Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12441 til 12460 af 20688
  • Isotoper

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til fysik-eksamen på tirsdag. Jeg ville bare lige høre om alle grundstoffer ikke har en anden udgave (isotop), som er radioaktiv? F.eks. Hydrogen-isotopen 31H. Har resten af grundstofferne så også en isotop som er radioaktiv. Tak på forhånd
  • Syre/base

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i fysik/kemi om 2 dage så det haster lidt, går i 8. klasse. Hvad vil det sige at en syre afgiver en H+ ion, og en base optager en H+ ion?
  • Eksame i 1. år i STX

    Forumindlæg
    Jeg valgte studieretningen mat a, fysik og kemi b og det er mit 1. år i STX gymansium. Hvilke eksaminer kommer der til at være for mig?
  • Baggrundsstråling

    Forumindlæg
    Jeg har lidt problemer med noget fysik/kemi, med dette spørgsmål: Hvilke faktorer kan have betydning for baggrundsstrålingen? Hvis i ved noget om det, så svar venligst så hurtigt som muligt tak.
  • SRO

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en sro opgave som jeg skal skrive men jeg har ikke fundet et emne endnu. Nogle gode forslag? Jeg har linjen mat a, fysik/kemi b
  • Eksamens hjælp

    Forumindlæg
    Hej jeg søger en person som er villig til at hjælpe mig med min eksamen i fysik på videregående Mere grundlæggende oplysninger m.m. tages i indbakken - Del din mail med mig
  • Simpel kapacitor

    Forumindlæg
    Hey derudeJeg har om kapacitorer i Fysik. Jeg skal kunne måle en spændingsforskel. Nogen som har en ide til at lave en simpel kapacitor, og skrive en rapport om det. Har brug for jeres hjælp.Tak
  • isolere

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har denne fysik formel Δl = (F•l)/(A•E) Hvordan laver jeg den om, så jeg finder E istedet for Δl ?
  • data, og databehandling

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en data, og databehandling i min fysik report, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal opstille det, så det kommer til at stå rigtigt, og hvad det skal vise.. Help plz : /
  • lektiehjælp

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg har brug for hjælp til fagene biologi, fysik og kemi Er der nogen der tilbyder privat lektiehjælp eller ved i hvor jeg kan få hjælp henne over internettet?
  • bremsemodstand

    Forumindlæg
    hej jeg er virkelig i vildrede da jeg ikke forstår hvordan jeg skal løse disse opgaver da jeg ikke er den skarpeste til fysik. alt hjælp tages emd kyshånd. dokument er vedhæftet på forhånd tak for hjælpen
  • Kulstof-14 datering - SRO

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle af jer der har en SRO-opgave angående Kulstof-14 datering i matematik og fysik, som jeg kunne få inspiration fra? for jeg har ingen idé om hvordan en SRO-opgave ser ud. På forhånd tak :)
  • nyttevirkning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har brug for hjælp til fysik. Jeg forstår ikke denne opgave Et fyrfadslys indeholder 820kJ kemisk energi. Nyttevirkningen (til lys) af stearinlys er på 0,1%. Hvor stor er den nyttige energi? Tak på forhånd!
  • Stråling - atommodel

    Forumindlæg
    Hej! Jeg står i den situation, at jeg skal løse en række fysik opgaver. Jeg har virkelig brug for hjælp til dem, pls! De er vedhæftet. Jeg takker mange gange på forhånd!
  • Fra alm mekanik til kvantemekanik

    Forumindlæg
    Jeg er ved at repetere i fysik og synes det er svært at finde en uddybning af paradigmeskiftet fra alm mekanik til kvantemekanik? Jeg håber nogle kan hjælpe :-)
  • Linjespektrum

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en rapport i fysik omkring grundstofspektre, og skal i den sammenhænd forklarer hvad begrebet linjespektrum betyder, er der nogen som kan hjælpe??? Det ville virkelig hjælpe. På forhånd tak :) Hilsen Anne.
  • Bølger

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en disposition til fysik. Overskriften er "Bølger og lyd", hvori et af spørgsmålene lyder på hvad sammenhængen mellem udbredelseshastighed, frekvens og bølgelængde er. Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd!
  • Ohms lov

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til at skrive en fysik rapport om Ohms lov, og vil blot dobbelte tjekke at jeg formulerer og siger det rigtige. Bemærk vedhæftede
  • Problemformulering til AT!

    Forumindlæg
    Fagkombination: Dansk/fysik. Jeg har valgt at skrive om opfindelsen af flyvemaskinen og futurisme (derunder Emil Bønnelycke). Er der nogen der har idéer til en problemformulering dertil?
  • uyftr

    Forumindlæg
    halløøøj alle kaan vi ikke lave en aftale at folk kan skrive nogle gode resultater som der er godt at tage med til eksamen fysik. ?: D