Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12321 til 12340 af 20688
  • Skal til eksamnen snart. Hjælp....

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart op til fysik eksamen, men er overhovedt ikke forbedret på at skulle op. Er der nogen der har nogle forsøg man kan bruge hvis man trækker: Syre/Baser, Magnetisme, eller salte og ioner.... x(
  • Luftskib - Beregninger

    Forumindlæg
    Hej Alle, Jeg er i gang med en fysik aflevering og kunne godt bruge lidt hjælp til en af opgaverne!! Jeg skal beregne svævehøjden på et luftskib... Informationer findes i det vedlagte billede Håber nogen har mulighed for at hjælpe!
  • Fra 2g til 2hf??

    Forumindlæg
    Halløjsa.. Kan man godt flytte fra 2g til 2hf?? Har afsluttet alle de fag man har i 1hf undtagen NF. Har afluttet biologi og fysik men har ikke haft geografi, men har derimod haft kemi.
  • nogen der kan forklar det for mig

    Forumindlæg
    Hej ALELE SAMMEN. Kan nogen hjælpe med, at forklar 4 sætninger på fysik. Forstår alt det andet, men ved ikke hvad der menes her. Har vedhæftet et billede af sætningerne Plizz hjælp
  • en redegørelse

    Forumindlæg
    I en fysik opgave har jeg beregnet den fortættede vanddamp i den opvarmede mælk til at være 0,035kJ Gør herunder rede for de relevante antagelser?? Hvad menes der. Nogle der kan hjælpe?
  • Hvad er kvarker?

    Forumindlæg
    Hej er der noge nder kan give mig en kort forklaring hvad kvarker er? Har trukket spørgsmål til fysik eksamen idag - lang forberedelse skal op i morgen så det ville være fedt med et hurtigt svar :D
  • Ti tals procent?

    Forumindlæg
    Hej, Det er kommet mig i tvivl, om hvornår det er en god idé benytte ti tals procent i fysik. Min lærer snakker om at det er vigtigt, men jeg ved ikke hvornår det er relevant at bruge det?
  • Tæller B-niveau?

    Forumindlæg
    Jeg har fysik på A-niveau samtidig med at jeg har det på B-niveau, tæller nogen af de karakterer jeg får i B-niveau så med i mit gennemsnit? På forhand tak :D
  • Hjælp til SRP

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med min SRP opgave, give gode råd og svar på mine spørgsmål. Jeg skriver i matematik og fysik om universet.
  • Bevaret og ikke bevaret energi

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til fysik eksamen i morgen, og er meget i tvivl om hvordan bevaret og ikke bevaret energi skal forstås. Jeg skal komme med et eksempel på begge dele, håber der er en der kan hjælpe :D
  • Filosofi: Tid

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kender nogle filosoffer der behandler begrebet "tid"? Jeg har svært ved at finde nogle tekster, som jeg skal bruge i min AT-synopsis med fysik.
  • Integration af formel

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lige et hurtigt spørgsmål angående integration af formler indenfor fysik. Hvis jeg nu integrerer en formel som forbliver SI-enhederne så de samme, eller skal de også laves om? Altså ville følgende være korrekt?
  • OpenOffice 3.0 HASTER!

    Forumindlæg
    Hvordan skriver man i anden/tredje o.s.v. altså potens tegn i OpenOffice 3.0. Skal bruge til en fysik opgave, og det reelt set bare irriterende ikke at kunne skrive potens tegn (; - Tak på Forhånd..
  • hastighed

    Forumindlæg
    skal forklarer hastighed i fysik kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe det an tænkte hvertfald på at bruge formlen for hastighed v = Δs / Δτ (det overordnede emne er tyngdekraftaccelerationen)
  • forsøg!

    Forumindlæg
    Heeeey.. har fornylig lavet et forsøg i fysik, der hedder Acceleration på luftpudebane?. jeg er næsten færdig, men mangler at regne begrunde typen af bevægelsen. håber i kan hjælpe ?
  • Fra kWh til kj

    Forumindlæg
    Hej! jeg sidder her med en fysik opagve, og kan ikke finde ud af hvordan man omregner kWh til kj? elforbruget er 0,1125 kWh hvordan omregner med det tal til kj? er der nogle der kan hjælpe med det ? :)
  • Hældningskoefficienten λ/d ??

    Forumindlæg
    Hej jeg har en fysik aflevering for om bølger og har fået spørgsmålet: Gør rede for at hældningskoefficient er givet ved lambda/d (jeg har en lineær graf)
  • Henfaldsskema

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal lave et henfaldsskema, hvor jeg lader Moledæn99 henfalde til technetium99. Er der nogen der vil hjælpe.. Jeg kan slet ikke huske hvordan man gør det.. Har ikke haft fysik i over 2 år. På forhånd tak :)
  • Hjælp..

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal skrive en fysik rapport om svingninger. Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte jeg er ikke sikker på hvad det er jeg skal finde ud af.. Håber her er nogle der vil hjælpe mig. Jeg har vedhæftet opgaven.
  • Studieretningsprojekt 2g

    Forumindlæg
    Hej.. Ville bare lige spørge om nogen har skrevet studieretningsprojekt i 2g på den nye reform? i så fald, er der nogen som har skrevet i matematik-fysik? kunne godt tænke mig at få lidt vejledning..tak på forhånd..