Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 12481 til 12500 af 29671
-
Google og afsætningsteorier
ForumindlægJeg skal i næste måned begynde på en større og betydelig selvstændig opgave. Jeg har valgt at skrive om Google i fagene IT og Afsætning. Opgaven skulle blive. ca. 5000 ord tilsamens. Endnu har jeg ikke fult besluttet mig om hvordan jeg vil skrive opgaven og hvad der skal være i focus. Jeg tænkte ... -
hjælp til at finde skriftlig kilder
Forumindlægheej, jeg leder efter nogle gode skriftlige kilder til min Historie opgave om vikingetidens samfunde og togter . please hjælp mig :) -
Metode
ForumindlægHvad skal skrive i metode? min emne er batterier -
Litterær artikel
ForumindlægNogen der har en god model for, hvordan man skriver en litterær artikel:)? -
Budgettering
ForumindlægHej, håber at kunne få lidt hjælp på denne opg. Budgettering Peter og Ulrik er i gang med budgetteringen for 2007. De har allerede udarbejdet et budgetforslag, men de er ikke umiddelbart tilfredse med det budgetterede resultat. Derfor har de udarbejdet 2 nye budgetforslag til hver af varegrup... -
Rette min oversættelse? ca. 7 linjer
ForumindlægDansk version: Familien Mann er en institution i Tysland. Faderenn Thomas Mann modtog som den første tysker Nobelsprisen i litteratur i 1920’erne, og Thomas Mann er i dag stadigvæk en de betydigste tyske forfattere. Familien boede i Lübeck, og i sit hovedværk ”Buddenbrooks” fr... -
Eksamen
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, og bare for at være på den helt sikre side mht. at huske det hele, vil jeg lige høre, hvad der er godt at tage med. Gamle stile - litt. håndbog - nudansk ordbog - mere? Derudover vil jeg høre, hvordan I bedst forbereder jer? -
metode: Dansk & biologi
Forumindlæghvilke forskelle og ligheder er der mellem helholdvis de danskfaglige metoder og de biologiske? -
Vurdering af stil?
ForumindlægHej. Hvis der er nogen af jer der har lyst til at læse min stil og give en vurdering vil jeg blive meget glad! Mvh Kenneth -
Dansk tekster :O)
ForumindlægHejsa :O) Jeg står og mangler en pæn stak dansk tekster. Kan man finde det herinde eller er det kun opgaver der er herinde? synes ikke lige jeg kan finde helt rundt i det -
Syntaks
ForumindlægHey er virkelig i tvivl omrking hvordan man forklare syntaks.... Kan man sige at der i noveller ofte er en tydlig syntaks og at der eksempelvis i kortere tekster såsom digte er en mere ufuldstændig syntaks...? Sidder med Nik og jay sangen kan du høre hende synge og vil gerne prøve at forklre de... -
AT metoder og teori
ForumindlægJeg skal op i AT her i mrogen i biologi og dansk.Mit emne er kloning af mennesket og det jeg har gjort i biologi-delen er at redegør for teorien bag kloning og derefter kigge på konsekvenserne af kloning og etikken bag det hele. men mit store problem er at jeg er fuldstændig på bar bund når det... -
Dramaturgi
ForumindlægHvad indebærer ordet fortælleanalyse (dramaturgi) når man har med en tv reklame at gøre ? -
En lille hjælp til metode afsnit
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig AT fredag og er pludselig, ligesom så mange andre blevet total i tvivl om hvad afsnittet metode, egentlig skal handle om. Jeg skriver i psykologi/biologi omkring fedme. Lige pt føler jeg slet ikke jeg kan skelne mellem humaniore og naturvidenskabelige metoder. Nogen ... -
Cult brands?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at definere cult brands, samt fortælle mig hvofor Apple er et cult brand? -
mundt. eksamen gode råd....
Forumindlæghvordan starter med ud til en mundt. engelsk eksamen? -
deduktiv og induktiv
ForumindlægHvad er det deduktiv og induktiv betyder? jeg skriver i samf og historie, og er i tvivl om hvad disse metoder betyder?? Nogen der kan hjælpe? Er også i tvivl om normativ og deskriptiV??? -
disposition til eksamen
ForumindlægHej. jeg skal op til historie i denne uge. Mit spørgsmål er, hvordan man skal skal starte til sådan en eksamen? Skal man bare f.eks. sige jeg har om den kolde krig, og vil først fortælle om det og det og så bagefter fortælle noget om blablabla osv. ?? -
Pensum - forfatter.
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder her med mine tekstopgivelser og grubler over, om jeg skal terpe en hel litteraturbog igennem (hvilket nok er smartest), eller læse om de forfattere, der har skrevet de tekster, der er opgivet. Men er lidt forvirret. Kan jeg kun komme op i tekster/billeder, som er skrev... -
Den hermeneutiske metode
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare mig, hvad den hermeneutiske metode kan bruges til, og hvordan?
