Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12061 til 12080 af 14099
-
HJÆLP TIL DANSK EKSAMEN
ForumindlægJeg synes det er svært at analysere den tekst som jeg har valgt til min mundlige eksamen. Jeg har valgt det sidste stykke af Et dukkehjem. Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne analysere, hvis jeg nogenlunde kun skal forholde mig til mit valgte stykke. Jeg vil nemlig gerne fortælle om dramaets star... -
AT - naturgeografi og engelsk. Hjælp!
ForumindlægHejsa alle hårdt studerende mennesker! Jeg sidder lige nu og skal til at forberede AT-eksamen (ligesom mange andre!) i NG og engelsk. Emnet er katastrofe. Jeg skal snakke om orkanen Katrina fra 2005, hvor jeg især skal fokusere på hårdt ramte og sarte områder som New Orleans. Min NG lærer v... -
Pronominer svært!
ForumindlægMangler hjælp med pronominerne.. har fået en aflevering hvor vi skal fokusere på pronominer -men kan bare ikke finde ud af det.. !! Hun frøs,hendes læber var blå af kulde. Lo tenía frio,Sus labios tenían azules de frio. Hun tog frakken på og friserede sit hår en smule, hvorefter hu... -
Kendte kilder...eller?!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i historie, og regnede med at vi foruden pensaopgivelserne fik udleveret en kildeliste. Vores lærer har ikke været så flink til at gennemgå specielt mange kilder. Men der er ingen kildeliste. Nu har vi kontaktet læreren, men svaret vi bliver spist af med er: "(...)J... -
Eksamen (C niveau)
ForumindlægJeg kan komme op i følgende emner: 1. Det gode liv Hvordan skal vi forstå begrebet "Det gode liv"? Hvad er socialiseringens forudsætninger for et godt liv, hvordan og hvorfor forsker sociologerne i det, hvordan står det til med sociale forskelle i Danmark? Hvilke bud på det gode liv f... -
Engelsk rettelser af opgaver/oversættelser tilbydes
ForumindlægJeg tilbyder at rette engelske stile/essays/opgaver, hvadenten du bare ønsker kommentarer til eventuelle rettelser mm., eller hvis den ønskes rettet for stavefejl m.m.. PRISER: Hjælp med fritskrevne opgaver/essays: 1) Under 1 side = 50 kr 2) 2-3 sider: 100 kr. 3) 4-5 ... -
adjektiver
ForumindlægHej. Jeg er lige begyndt at lære dansk, og har ikke helt forstået det med adjektiver. Så håber nogle vil kigge på mine svare nedenunder og tjekke om de er rigtigt. Fokus på adjektiver :D . 2) Substantiver og adjektiver 1) Tjeneren er høj _Los camareros_esta alta___________________... -
Dødsstraf Essay - Rigtige karakter?
ForumindlægJeg er en dreng fra 8. klasse, hvor jeg befinder karakteren yderst skuffende. Jeg vil gerne stille to spørgsmål angående den vedhæftede fil. Den vedhæftede fil er et essay omhandlede dødsstraf. Sprøgsmålene er følgende "Er 4 den rigtige karakter for dette essay, hvis ja hvad skal der til ... -
Kronik om fortællende journalistik
ForumindlægHej ville høre om der var nogen, som ville være rare og læse min stil igennem med fokus på indhold, da jeg til tider har en meget rodet tankegang, som kan ødelægge en stil. Det er en kronik om uddraget fra Morten Sabroes bog:" en luder steg af toget". (det er kapitel 6) Opgaveformuleri... -
Kolera
ForumindlægHej alle :)Jeg har SRP og har brug for nogen foreslag omkring den historiske del. Jeg skriver om kolera udbruddet i kbh i 1853'.Mit historiske perspektiv er som følger: Jeg vil prøve at sammenligne 1853-epidemien (hvad, hvorfor, hvordan forebyggedes, hvordan virkede det og koble dette til ... -
Er denne problemformulering og disse problemstillinger godkendt?
ForumindlægHej. Jeg har i min DIO valgt at skrive om velfærdstaten, og dertil har jeg valgt at benytte fagene international økonomi og samtidshistorie. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt min problemformulering smelter sammen med mine problemstillinger, og om det i det hele taget giver mening i forhold t... -
Metodeafsnit
ForumindlægMig og min medstuderende er igang med at skrive bachelorprojekt i socialt arbejde. Vi ser på en misbrugsmodel i Danmark benævnt den danske misbrugsmodel. Vi vil gå ind at se på hvordan strukturen i denne misbrugsmodel påvirker socialrådgiverens handlemuligheder. Vi har dog pt. lidt problemer me... -
Ingen perspektivering?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal i forb. med min AT7 perspektivere som altid. Problemet er at jeg ikke synes at kunne finde noget at perspektivere til. Denne opgave omhandler jordskælvet på Haiti i 2010, og Jørgen Leths bog Et hus er mere end en ting, hvori han beskriver situationen set fra hans vinkel. ... -
Radikale Venstre!
ForumindlægGiddag alle sammen! Sidder her og forbereder mig til mit kommende oplæg i morgen, omhandlende partiet radikale venstre. Jeg søger derfor lidt stytte eller rettere hjælp, med tilknytning til mit valgte parti. Det jeg har valgt at sætte fokus på er deres velfærdspolitik samt finanspolitik. Velfæ... -
Danmarks politik under 2. Verdenskrig
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive 3g - studieretningsopgave i fagene historie A samt samfundsfag A. Jeg har valgt "Danmark som småstat under 2. Verdenskrig" som overordnet emne. Herunder vil jeg fokusere på samarbejds-/tilpasningspolitikken samt vurdere om Danmarks politik overfor Tyskland k... -
Hjælp til at finde tale
ForumindlægHej Jeg skriver SRP og terrorisme og skal i den forbindelse lave en analyse af en af af George Bushs taler. Jeg er meget i tvivl om hvilken tale jeg bør vælge, men jeg har indskrænket det til en af disse 3: 1: George Bushs tale til nationen om aftenen d. 11 september - Talen er ret kort. 2: Geo... -
DHO om Peter Lundins selvbiografi; hvad skal jeg skrive om?
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive DHO til december, og er derfor på jagt efter gode emner. Jeg har blandt andet overvejet at skrive om Peter Lundins selvbiografi. Jeg ved bare ikke hvor mit fokus skal ligge. Er der nogen der har nogle gode problemstillinger man kan tage op, mht. til genren selvbiogr... -
hjælp til valg af gymnasie
ForumindlægHej. Jeg har fået mine karaktere i 9 klasse, jeg har et snit på 6,5 hvilket jeg er ret tilfreds med, fordi jeg har rykket mig meget siden de sidste karaktere vi fik. Det betyder at jeg kan komme ind på gymnasiet da det er højere end 5,0. Jeg interessere mig meget indenfor IT, og så har jeg fået ... -
Medicin-studiet - hjælp til valg.
ForumindlægHej, Jeg er en pige, som her til sommer bliver student. Jeg er 18 år. Jeg ser at gennemsnittet for at komme ind på lægestudiet er på 9,... og 10,... Jeg har drømt hele livet om at komme på det studie, men det viser sig nu at jeg har kun et gennemsnit på 6,5. Jeg har i dag ikke vist for lærer... -
Hjælp til indledning:)
ForumindlægHey:P Har lidt problemer med indledningen.. er dette her ok? ville være rart lige at få en andens ening:P Jeg vil i denne opgave beskæftige mig med bogen The kite runner fordi jeg har fået mange anbefalet af bogen. Jeg skriver i engelsk og historie da jeg er overbevist om at sammenspillet mell...
