terror og terrorisme med fokus på terrorangrebet i USA d. 9/11. Jeg har valgt at se på hvilke årsager der har udløst dette og hvilke konsekvenser der er kommet efterfølgende kulturelt, økonomisk og politis... -
En god indledning
ForumindlægJeg er i tvivel om jeg har fået skrevet mig en nogenlunde god indledning til min SRP jeg håber der nogen derude som har lyst til at komme med noget konstruktivt kritik I løbet af det sidste årti har forsikringsbranchen oplevet op- og nedturer og det har medført at forsikringsbranchen har, sku... -
Eksamen SprogligA 2004
ForumindlægAndre som også har været oppe i skriftlig engelsk i dag? Sprolig A-niveau.Jeg synes at det var et rigtig godt oplæg; meget inspirerende og flere gode ting at tage fat på. Dog, skilte den sig ikke videre ud fra de fleste andre oplæg synes jeg, ikke sådan rent tematisk hvert fald.Jeg fokuserede mes... -
Kvinderettigheder i afghanistan
ForumindlægHej! Jeg har så småt påbegyndt arbejdet på SRP'en. Jeg skriver som kvindernes rettigheder og deres kamp for friheden i Afghanistan, da det falder mig ubegribeligt, at der på trods af krige osv ikke sker noget fremadrettet for disse kvinder. min formulering hedder; Der ønskes en k... -
Problemformulering og citater
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at skrive min SSO med emnet "Kognitionspsykologi - Med særlig fokus på placeboeffekten" på hf og har fået udleveret min problemformulering, og håber en person ville kigge på den en gang, og give et input på hvordan den kan forståes. 1. Hvad er placebo-effekten? ... -
SRP-valg af historisk kilde athensk demokrati i antikken (græsk matematik)
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skal vælge en historisk kilde til min SRP i Matematik og Historie om græsk matematk med fokus på Euklid. Den historiske del af min problemformulering lyder: Med udgangspunkt i en redegørelse for det politiske og videnskabelige klima i det antikke grækenland ønskes en an... -
SRP-Valg af historisk kilde athensk demokrati i antikken (græsk matematik)
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skal vælge en historisk kilde til min SRP i Matematik og Historie om græsk matematk med fokus på Euklid. Den historiske del af min problemformulering lyder: Med udgangspunkt i en redegørelse for det politiske og videnskabelige klima i det antikke grækenland ønskes en an... -
Historie/Engelsk - Indien+Imperialisme?
ForumindlægHej, Jeg har valgt fagkombinationen historie og engelsk. Jeg har før haft lidt om Englands ekspansive politik med fokus på Indien og senere splittelsen af Indien. Eftersom jeg har valgt emnet Indien og Imperialisme, har jeg tænkt mig at bruge engelsk til at gennemgå den engelsk film/bog "Hea... -
Præsentation af modernistisk tekst/film, hjælp, hurtigt!
ForumindlægHej. :) I engelsk skal jeg lave en præsentation af en modernistisk novelle/romanuddrag/film. Dvs. jeg skal fokusere på hvorfor teksten/filmen er modernistisk og hvordan man kan se det. F.eks. vise hvordan forfatteren er modernistisk og hvordan forfatterens måde at skrive på er modernistisk i tek... -
Kilder til apartheid (SRP) - hasterrrrrrr
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med min diskussion i SRP'en.... Jeg skriver om apartheid med særlig fokus på hverdagen under apartheidstyret. I min diskussion skal jeg diskutere og vurdere om mine to noveller giver et realistisk billede af apartheid. Da jeg skriver i historie (og engelsk) tæn...
