Søgning på: religion noter etik. Resultater: 12541 til 12560 af 19479
-
Dansk prøveform B
ForumindlægHvordan foregår afgangsprøven i dansk prøveform B? Jeg trak fordybelsesområdet, Science Fiction. Jeg har valgt at arbejde med romanen Frankenstein. Jeg har fundet prøveoplæg og er i gang med at analysere det. Til prøven: skal man så præsentere alt det, man er kommet frem til. Fx personka... -
Fysik A skriftlig eksamen
ForumindlægHej, Jeg ville høre om nogle kunne hjælpe med tips og 'tricks' til fysik A skr. eksamen. Har i nogle gode råd? Jeg tænkte på forskellige emneopgaver. Hvad skal man fx være særlig opmærksom på mht. antagelser i mekanik, varmeopgaver. Ja, generelt antagelser i opgaver, som er vigtige ... -
Eksamen VIGTIGT!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal snart op til skriftlig matematik, og vil gerne træne mine matematikfærdigheder som ved eksamen. Jeg har brug for nogle eksamenssæt, men uvm.dk har åbenbart fjernet dem fra deres side. Hvis nogen ligger inde med de elektroniske versioner fra og med 2012, ville det være en sto... -
SSO
ForumindlægKan ikke komme igang med hurtigskrivningen.... I'm stucked... er gået fuldstændig i stå...har 5 dage til afleveringen og har kun skrevet 4 linjer ud af 15 A4 sider.... mit skrivebord er gået i stykker så sidder på gulvet med min bærbar, bøger og papir-noter.. er gået fuldstændig i stå.. arrhh... -
HJÆLP! - skæmtevise.
ForumindlægHejsa :) Jeg ville høre om der er nogen af jer der har læst "Munken i vaande" og spørge hvad den handler om? - Jeg har selv haft om denne skæmtevise i mit første AT forløb, men kan simpelthen ikke huske hvad den handler om, og det er den eneste jeg ikke liiige har skrevet nogen noter ti... -
Friktion i væsker og luftarter
ForumindlægLæser til eksamen og er gået i stå over et emne; Friktion i væsker og luftarter. I mine noter(som er skrevet efter lærerens forklaringer) står der at Ffrik = K*V men denne formel kan jeg ikke finde ngen steder eller en forklaring til den, og ved ikke om v er hastighed eller volumen. Nogle der ... -
Forstærker/gain
ForumindlægSidder lidt fast i den her opgave, og jeg synes ikke at jeg kan finde noget i mine noter okring dette. Er der en der kan hjælpe mig på vej :) ? En forstærker med et gain på 5000 forsynes med en spændning på +-5V. Givet V_peak-to-peak,in(V_pp,in)=4 mV og V_offset=0 V, hvad vil V_peak-to-peak,out ... -
Herman bang: Irene Holm
ForumindlægHejJeg skal til i morgen (Tirsdag) læse Herman Bangs Irene Holm novelle. er der nogen som ligger inde med gode noter/guldkorn? Jeg er igang med at læse den, men det ville bare være rart med noget lakrids til i morgen.Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.God Påå-skeHald -
BIlledkunst eksamen c
ForumindlægJeg føler mig rimelig klar til eksamen og har nedenstående ting på plads: 1: fremlæggelse af eksamensprojekt: 2: Portofolio: - Praktiske øvelser - Professionelle værker vi har været i gennem 3: Noter: - Samtidskunst - Billedets virkemidler - Arkitektur Mangler jeg noget? E... -
Længde af rør.
ForumindlægEt helt åbent rør giver resonans ved at sende lydbølger fra en stemmegaffel på 440 Hz ind i røret. Hvor langt er røret så, hvis svingningsbugene ligger 1 cm uden for rørmundingerne? Hvordan udregner jeg dette? Har tjekket mine noter igennem, men længden af et rør, kan jeg ikke finde :/ -
sætninger med fejl
ForumindlægI hver sætning er der én fejl. Hvilken? 1. Her parents were very much against that their daughter stayed out after midnight. 2. He told that he would not be able to come. 3. I explained them my difficulty. 4. Have you seen my parents new car -
Forfriskning
ForumindlægHej. Jeg blev student i 2012, og havde min tysk ekasamen i 2011, så er lidt rusten. Jeg skal nu til en realkompentence vudering og tage min eksame om, så søger egentlig nogen som har lidt pensum fra Tysk b niveau de vil dele lidt af. Jeg tænker mest på tekster/noter omkring tysklands historie.... -
Kan nogen hjælpe?
ForumindlægJeg har nu siddet og knoklet med disse to sætninger længe, men kan ikke gennemskue hvad fejlen er: I can't risk to lose more on the roulette They needed some informations to decide whether what he said was correct or not Håber nogen kan hjælpe!!! -
EKSAMEN - RÅD
ForumindlægJeg går i 3.g - skal op i fuldt pensum.. Det inkluderer spansk - som jeg virkelig ikke er god til...Hvordan kommer jeg bedst igennem eksamen.Hvordan/ hvad skal læses?Gode ord/veninger til teksterne?Noter til skr. eksamen?Det kunne være dejligt med nogle gode og kloge råd.Hilsen den fortvivlede sp... -
beskrivelse af bevægelse vha. differentialligninger
Forumindlæghej.. jeg sidder her med min noter jeg nu endelig skal til at bruge, og nu fatter jeg ikke hvad det er jeg egentlig har prøvet på at skrive! jeg skal ud fra newtons anden lov, beskrive nogle bevægelser, vha. differentialligninger, og derefter finde løsningen til dem.. jeg har vedhæftet et dokumen... -
de forskellige tider
Forumindlæghey alle sammen sad lige og tænkte at der ikke står meget om de forskellige tider(mykenstid osv.) i min bog.. er der nogen som ligger ind med noter dertil eller som kan skrive en lille beskrivelse af hver tid som man skal vide om til kundst gennemgangen? så man er orienteret om hvad der er nyt ve... -
iliaden
ForumindlægHej er i den situation at have haft en lærer som ikke har skrevet en eneste note. Vil derfor høre om der er nogen som har nogen gode råd til hvad jeg kan komme ind på. specielt til sang 1, 3, 4, 22, 23, 24 men også gerne overordnet, alt har interesse. Ellers hvis I har nogen gode ting til Apologi... -
Fysik/Kemi 9. klasse
ForumindlægNogen der ved hvad man kan lave af forsøg, eller smarte ting man kan fortælle censor, omkring disse nedenstående emner??? KalkSyreSalteInduktionTransformationAtomfysik (Alfa, Beta, Gamma...)... Alle kom med forslag og imput... :D- Hvis nogen har nogle noter, vil jeg også med glæde modtage dem..P... -
årsprøve
ForumindlægJeg skal op til dansk årsprøve overmorgen og jeg ville gerne spørge jer derude om I har nogle noter til folkeviseren: Ridder stigs runer og bryllup samt til B.S. Ingemann: I østen stiger solen op.Det kunne også være dejligt, hvis I kendte nogle relevante links. På forhånd tak! -
ekstemporaltekster og opgivelser!
Forumindlæghej! Nu er jeg som mange herinde, en der skal op til tysk eksamen, og jeg tænkte på, om der var nogle, der havde nogle gode stikord til ekstemporalteksten, og evt. nogle tekster så jeg kunne se hvor lang den er. Det ville være en stor hjælp!Jeg tænkte også på, om der var nogle der havde nogle...
