Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12021 til 12040 af 33650
-
økonomisk krise
ForumindlægHej, nogen der ved hvordan Danmark overlevede den økonomiske krise i 30'erne(mellemkrigstiden)? -
Intilligens
ForumindlægKan intelligens måles ud fra spillet Trivial Pursuit? -
H.C. Andersen - Skyggen - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en litterær artikel, hvor jeg skal ligge meget vægt på det med genrebestemmelse. Jeg ved godt, at det er et eventyr, men hvilket slags eventyr er jeg i tvivl om. Så håbede noge kunne hjælpe mig på vej? Tak på forhånd (: -
HJælp mig :) det haster
ForumindlægHej,, jeg har lidt et problem her. Jeg har lavet en problemformulering og nogle problemstillinger ud fra nogle artikler vi har fået udleveret. Men det jeg egentlig ville høre, er om det er sammenhængende med problemformuleringen? Som I nok kan se har jeg en del problemstillinger, så jeg ville hør... -
Dansk eksamen - Hjælp!!
ForumindlægJeg har trukket emnet ulykkelig kærlighed. men jeg kan simpelthed ikke finde en fremmedtekst, jeg går i 9'ende klasse. Kender du nogle korte noveller som omhandler ulykkelig kærlighed, eller kender du en anden tekst som indeholder ulykkelig kærlighed, så vær sød at svar tilbage. tak på for... -
analyse : Pernille af Herman Bang
Forumindlæghej :D er der nogen her som kan hjælpe mig ? jeg har virkligt brug for hjælp ! til analyse : Pernille af Herman Bang -
Hvad er antropologi?
ForumindlægHej Jeg sagde igår til min lærer at antropologi var læring om mennesker...og at det omhandler at man kigger på de enkelte individer, hvilket jeg hørte en anden engang nævne for længe siden...Men læreren synes ikke det var helt det rigtige svar, så en anden elev kom med en bedre forklaring Men jeg... -
lille spm. om eventyret
Forumindlæghej er der nogen der ved, om eventyret hyrdinden og skorstensfejeren af H.C.Andersen er 3.persons fortæller eller en alvidende fortæller? + om hvilket synsvinkel den ses ved og om den skifter sig? -
Tekst til Romantikken
ForumindlægJeg er i den situation, at jeg snart skal til eksamen i romantikken, i dansk. Jeg har kigget efter nogle digte og eventyr jeg kunne vælge som tekst, men har ikke stødt på noget der fangede mig. Vi har allerede arbejde med; Guldhornene, i Danmark er jeg født, det er et yndigt land, indvielsen. Af ... -
Arbejderbevægelsen
ForumindlægArbejderbevægelsen begyndte i 1848, da Karl Marx udgav "Det kommunistiske Manifest", og i 1871 i Danmark, da Louis Pio udgav "Socialistiske Blade". Men jeg kan ikke finde noget om hvornår arbejderbevægelsen sluttede? -
tysk stil
Forumindlæghej jeg mangler inspiration til en tysk stil om et uventet venskab nogle der har nogle forslag -
HJælp!!
ForumindlægHejsa Vi har en aflevering for i idræt, og jeg er i tvivl om hvad dette betyder? 1. Hvad er OLs motto? Og hvad betyder det? 2. Hvad vil det sige at OL er modsætningsfyld? -
Tanker om årets AT emne?
ForumindlægSidste år med AT, og emnet er Havet livgivende, dødbringende, legendeskabende - hvad er jeres tanker? Som en sproglig elev kan jeg føle mig lidt utilfreds da jeg føler emnet er virkelig afgrænset, men det kan selvfølgelig være at andre folk har andre tanker? -
Hjælp til AT
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation at jeg skal til at vælge fag og sag i forhold til AT (hvor emnet dette år er: havet - livgivende, dødbringende, legendeskabende), da jeg går i 3.G på gymnasiet. Jeg har en ide omkring hvilken sag jeg vil fokusere på og hvilke fag jeg vil skrive i, men e... -
Opstilling af diskution i 3g's opg
ForumindlægI min prblemformulering til min 3g' opgave i historie, skal jeg først redegøre for Irak-krigen, det har jeg styr på. Men anden del af det er: Diskuter årsagerne til USA's nye holdning til FN (det der med man ikke fandt masseødelæggelsesvåben, og derfor vil USA have FN til at have en størr... -
KU vs. RUC
ForumindlægHej...Jeg går i 3.g og tænker derfor lidt på hvad jeg skal lave efter sommerferien. Jeg overvejer både studier på KU og på RUC, men jeg har hørt gode og dårlige ting om begge steder. Jeg håber, at der er nogle herinde, som kan afkræfte, eller bekræfte disse rygter.1. RUC er et discount universite... -
Jeres fodbold klub Int.
Forumindlæghej alle. jeg er igang med en undersøgelse, om hvilke internationale klubber i fodbold der trækker mest. jeg vil gerne have et svar og en begrundelse. jeg kan selv sige jeg er Liverpool fan.. Scouser forever. :D fordi jeg altid godt har kunnet lide deres spillestil og deres historie. plus at de... -
RAPPORT!! HJÆLP TAK!! PLZ
ForumindlægHej! Jeg har fået et opgave, at jeg skal skrive en rapport om gymnasium (STX,HTX,HF og HHX) Jeg er lidt i gang med skrive, men vide ikk præcis hvad skal jeg skrive mere om?? Kan nogen plz hjælpe mig?? Tak på Forhånd :D -
Formler til uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Jeg skal snart til terminsprøve i A-niveau Mat stx. Jeg ville lige høre om man skal kunne alle formler udenad i vektorregning i den del der er uden hjælpemidler. Kan i evt komme i tanker om andre formler jeg skal kunne uden hjælpemidler i A-Niveau -
Eksamenssæt 2014
ForumindlægHej. Jeg vil høre om, der er en, som sidder inde med Bioteknologi A STX eksamensæt 2014? Håber at der er en, der har mulighed for at hjælpe, da man ikke kan hente sættene længere på nettet og vil super gerne øve mig inden jeg skal op til eksamen. Vh
