Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12381 til 12400 af 20688
  • AT, rejser.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive en AT-opgave ang. rejser i fagene historie og fysik. Er der muligvis nogle, som har nogle foreslag til, hvad jeg kan skrive om? (:
  • Sammenhæng mellem aktivitet (A) og antal kerner (N)

    Forumindlæg
    Hej Kan det passe at integralet af aktiviteten af et givent stof (A) er lig med antallet af kerner, der henfalder (N)? Det er i forbindelse med en fysik opgave. På forhånd tak :))
  • Absorbtionskoefficienten

    Forumindlæg
    Hej Jeg sider med en fysik arpport vedr. halveringstykkelsen for gammastråling. Mit spørgsmål er: Hvordan kan man aflæse absorbtionskoefficienten på grafen, min graf er nemlig slet ikke lige på et enkellogaritmisk koordinatsystem?? Tak ..
  • johannes kepler som renæssance menneske

    Forumindlæg
    hej alle vi har at (en blanding af fysik og historie) og jeg skal svare på hvordan johannes kepler var som renæssance menneske, og om at opfyldte de krav som der var dengang. Nogen der kan hjælpe mig ?
  • Solsystemet

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til et spørgsmål i fysik. Hvor stort er solsystemet i en skala på 1:10 milliarder? Hvor langt væk fra jorden er månen i en skalamodel på 1:10 milliarder? Tak på forhånd.
  • Karakteristik for diode

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en fysik rapport, og skal forklare hvorfor en karakteristik for en diode altid ser ud som den gør. Er der nogen som kunne hjælpe, jeg har prøvet at søge på nettet... På forhånd, tak.
  • optisk gitter!

    Forumindlæg
    Hjææælp! jeg sidder med en opgave i fysik, hvor man skal gør rede for det optiske gitter og udled gitterformlen.. håber VIRKELIG, at nogen kan hjælpe mig eller bare med, at komme igang!! :-)
  • Videnskabelige nybrud

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave, som omhandler videnskabelige nybrud mellem 1800-1945. Jeg vil høre, om I kan hjælpe mig med at finde nogle fysikere, og fortælle hvilke gennembrud de lavede?
  • Bestem lysets frekvens

    Forumindlæg
    Jeg har fået denne opgave stille i fysik, men ved ikke hvilken formel jeg skal bruge. Bølgelængden for det gule lys er 590 nm. Bestem lysets frekvens.
  • haster!

    Forumindlæg
    jeg har lige et par spørgsmål ang. noget fysik omkring kalk: 1. hvad er kalk? hvor stammer det fra? hvad bruges det til? 2. hvordan påvirkes kalk? 3. kalkindhold i andre materialer?.. på forhånd tak.
  • F/K Emner

    Forumindlæg
    Hej .. Er der nogen der ved hvilke emner man kan komme op i til FSA 9 klasse Fysik/Kemi... er lidt i tvivl.. hvis du går i 9 klasse må du godt skrive hvilke emner i skal op i :)))
  • effekt og virkningsgrad

    Forumindlæg
    hej.. jeg sidder og laver fysik opgave.. og er nået til noget med effekt og virkningsgrad. er der nogen der har nogen formler til at regne det ud? eller er der en der kan fortælle mig hvordan ? på forhånd tak for hjælpen:)
  • Forskel halveringskonstant

    Forumindlæg
    Hej Nogle der kan forklare mig hvorfor (kemi/fysik) T½= ln2/k er der samme som T½ =(ln½)/a (MAT) hjælp pleas!!!!
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ville bare høre, om der var nogle af jer der vidste hvad forskellen på en motor og en generator er? Vi snakker fysik - vekselstrøm! Håber meget, at én af jer vil hjælpe mig! På forhånd tak.
  • Begyndelsesfart!!

    Forumindlæg
    Heej allesammen, sidder med en fysik opgave, og er gået lidt i stå i denne, så håber meget på noget hjælp. En bold kastes lodret, så den når 35 m op. - Hvilken begyndelsesfart havde bolden?
  • SRO - betaling

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg er villig til at betale en eller anden for at kigge, rette og derefter vurdere min SRO! Emne: radioaktivitet. Fag: fysik/matematik
  • Gammel eksamensæt

    Forumindlæg
    Hejsa folkens. Jeg skal snart til Fysik skriftlig eksamen på HTX Jeg vil høre om der muligvis er nogen som har eksamensættet som blev givet til htx eleverne i år 2017 og 2016
  • Vand øvelser til eksamen!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i fysik og kemi (FSA) på fredag, og et af de emner vi kan trække er vand. Jeg har ikke ret mange øvelser til vand, så jeg har brug for nogle flere. Er der nogen forslag? :)
  • VEKSELSPÆNDING DISP. HELP!

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og er igang med mine fysik disp. til på mandag. jeg er gået i stå ved vekselspænding, er der nogle der har en disp. til den ?? det ville være super dejligt! Tak på forhånd ! :D
  • HASTER eksamen i morgen !!! Sæbefremstilling???

    Forumindlæg
    Hello dudes.. Skal til fysik eksamen i morgen, og kan simpelthen ikke finde nogle 'opskrifter' på en ganske alm. totalt simpel sæbefremstilling.. nogen der kan hjælpe??? På forhånd tak :-)