Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12241 til 12260 af 22746
-
Optagelsesprøve
ForumindlægHey.Jeg skal til optagelsesprøve på gym. i morgen. Så ville høre, om der er nogen der har været i gennem det ? - Om det er svært ? Og om man er sikret en plads på gym, hvis man gennemfører ? Mange tak 8) -
Videnskabsteori
ForumindlægHejsa!Ville lige høre, om der er nogle af jer som har skrevet om videnskabsteori. Da jeg har meget brug for at forstå det i en bog. Håber der er nogle af jer som kunne tænke sig at dele sin noter med mig?MVH -
Årsprøver i afsluttende fag?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om årsprøver... Jeg går i 1.g, og har fået at vide jeg skal til eksamen i matematik og derudover op i to årsprøver. Har ikke fået at vide hvilke fag det er i, og har ikke kunne finde ud af, om jeg kan risikere at komme til årsprøver i fag jeg afslutter i år, umiddelbart ville ... -
Mundtlige årsprøver
ForumindlægJeg går i 1.g. Jeg skal ikke op til nogle eksamener i år. Jeg skal op til skriftlig engelsk og matematik som årsprøver. Er der nogle, som ved, hvor mange mundtlige årsprøver, jeg så kan regne med? -
Magnetisme
ForumindlægEt magnetiserbart materiale kan magnetiseres på to måder (hvis jeg har forstået det korrekt). Ved strygning (med kraftig magnet over materialen i samme retning 15-20 gange) eller ved jævnstrøm. Den med jævnstrøm forstår jeg ikke ? -
Integralregning
ForumindlægVil lige høre om der er nogen der kan give et eksempel på hvad integralregning bruges til i virkeligheden.......jeg kan forstå det er udregning af areal mellem 2 grafer..... Men det bliver vel ikke anvendt til at udregen arealer af områder i virkeligheden.....er der nogen der kan give et praktisk... -
Formel
ForumindlægI min bog står der at g er givet ved formlen:g=4*pi^2*(L/T^2)T=svigningstiden for et pendulL=snorens længdeI bogen er lavet et eksempel:g=4*pi^2*(1/4^2)=9,87m/s^2Dette kan jeg bare ikke få til at passe. Jeg for overstående eksempel til pi^2. Kun hvis jeg undlader at sætte svingningstiden i ander ... -
Hvad kom du op i?
ForumindlægHvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i? -
Kræfter
ForumindlægHey derude...Jeg sidder og læser til eksamen. og så er jeg pludselig stødt på dette problem.*Hvad dækker kraftbegrebet over?og *hvad er kraftbegrebet?Håber nogen der kan hjælpe mig.....PLeace! -
Intro til LaTeX
ForumindlægEr der nogen der ved om der på KU er noget fælles intro til et program som LaTeX eller er det bare op til de studerende selv at lære det? -
"sommerskole"
ForumindlæghejJeg så i tv-avisen at der på Århus universitet havde været sådan noget i sommers for kommende medicin studerende, hvor de i en uge havde skåret i grise, lært latinske betegnelser osv... Nogen der deltog? Hvordan var det? Er det et tilbagevendende arrangement? -
Lovlig studieretning?
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogen, der ved, om følgende fagsammensætning er gyldig:A: Dan., his., sam., eng., fra. beg.B: Mat., fys., tys. for.C: Rel., idr., mus., bio., nat.geo., old. -
Newtons 3 love og impuls - Video 12 - Afstemningen er afsluttet
ForumindlægVideoen er lavet af Mads Korfitz Mortensen og Søren Vinther. Stem på denne video ved at sende VIDEO 12 til 1220 (det koster 1 kr. + alm SMS-takst) Dette er en af videoerne i konkurrencen om billetter til Roskilde Festival 2009. Se alle videoer i konkurrencen her. -
SRP - gode emner?
Forumindlæghey derude, er der nogle af jer der har nogle gode emner/ ideer til hvad jeg kan skrive om i min kommende SRP? Jeg går på en naturvidenskabeligretning med mat A, fys B og kem B. Hvilke kombinationer af mine fag kan jeg lave? - Jeg havde i tankerne at arbejde med tvillingeparadoksen eller eins... -
SRP - Karakter
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ret utoldmodig mht til min SRP og VIL vide min karakter snart, tænkte derfor på, om der ikke var en som ville skimte min igennem og give et ca bud, bare så jeg kan slappe lidt af ;-) Tænker næsten ikke på andet :-) -
CO2
Forumindlæghvordan påviser man luftarten Co2? Et forsøg der viser at der dannes CO2 som rest produkt ved respiration? tak -
ELLÆRE
ForumindlægHey studis:)jeg har en opg, jeg skal have hjælp til, men det kræver en graf, som jeg har liggende i word, og ikke kan vise her - hvad gør jeg?? -
Opdrift
ForumindlægHjææælp?? :I En ravklump med massen 125g og rumfanget 120 mL holdes under vand i et badekar. a) Beregn tyngdekaften på klodsen. b) Beregn opdriften. c) Vil klodsen flyde eller vil den gå til bunds? d) Ravklumpen slippes i saltvand med densiteten 1,05g/cm^3 - flyder den? -
mekanik - fjederkanon
Forumindlægen kugle skydes vandret ud af en fjederkanon og rammer gulvet 0,35 s senerea) beregn den kidrette faldvej.under faldet bevæger kuglen sig 0,47 m i vandret retning.b) beregn kuglens fart lige før den rammer gulvet.Nogle der kan hjælpe med delopgave b?det haster lidt -
vandopløseligheden
ForumindlægHvad skal mna forvente om vandopløseligheden af følgende stoffer: CH3OH, C6H6, CCl4, CH3CH2NH2 og CH3CHBrCH2CH3
