Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 12621 til 12640 af 36004
  • Fysik C - eksamen - Energi, varmelære og nyttevirkning

    Forumindlæg
    Jeg skal op i eksamen i morgen og har virkelig brug for hjælp. Jeg arbejder på det, men kan godt bruge en hjælpende hånd. Nogle som kan skrive noget ind, som jeg kan bruge til at sige i morgen? :-) Stikord (ikke udtømmende, blot inspiration): Energiforhold ved temperatur og faseændring. E...
  • lavtryk / termisk lavtryk

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen?
  • Cirioliskraften

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare hvad en cirioliskraft er, når det handler om at skulle forklare en monsunvind vha. solens stilling og cirioliskraften? :)
  • Reducering

    Forumindlæg
    Jeg har disse to udtryk, som skal reduceres. Er der en der kan hjælpe? 2x (x + y) - (x + y)2 og 3mp / mp + mh
  • "Vis, at..." - differentialregning

    Forumindlæg
    Jeg er i gang me at forberede mig på en årsprøve og er stødt ind i denne her: "Vis, at de kontinuerte funktioner er en delmængde af de differentiable funktioner." Har bladret bog+noter igennem, men jeg kan ikke finde noget. Så et hint ville gøre gpdt :)
  • Dansk stil

    Forumindlæg
    hvad er en baggrundsartikel?
  • Kombinatorisk problem

    Forumindlæg
    Der er 3 stole (hele mængden n). Dere r to personer. Så P1+P2<n Hvordan kan man udtrykke kombinationer og permutationer når summen af delmængderne ikke giver fællesmængden?
  • blodtyper

    Forumindlæg
    ok venner nu ved jeg godt at hvis en person med blodtype A får blod af blodtype AB, vil det klumpe sammen, men jeg skal også forklare hvorfor det klumper og omvendt fx vil der ikke ske noget når en med blodtype B får blod fra blodtype 0, men hvorfor er det nu det er????
  • problemer

    Forumindlæg
    når jeg skal bestemme et eller andet sandsynlighedsregning, så kan man bruge lommerregneren til det. Mit spørgsmål: hvad er forskellen på nCr, og nPr. Hvornår skal man bruge det første og det andet
  • polynomier?

    Forumindlæg
    Hvad er polynomier og hvordan differentiere man det?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. - Jeg er igang med at skrive en artikel. kan et interview godt være en kilde? Kan I komme med råd til hvad en kilde kan være. ? Det skulle lige siges, at jeg er igang med at skrive om Anders Breivik. - Og det er en baggrundsartikel.:) Tak!
  • bevis, substitationsmetoden, to ligninger, to ubekendte

    Forumindlæg
    hej jeg skal op i mundtlig matematik, hvor man kan risikere at komme op i bevis at ligningssystemer med to ligninger ved to ubekendte. nogle der kan hjælpe mig med dette?
  • Potenssammenhæng

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal op til mundtlig matematik imorgen og har et spørgsmål (ja, jeg ved det er lidt sent at spørge men jeg troede at jeg selv kunne finde ud af det - som så ikke lykkedes). Ser i, der står i et af spørgsmålene til eksamen: "Gør rede for potenssammenhæng nellem to variabler"...
  • Fysik

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad sublimerer og kondensation betyder indenfor fysikken?
  • forståelse-synopsis

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen, jeg skal til at skrive en synopsis i AT, og har fundet følgende 'opskrift' på synopser herinde, men vil lige sikre mig, at jeg har forstået den korrekt! 1. Titel -Jeg starter så med at give en overskrift 2. Problemformulering formuleret i sammenhængende tekst -Hvilke...
  • HASTER! Vdr. eksamen i old

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal til eksamen i old (på gymnasiet - c- niveau) på mandag, og jeg har lige et spørgsmål til hvordan det foregår. Må man godt have sine egne bøger med i forberedelsesrummet? Eksaminator skal jo ligge et rent eksemplar derind, men må man derfor ikke have sin egen med. Har jo...
  • løsning af ligning

    Forumindlæg
    Hvordan løser man en ligning grafisk???
  • Ord

    Forumindlæg
    Hvad betyder social lighed og økonomisk lighed? Og hvad betyder globalisering?
  • funktioner

    Forumindlæg
    hvis jeg har en funktion f(x) = b*xa, som opfylder, at f(2) = 2 og f(4) = 16, hvordan bestemmer jeg så a og b? skal jeg bruge "to ligninger med to ubekendte" og logoritmer eller hvad? hjælp Ved det ikke!
  • submucosa

    Forumindlæg
    Hvad er det?