Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12701 til 12720 af 52987
-
Realplan eller billedplan
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave og finde ud af hvad der er realplan og hvad der er billedplan. Er det noget i kan hjælpe mig med ? det er de her 3 sætninger : "Jeg dryssede lidt vemod i sindet" "Jeg er de tideligeste drømmes/lette, tågede sind" "Jeg er dit væsens rod. -
Seriøst ingen der ved det?
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogen der har en ide til, h... -
Redoxreaktioner
ForumindlægHvad bruges redoxreaktioner til? -
Hvad betyder disse analysemodeller?
ForumindlægHej alle. Jeg skal have fundet ud af, hvad der menes med disse analysemodeller. Det er 3 modeller som skal fremlægges om, og jeg kan simpelthen ikke komme videre... Så vær rar at hjælpe mig - jeg beder jer! Linket til siden er http://skivegym.dcmedia.dk/index.php?id=1547 og billedet er nederst på... -
Kalium i kroppen.
ForumindlægHej Allesammen Jeg har haft problemer med at udregne denne opgave, og håber lidt i vil rette og guide mig til at gøre det rigtig: En person med massen 70 kg indeholder 17 mg af den radioaktive isotop 40K. a) Hvor mange 40K-atomer indeholder personen? Jeg ved at molarmassen for 40K er 40 g/ mol 17... -
Downloadin af opgaver
ForumindlægKære læser. Jeg fatter ikke, hvorfor jeg ikke kan downloade opgaver, eks. stile som jeg ønsker at læse. Når jeg forsøger anmoder den om login- på trods af, at jeg er logget ind. Jeg skriver så mine loginoplysninger nok en gang, hvor efter den meddeler, der er fejl i enten brugernavn eller koden. ... -
Diskursanalysens kobling til fagene dansk og historie i AT
ForumindlægHey derude Jeg har lavet diskursanalyse på 3 tekster i dansk og kildekritisk analyse i faget historie på 2 kilder. Min lærer sagde jeg skulle fremhæve det fantastiske ved at diskursanalysen kobler de 2 fag sammen.. Hvordan? jeg har ikke direkte lavet diskursanalysen på de historiske tekster. me... -
URGENT: Indskrivningsbekræftelse?
ForumindlægHalløj derude! Jeg er som så mange andre kommet ind på universitetet. Lige nu sidder jeg og skal sende en studiedokumentation ind til ungdomsboligaarhus MEN hver gang jeg forsøger at hente min indskrivningsbekræftelse (for den gælder vel for studiedokumentation?) får jeg bare en blank side hvor ... -
Anslag
ForumindlægHvis jeg fx har skrevet 25000 anslag hvis jeg skal regne om det til normal side så får jeg 25000/2400=10,41 men sider kan jo ikke være komma hvordan skal jeg angjvg det som normal sider? -
forskrift ?
ForumindlægJensen har netop fået udskiftet sine gamle stuevinduer med nye trelags termoruder. Det har kostet Jensen 40.000 kr. som han har lånt i sin bank. Lånet skal tilbagebetales over 3 år med månedlige ydelser og renten er 9% p.a. Hvor meget skal Jensen betale om måneden på dette lån? nogen der ... -
Hjerte-kar sygdomme
ForumindlægHej jeg skal bruge hjælp til biologi (: Her er analyseret noget hjertevæv som var påvirket af en blodprop og så noget væv, der ikke var. Jeg skal så forklare hvorfor, der er mindre glykogen indhold i det påvirkede væv, hvorfor der er mere mælkesyre og til sidst hvorfor der er mindre ATP i forhold... -
analyse af:Han får for lidt af østkyst hustlers
Forumindlæghej:) jeg ville spørger om der er nogen af jer der kan hjælpe mig med prøve at analysere denne rapsang som hedder: Han får for lidt. den er sunget af østkyst hustlers. jeg ved ikke helt selv om hvordan jeg skal analysere den. jeg vil gerne have alt ud af den som muligt. -
Matematik C
ForumindlægNogle der kan hjælpe med opgaven, hvilken type opgave er der tale om? Udviklingen i antallet af personbiler i Danmark kan med tilnærmelse beskrives ved modellen y=39200x+1930000. hvor x er antal år efter 2005, og y er antallet af personbiler. a) Hvor mange personbiler vil der være i Danmark... -
Marxismen og Platon AT HJÆÆÆLP!!
Forumindlæghejsa allesammen. Jeg sidder med AT, og skal sammenligne de politiske ideologier omkring platon med de politiske ideologier omkring Karl Marx mht demokratiet/staten. Hvordan gør jeg det?? -
Tværsnit af terning
ForumindlægMin bror påstår hårnakket, at hvis man tager et tværsnit af en terning kan man få overfladen til at være en femkant eller sekskant. Han kunne ikke forklare mig hvordan, kan i? Og er det overhovedet sandt?! Vil gerne se et bevis, eller en tegning for kan simpelthen ikke forstille mig hvordan det s... -
har lige brug for hjælp.
Forumindlægdet er angående om min kommende matematik årsprøve. hvordan vil det foregå??? altså matematik årsprøve. er det med hjælpemidler eller uden hjælpemidler.????? osv....... hvis du har noget at tilføje mere, så er du velkommen. 8D prøven er om en uge. på forhånd tak 8D. -
carbokation
ForumindlægHvorfor er en tert-butyl carbokation mere stabil end en methyl carbokation? Og hvordan vurderer man generelt ud fra hvad der er mere stabilt? -
iliaden og odyseen
Forumindlægville det være en god ide at læse Iliaden og odysseen under sommerferien, så man er superklar når man kommer til at have oldtidskundskab i 3g? -
Elektrisk strømstyrke af protoner.
ForumindlægJeg sidder med en opgave, som jeg føler jeg får et lidt forkert facit til. Opgaven lyder som følger: Protonerne bevæger sig i en cirkelformet bane med omkredsen 26,659 km, og hver proton gennemfører et omløb på 8,8925 ·10^-5 sekund. Acceleratorens ene rør indeholder 3,09 ·10^14 prot... -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal til at finde på en god problemformulering til min SRP opgave, som er angående 2. verdenskrig og har fundet dette problemformulering "Hvad var den hovedsagelig årsag til 2. verdenskrig opstod?", men tænker om det kan fylde. Jeg synes ellers den er god, men vil også gerne have no...
