Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12621 til 12640 af 40685
-
Studentereksamen mdt. Dansk
ForumindlægNu skal jeg allerede til min sidste eksamen her på mandag og har kun weekenden til at forberede, da jeg var op til filosofi i går. Er det ikke lidt unfair med så lidt tid mellem eksaminerne? Der har været ca. en uges mmellemrum mellem hver eksamen men netop til dansk har jeg kun denne weekend? :-... -
Jesus
ForumindlægHvad betyder Jesus?Hvad er forskellen mellem Jesus og Kristus?Bere noget jeg kom til at tænke på mens jeg sidder og læswer til rel eksamen -
Tysk Terminsprøve
ForumindlægHej. Jeg har nogle spørgsmål ang. tysk terminsprøve her d. 10 marts på højniveau. Nogle siger at man risikere at få en opgave, som man ellerede har skrevet før? Atlså at de ikke tager en ny tekst, men en gammel? Er der nogen, der har været oppe til tysk terminsprøve, og i så fald, hvad handler op... -
International karakterer
ForumindlægHey,Er det korrekt at man ikke kan gange sin A-niveau fag med 1.06, hvis man går på IB?Hvis ikke, vil jeg stille (måske et svært) spørgsmål: Hvorfor kan man ikke det?? -
Hvor højt skal en gennemsnit være (diætist)
ForumindlægHej Her i næste måned bliver jeg 2.g'er. Jeg har pånuværende tidspunkt et meget lavt gennemsnit, hvilket er 5. Jeg overvejer, at efter gymnasiet vil jeg gerne læse om ernæring og sundhed på uni. Jeg ønsker, at blive diætist. Men jeg ved ikke om snittet skal være højt for at komme ind. Er d... -
Hvordan bliver jeg Tandlæge
ForumindlægHej. Jeg har en stor for ikke at sige kæmpe drøm om at blive tandlæge! Jeg har en folkeskole afgangseksame, samt en HG med to år i praktik. Og nu er jeg ved at uddanne mig som Klinikassistent som jeg klare til ug og får kæmpe ros for. Men jeg... -
1.g mat opgaver....
ForumindlægNogen som kender en side hvor man kan hente forskellige 1.g's Mat opgaver, gerne på A niveau... -
Hjælp til at løse andengradsligningen x^2 + x −12 = 0.
ForumindlægHjælp til at: Løs andengradsligningen x2 + x −12 = 0. a=1, b=1 og c=-12 jeg ville finde diskriminanten først og dernæst x. d= b2-4ac = 12- 4*1*-(12) = ? den er uden hjælpemidler og er i tvivl om fortegnene, da jeg kunne forestille mig mit resultat: -49 ikke er rigtigt da opg... -
Jeg kan ikke forstå forskellen op DDR og BDR
ForumindlægDer er sikkert andre forumindlæg om dette emne, men jeg har søgt lidt og kan ikke rigtig finde noget, så håber på at der er nogen der kan forklare mig hvad forskellen op DDR og BDR er? Samt hvem der var de rige og hvem der var de fattige.. :) på forhånd tak! -
Terror
ForumindlægHver gang der er tale om terroe indblandes religionen næsten altid. Hvvorfor er et terror angreb ikke noget politisk? Hvorfor har religionen altid en vigtig rolle i sidste øjeblik? Det ender altid med Islam vs. Kristendommen hvorfor?? -
Hvad laver en revisor assistent?
ForumindlægOg kan man ansøge om jobbet, hvis man lige har afsluttet STX og er igang med ens sabbatår? -
HJÆLP! Timetal på gym?
ForumindlægHej! Er der nogen som kan give et umiddelbart gæt på, hvor mange timer man vil have i 1g på STX om ugen? -
hjælp!!Must I really send my son into hell every day?
Forumindlæghej! imorgen skal jeg op i eksamen, jeg træk denne text/ artikel som hedder, Must I really send my son into hell every day? jeg skal snakke om teksten i 30 min men er helt lost. har virkelig brug for jeres hjælp. kan ikke finde ironien i texten, og hvad er budskabet.?? håber der er nogen so... -
Er danmark et sekulært samfund? det gode samfund
ForumindlægJeg har læst så mange artikler efterhånden at jeg bliver skør. Danmark kan ikke blive et sekulært samfund fordi grundloven siger at, til dels skal staten støtte folkekirken? Men hvad menes der så med at Danmark er ved at blive sekualiseret med tiden... f.eks. denne artikel http://www.religi... -
TJEK DIN CENSOR UD 2
ForumindlægDa det første indlæg "Tjek din censor ud" har en del gamle indlæg liggende, så laver jeg her en version 2.Det hele handler stadig om, at man kan finde ud af, hvilken censor man skal have til eksamen ved at sammenligne sin eksamensplan med UVM's liste over gymnasier.Udfor censorens i... -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægKan jeg godt få mit eksamensgennemsnit justeret ( + 1.08 - fra 9 til 10,08 ), efter et års supplering af fag, efter gymnasiet? og hvordan? hvis man har snit på 9 og vil gerne søg ind på medicin... -
Snyd, eller ikke snyd?
ForumindlægHej, Der er her i eksamenstiden, mange diskussioner om, hvad der er snyd - og hvad der ikke er snyd. I morgen skal jeg til kemieksamen - mundtlig. Jeg ved, at jeg gerne må tage min rapport med ind (det jeg trækker) - og de noter jeg skriver under selve forberedelsen. Så var det jeg tænkte: Ka... -
butikschef?
ForumindlægHej ;) er det egentlig muligt at læse videre til chef eller diskritchef med en stx? :) ved godt, at det er bedre med en hhx osv. Men er det umuligt med en stx? -
Optagelsesprøve/test i 2.g?
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har har hørt, at man kan komme op til en prøve/test i 2.g, i slutningen af skoleåret. Meningen med denne test/prøve er så at vurdere om man er klar til at rykke op til 3.g. Jeg ville så høre om der nogle der har noget erfaring eller viden omkring dette, da jeg ikke selv ved... -
Islam og demokrati
ForumindlægHvorfor kan muslimer få svært ved at deltage i samfundslivet? pga. bøn, ramadan, håndtryk, rejser... og hvad mere? Og hvorfor har religionen mere betydning for de unge end for de ældre?
