Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 12621 til 12640 af 36004
-
Fysik C - eksamen - Energi, varmelære og nyttevirkning
ForumindlægJeg skal op i eksamen i morgen og har virkelig brug for hjælp. Jeg arbejder på det, men kan godt bruge en hjælpende hånd. Nogle som kan skrive noget ind, som jeg kan bruge til at sige i morgen? :-) Stikord (ikke udtømmende, blot inspiration): Energiforhold ved temperatur og faseændring. E... -
lavtryk / termisk lavtryk
ForumindlægHvad er forskellen? -
Cirioliskraften
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvad en cirioliskraft er, når det handler om at skulle forklare en monsunvind vha. solens stilling og cirioliskraften? :) -
Reducering
ForumindlægJeg har disse to udtryk, som skal reduceres. Er der en der kan hjælpe? 2x (x + y) - (x + y)2 og 3mp / mp + mh -
"Vis, at..." - differentialregning
ForumindlægJeg er i gang me at forberede mig på en årsprøve og er stødt ind i denne her: "Vis, at de kontinuerte funktioner er en delmængde af de differentiable funktioner." Har bladret bog+noter igennem, men jeg kan ikke finde noget. Så et hint ville gøre gpdt :) -
Dansk stil
Forumindlæghvad er en baggrundsartikel? -
Kombinatorisk problem
ForumindlægDer er 3 stole (hele mængden n). Dere r to personer. Så P1+P2<n Hvordan kan man udtrykke kombinationer og permutationer når summen af delmængderne ikke giver fællesmængden? -
blodtyper
Forumindlægok venner nu ved jeg godt at hvis en person med blodtype A får blod af blodtype AB, vil det klumpe sammen, men jeg skal også forklare hvorfor det klumper og omvendt fx vil der ikke ske noget når en med blodtype B får blod fra blodtype 0, men hvorfor er det nu det er???? -
problemer
Forumindlægnår jeg skal bestemme et eller andet sandsynlighedsregning, så kan man bruge lommerregneren til det. Mit spørgsmål: hvad er forskellen på nCr, og nPr. Hvornår skal man bruge det første og det andet -
polynomier?
ForumindlægHvad er polynomier og hvordan differentiere man det? -
Hjælp
ForumindlægHej. - Jeg er igang med at skrive en artikel. kan et interview godt være en kilde? Kan I komme med råd til hvad en kilde kan være. ? Det skulle lige siges, at jeg er igang med at skrive om Anders Breivik. - Og det er en baggrundsartikel.:) Tak! -
bevis, substitationsmetoden, to ligninger, to ubekendte
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig matematik, hvor man kan risikere at komme op i bevis at ligningssystemer med to ligninger ved to ubekendte. nogle der kan hjælpe mig med dette? -
Potenssammenhæng
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til mundtlig matematik imorgen og har et spørgsmål (ja, jeg ved det er lidt sent at spørge men jeg troede at jeg selv kunne finde ud af det - som så ikke lykkedes). Ser i, der står i et af spørgsmålene til eksamen: "Gør rede for potenssammenhæng nellem to variabler"... -
Fysik
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad sublimerer og kondensation betyder indenfor fysikken? -
forståelse-synopsis
ForumindlægHejsa allesammen, jeg skal til at skrive en synopsis i AT, og har fundet følgende 'opskrift' på synopser herinde, men vil lige sikre mig, at jeg har forstået den korrekt! 1. Titel -Jeg starter så med at give en overskrift 2. Problemformulering formuleret i sammenhængende tekst -Hvilke... -
HASTER! Vdr. eksamen i old
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til eksamen i old (på gymnasiet - c- niveau) på mandag, og jeg har lige et spørgsmål til hvordan det foregår. Må man godt have sine egne bøger med i forberedelsesrummet? Eksaminator skal jo ligge et rent eksemplar derind, men må man derfor ikke have sin egen med. Har jo... -
løsning af ligning
ForumindlægHvordan løser man en ligning grafisk??? -
Ord
ForumindlægHvad betyder social lighed og økonomisk lighed? Og hvad betyder globalisering? -
funktioner
Forumindlæghvis jeg har en funktion f(x) = b*xa, som opfylder, at f(2) = 2 og f(4) = 16, hvordan bestemmer jeg så a og b? skal jeg bruge "to ligninger med to ubekendte" og logoritmer eller hvad? hjælp Ved det ikke! -
submucosa
ForumindlægHvad er det?
