Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til at finde tale

13. december 2016 af Hunden4 (Slettet)

Hej

Jeg skriver SRP og terrorisme og skal i den forbindelse lave en analyse af en af af George Bushs taler.
Jeg er meget i tvivl om hvilken tale jeg bør vælge, men jeg har indskrænket det til en af disse 3:

1: George Bushs tale til nationen om aftenen d. 11 september - Talen er ret kort.
2: George Bushs tale i Kongressen d. 20 september 2001. - Talen er ret lang, og han fortæller om krigen mod terror som snart vil blive indledt.
3: George Bushs state of the union tale fra 2002 - Talen er lang og han fokuserer på den indledte krig mod terror. 

Jeg er blevet anbefalet at vælge alle 3 taler, men jeg at føler at dette ville betyde, at jeg ikke har mulig for at komme ordenligt i dybden med talerne. 

Håber på hjælp

/ Mads


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. december 2016 af julle898989

Personligt finder jeg den tale Bush afholdt på aftenen for 9/11 den bedste af disse taler da den er ret god og giver et godt indblik i situationen derovre, men samtig synes jeg også at der er en del gode pointer i de to andre taler, som gør at jeg nok også ville sige at du nok skulle analysere dem alle og så måske bare vælge at gå lidt mere i dybden med den ene af de tre, da du kan bruge talerne til at komme ind på noget om hvordan amerikanernes syn på terrorisme udvikles i løbet af de første måneder. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. december 2016 af FransiscoMertens

Personligt vil jeg tage 9/11 talen, jeg har selv analyseret den og der er mere fyld i den end de andre. Den er lang men du skal huske og priotere - hvad der er vigtigt og hvad der ikke er. 


Svar #3
13. december 2016 af Hunden4 (Slettet)

@FransiscoMertens 

Hvilken tale er et du tænker på? 


Skriv et svar til: Hjælp til at finde tale

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.