Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 12081 til 12100 af 19198
-
forholdsord styre akk.
ForumindlægHvad vil det egentlige sige, hvis et forholdsord styre akkusativ? -
Versaillestraktaten 2. verdenskrig Nazismen
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal fremlægge om versaillestraktaten, og jeg ved, at denne traktat havde indflydelse på 2-verdenskrig og på nazisternes ''udbrud''. Fremlæggelsen skal være kort (10 minutter), og jeg finder rigtig mange informationer om traktaten, men er der nogen der kan hjæl... -
Meget kort stil
ForumindlægDer Lehrer geht durch dem Klassenzimmer. er hat eine Überraschung für den Schüler. er schaut durch dem Fenster und sagt: nächsten Freitag machen wir eine Klassenfahrt durch dem Wald und durch der Heide. wir spazieren um dem See. hier ist der Plan für der Klassenfahrt. -
Perfektum eller futurum
ForumindlægHej, jeg har følgende sætning, som jeg ikke ved skal stå i perfektum eller futurum: Carola wird fangen von DDR-soldaten (futurum) eller Carola wird gefangen von DDR-soldaten (perfektum) På dansk skal sætningen lyde "Carola bliver fanget af DDR-soldater". -
velfærdsmodeller
ForumindlægHvad bruger man dem til indenfor samfundsfag? Og hvilken bruger DK? På forhånd tak. PS : Hvis I bliver spurgt i samfundsfag om, hvad velfærd er, hvad ville i så svare? -
Spørgsmål
ForumindlægHejsa, en der kan hjælpe mig med at forstå spørgsmålet? :) det ville være dejligt. Schreibe auf grund des texts über die wohnverhältnisse und die finanzielle situation des polnischen ehepaares? På forhånd mange tak. -
Mein Handy und ich!
ForumindlægHej! Er der nogle der er søde og hjælpe mig? Det er en opgave om mobiler Spørgsmålene man skal svarep, lyder sådan: 1. Ab welchen Alter - meinst du - braucht ein Kind ein Handy? 2. Wie vermeidet man zu hohe Handyrechnungen? 3. Wie soll ein gutes Handy für Jugendliche deiner Meinung nach sei... -
Spørgsmål vedrørende første verdenskrig
ForumindlægHeej alle sammen :) I morgen skal jeg lave en kort fremlæggelse om følgende spørgsmål til 1. verdenskrig: 1. Hvorfor sluttede krigen som den gjorde? Hvad var de afgørende begivenheder? Kunne man forestille sig et andet udfald? Så ville hører om I har et bud på disse spørgsmål? På forhånd tak! :) -
Jødeforfølgelse!?! Problemformulering
ForumindlægOhøj der. Jeg er igang med Dansk/Historie opgave, og ad min problemformulering angår der at jeg skal analysere jødeforfølgelsen, som fandt sted op igennem 1930 og frem til slutningen af 2. verdenskrig.. Har en ide om at jeg vil forklare om de forskellige propaganda midler som: tv, radio osv. me... -
jernbane
ForumindlægOkay.. dette er sikkert virkelig et dumt spg. men hvad er det der kører på jernbaner? Er det ikke tog? -
GOETHE ZERTIFIKAT
ForumindlægVores lærer har snakket om det, men hvad er det egentlig værd? Kan man bruge det til noget, og er der nogen som kender til det? -
Meget lille rettelse
ForumindlægHej er der en der gider kigge min afl. igennem ? Har de hørt, at det rejsebureau, vi har bestilt rejsen hos, er gået fallit? Og de penge, vi har betalt for rejsen, får vi nok aldrig igen. I dag forstår man næppe de forhold, man levede under dengang. Billedet her forestiller min bedstefarm so... -
1. Verdenskrig
ForumindlægHey, Er der nogen der kan hjælpe med at besvare dette spørgsmål, eller nogen der kender nogle tekster/kilder om dette? Hvordan var forfatters og digters syn på første verdenskrigen? -
to sætninger..
ForumindlægHvordan siger man "det lykkedes ham at anholde hende"? og jeg kan ikke rigtigt finde ud af, at formulere denne sætning ordenlig: "Er bedroht ihr mit entlarvt ihrer Abhängigkeit wenn sie Stopps die Zusammenarbeit", hvad gør jeg forkert? :( -
HISTORIE til i morgen!!
ForumindlægHej, jeg er lidt på den skal nå at lave lidt historie til i morgen, vær sød at hjælpe mig :-)!! Enevælden: 1) Hvad var det dårlige ved at den sluttede? 2) og hvem var det dårligt for? 3)Hvordan havde folk i det hele taget med det? tak til dem der svarer -
Hensynsled eller genstandsled?
ForumindlægHej! Jeg vil høre om der er en der kan forklare mig forskellen på genstandsled og hensynsled, for jeg synes, det er meget svært at finde ud af, hvorår det er det ene eller det andet i en sætningsanalyse. -
meget kort !
Forumindlæghej nogen der evt. kan svare på de nedenståene spørgsmål. - wo liegen der Rheinländer? - Welche deutschen Grossstädte liegen den Rhein -
HJælp hvilken betydning har en hypotaktiske opygningg for modtageren
ForumindlægNogen der kan hjælpe med hvilken en betydning det har for modtageren, at han/hun bruger hypotaktiskopygning, altså afsenderen gør brug af og, der, som og da. -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
Lille spørgsmål (grammatik)
ForumindlægHej Hvis man skal oversætte: Han bor i et sort hus. Vil dette så være oversat rigtigt: Er wohnt in einem grossem Haus. Det jeg ikke forstå er, om det både einem og grossem skal have endelsen EM. Da in styrer dativ og Hus er intetkøn. Håber i kan hjælpe hurtigst muligt. Mange tak
