Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12661 til 12680 af 40685
-
Begreber?
ForumindlægHvilke begreber er vigtige at kunne i religion? Det kan fx være "fundamentalisme". Jeg har brug for at kende så mange som muligt, inden jeg skal til en vigtig prøve i næste uge, men kender ikke så mange. Det skal helst være inden for kristendom, islam og hinduisme. -
Hjælp det haster !!!
ForumindlægHej folkens :) Er i gang med at skrive en opgave om religion osv. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med: Hvorfor vælger nogle folk at blive ret troende, selvom deres forældre ikke er det ?? -
Synopsis Israel/Palæstina konflikten
ForumindlægJeg skal i gang med at skrive en synopsis om Israel/Palæstina problemet, men er simpelthen så dårlig til at lave problemformuleringer, er der nogen, der kan hjælpe mig? :) Synopsen skal indeholder samfundsfag, historie og religion, så skal bruge et redegørende spørgsmål til det ene fag, analyse... -
Engelske socialister?
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare mig hvem og hvad engelske socialister er? -
Kan det virkelig passe den her er til 00?
ForumindlægHej. Jeg har i dag fået min skriftlig karakter og blev ret overrasket over at få 00 til skriftlig eksamen B i matematik! Jeg plejer ellers at få 7 og 10 til afleveringer og fik 7 til terminsprøven og 7 standpunkts karakter! Jeg har vedhæftet min matb eksamens opgave. Vil en venlig sjæl ki... -
gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg er snart færdig med min STX og ville forhøre mig om reglen med at gange ens gennemsnit. Må man stadig det i år 2010 og med hvor meget? Nogen siger 1,03 andre 1,05 og nogen 1,08?. Tak på forhånd :) -
Underlig opgave
ForumindlægJeg sidder og øver mig på gamle eksamenssæt for matematik B-niveau, da jeg skal op til skriftlig eksamen i morgen. Jeg støder på vedhæftede opgave, og jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad spørgsmålet er, da jeg jo synes at opgaven besvarer sig selv. Mit bedste bud ville være 12 og 33, men det er ... -
Kan jeg få snittet?
ForumindlægHej SP, Min drøm er at komme ind på medicinstudiet, men jeg er bange for, at jeg ikke kan få gennemsnittet. Jeg går i 3g, og i 2g fik jeg et snit på 11 i de afsluttende fag. For ikke så langt tid siden fik jeg mine standpunktskarakterer; Matematik A; 12 / 10 Fysik B; 12 / 10 Dansk A... -
Skr. fysik A
ForumindlægEr jeres hold også blevet slagtet? Jeg har lige talt med nogle fra min hold og jeg fandt ud af at jeg fik den højeste karakter (10) og at 5 ud af 18 er dumpet. De fleste ligger på 4. Hvordan er situationen hos jer? -
opgave 5
Forumindlægjeg har et spørgsmål se vedhæft jeg har kun et spørgsmål til b -
Uddannelsesparat
ForumindlægHej, Hvad kræver det, for at være uddannelsesparat? Og jeg vil gerne vælge STX, hvad skal man være god til? Håber i kan hjælpe mig:) -
Læseplan
ForumindlægHvis man vil studere på selvpensum (eller hvad det nu hedder), altså studere hjemme og så bare gå op til eksamen, hvor kan man så få fat i læseplaner? -
Skr. Fysikeksamen 2005
ForumindlægNogen der kender en side hvor der findes en gennemgang af opgaverne fra skriftlig fysik eksamen 2005(maj-juni)? -
Forberedelsestid?
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i samfundsfag A-niveau, men er simpelthen ikke i stand til at finde ud af, hvor lang forberedelsestiden er... Nogen der kan hjælpe? -
Buddhist spørgsmål.
ForumindlægHej med jer Jeg har lige lidt problemer med de her spørgsmål. - Er det lettere at blive buddhist end kristen eller muslim? Hvorfor/hvorfor ikke? - Kan man tale om, at en religion er trendy? Hvorfor/hvorfor ikke? -Tror I, der vil komme endnu flere buddhister i Danmark de kommende år? Tak f... -
Karakter ??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lidt forvirret omkring karaktersystemet på gymnasiet. Jeg går i 1.g, og som alle 1.g'er har jeg fag som jeg skal afslutte i år. Hvilke karakter tæller når man skal sende dem til videregående uddannelser. De karakter man får i standpunkt eller eksamens karakter. Og er de... -
Det gode liv i biblen
ForumindlægHEJ SP. Jeg har været så "heldig" at trakke kirstendom til eksamen. Der under her jeg så trukket "det gode liv i biblen" oeg jeg er her med helt fuckt. aner ik hvor jeg skal begynde og hvad jeg skal lave om. Nogen der har en god ide? eller nogen som har prøvet at være til ... -
Hvad gør jeg nu???
Forumindlæghej..Jeg går i 3.g..Men j har et problem..j r usikker på om j bliver student til sommer..ved ik om j bare ska droppe ud nu eller prøve videre..Fra mine eksamenskarakter i 1g og 2g er mit gennemsnit ik over 6 fordi det gik meget dårligt har haft mange problemer...Jeg ved ik om j til sommer ka komm... -
Karakter ?
ForumindlægHej alle !Jeg var til eksamen i skriftlig matematik idag på b-niveau, er der nogle der har nogen idag om, hvad man få af karakter, hvis man har mellem 20-30% rigtige ?MvhBent -
3.g opgave
ForumindlægHejJeg skal snart til at skrive 3. g opgave, og jeg lurer lidt på at skrive om Freud og hans teorier i dansk! Er der nogen der eventuelt har nogen gode ideer???
