Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12081 til 12100 af 14099
-
SRP - Nineteen Eighty-Four
ForumindlægHej alle sammen Jeg er ved at skrive SRP. Jeg skriver i historie og engelsk, og mit emne er George Orwells Nineteen Eighty-Four. Jeg er gået lidt i stå, og det er jo ikke så smart, når man skal aflevere opgaven på fredag. :p Min problemformulering lyder: "Redegør for samfundsudviklingen g... -
Hjælp til SRP - Legalisering af rusmidler og ungdomssociologi
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive SRP (opgaveformulering udleveres 6. december). En opgaveformulering består selvfølgelig af en redegørende del, en analyserende del og en diskuterende del. a. Redegør for det lovgivende system omkring rusmidler i både Danmark og i England og sammenli... -
Samf kriminalitets synopsis
ForumindlægHej jeg har haft en vanvittig travl uge med et Dansk Essay til en konkurrence AT, forberedelse til Studietur, som indebar 3 interviews på spansk mm. Så jeg er totalt bagud på en samf aflevering og jeg tænkte på om jeg kunne få hjælp til en god problemformulering og lidt flere problemstillinger,... -
Engelsk materiale til SRP - Kristen fundamentalisme i USA
ForumindlægJeg skal skrive mit studieretningsprojekt i fagene engelsk A og religion B og har valgt "Kristen fundamentalisme i USA" som fordybelsesområde. Indtil videre har jeg alt det religionsfaglige materiale som jeg umiddelbart får brug for, men jeg leder stadig desperat efter noget materiale... -
AT i samf. og religion
ForumindlægHej :) Vi er jo i fuld gang med forberedelserne til AT-synopsis. Jeg har valgt at skrive/fremlægge i samf. A og religion C. Det overordnede emne er fremtiden og forudsigelser. Jeg vil fokusere på globaliseringens konsekvenser med udgangspunkt i Anthony Giddens' "En løbsk verden". Ha... -
AT 8 - trump og klima
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig og min makker til at komme videre i vores at process. Vi har valgt at fokuserer på trumps forhold til naturen. Indtil videre har vi i redegørelsen tænkt os at skrive om det postfaktuelle samfund og indrage klima skeptismen, deruover analyse... -
nervesystemet
Forumindlæghej alle sammen! jeg er blevet stillet for disse to spørgsmål, og vil bare høre jer om hvad i vil mene er vigtigt at få med? 1. Beskriv nervesystemets opbygning og funktion dels generelt og dels med særlig fokus på ethanols virkningsmåder, og forklar hvorfor ethanol kan betragtes so... -
Immigration i New York år 1900
ForumindlægJeg er i gang med at skrive et studieretningsprojekt i 3.g, og har valgt at arbejde med immigration i USA og i forlængelse heraf med fokus på de problemer (slum, fattigdom, børnearbejde osv.) der opstod i New York omkring. Et afsnit i min problemformulering lyder som følger: "Redegør ... -
SRP. Kolonisering af Indien
ForumindlægHej! Jeg er som mange andre gymnasieelever ved at skrive SRP. Mit emne er kolonisering med fokus på Indien. Samf(A), Histiore(A). Min opgaveformulering lyder således: Redegør for udviklingen i Indien under det britisk koloniherredømme- såvel mht. politik, økonomi som religion. I forlæ... -
Hjælp til bilag(materiale) oplysningstid & menneskerettigheder
ForumindlægJeg er så småt igang med min SRP, og er begyndt og skrive min redegørelse af oplysningstiden, samt oplysningstidens påvirkning på menneskerettighederne idag... Mit problem er at jeg ikke rigtigt ved hvor jeg skal finde materiale som jeg så kan analysere og skrive noget ud fra. mine fag er sam... -
Sætning for uendelig kvotientrække
ForumindlægHejsa :) Jeg skal vise en sætning for uendelige kvotientrækker, som ser ud som følgende: ∑(∞ øverst, i=o nederst) r^i = 1/(1-r) I beviset skal jeg fokusere på at få højre til at matche den venstre. I det første trin står jeg skal indsætte n-1 istedet for ∞. --> heri ly... -
Kronik om gymnasiet efter reformen - help!
ForumindlægHey Jeg skal skrive en kronik, som var den til et dagblad, om det at gå i gymnasiet efter den nye reform. Jeg skal bygge den op efter den såkaldte ANSVA-model. Og så skal jeg lave en overskrift der fokusere min artikel. Da jeg startede i gymnasiet var den nye reform trådt i kraft, så jeg er jo ... -
Eksamensnervøsitet, et godt råd!
ForumindlægJeg kan se, at nu hvor eksamen nærmer sig, udtrykker mange bekymring for, hvorledes de skal håndtere deres eksamensnervøistet. Hvis du er så nervøs, at det reelt giver dig problemer med eksamenspræstationen, bør du læse denne kloge bog: Opstilling i folkebiblioteker: 37.125 Latour, Anne Eksame... -
AT-eksamen: metoder i dansk og samfundsfag - emne: 1984 af George Orwell.
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT på mandag, og er derfor igang med at forberede mit talepapir. Jeg har lidt problemer med at beskrive metoderne, jeg har brugt til at nå frem til min konklusion, så måske er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg skriver om George Orwells roman "1984" i fagene dansk... -
Metode; naturgeografi og dansk. Haster!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med den naturvidenskabelige metode? Jeg er ved at færdiggøre mit talepapir til AT eksamen Min synopsis går ud på at: Jeg vil med udgangspunkt i emnet; Fremtid – visioner og forudsigelse, redegøre for klimaforandringerne og konsekvenserne heraf, med fokus på glob... -
Hvad fik du i samfundsfag B?
ForumindlægHey guys Jeg har her på det sidste læst enormt meget samfundsfag som jeg læser på b niveau. Jeg er en af de stræber der gerne vil score en høj karakter i faget, da en lav karakter kan smadder mit snit. Jeg har nærmest aldrig sat mig ind i hverken politik, økonomi og whatever. Det jeg selvfø... -
Nordamerikanske kolonier
Forumindlægjeg har i dag været oppe og trække emne til historie eksamen i morgen. var så heldig at trække fra de nordamerikanske kolonier til USA ca. 1600 - 1900 hvor der er fokus på 1776 - 1914. Men jeg er lidt på bar bund for ved ikke rigtig hvad det er jeg skal gøre. De følgende tekster jeg har trukket e... -
AT-årsprøve - dansk og historie
ForumindlægHej allesammen :) På fredag skal jeg til årsprøve i AT (2.g). Mit overordnede emne er Krig, Medier og Teknologi, men jeg er imidlertid kommet i tvivl om en række ting. Jeg har i min opgave fokuseret på 1. verdenskrig og propagandaens påvirkning på individet. Jeg har i dansk/humaniora brugt herm... -
Hjælp til oversættelse;)
ForumindlægJeg forstår godt hvis folk ikke gider oversætte denne tekst, men hvis der er en eller ander engelsk elsker der sidder og keder sig må i da meget gerne hjælpe teksten skal være oversat til den 12.06.08! :) "Virksomheden kalder sig rygraden i det danske it- og kommunikationssamfund, og målsæt... -
Gennemretning af Dansk SSO
ForumindlægHej søde mennesker. Jeg er igang med min SSO, hvor jeg har valgt at skrive i dansk, om femikrimi genren og med fokus på Camilla Läckbergs roman, Stenhuggeren. Da jeg har sættet og kigget på min egen opgave 10 gange nu, er jeg blevet blind på hvilken dele i min analyse som er overflødig, og hv...
