Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 12701 til 12720 af 63055
-
Newtons 2. lov -Fjer og hammer
ForumindlægKære alle, jeg sidder ligept. og arbejder mig igennem Newtons love. I forklarelsen af den 2. lov er jeg stødt på eksempelt med en fjer og en hammer som slippes samtidig og lander på jorden samtidig. Jeg vil høre om der er nogen, der kan bekræfte at dette kun er muligt i vakum? Hvis det overhoved... -
Henfaldsskemaer
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave, da jeg ikke kan huske hvordan man gør! Skriv henfaldsskemaer for: 1944K 2962Cu 72174Hf -
Operation??
ForumindlægEr der én, der kan forklare mig, hvad definitionen af en operation er? Tak :) -
Bragg Lov
ForumindlægFor at studere såkaldt Bragg-diffraktion anvendes røntgenstrålingeller partikelstråling, nogle der ved hvordan? -
Nitrater
ForumindlægUdvaskning af nitrater til søer og vandløb kan medføre ? 4 svar - Mindre algevækst og efterhånden iltsvind - Større algevækst og efterhånden iltsvind - Forsuring af vandet og efterhånden intet plante- og dyreliv - Forsuring af vandet og efterhånden rigere plante- og dyreliv Nogle som kan... -
7. Antistatisk børste - hjælp det er til i aften !
ForumindlægBørstens antistatiske virkning skyldes den ioniserede stråling fra Po-210. Det kræver i gennemsnit energien 5,45 aJ at ionisere et luftmolekyle. c) Hvor mange luftmolekyler kan børstens indhold af Po-210 ionisere pr. sekund ved produktionen? -
Højtryk og Lavtryk
ForumindlægHej. Er der nogle der ved, hvad Højtryk og Lavtryk er? Håber i ville svarer. ;) -
Måling af stålpladers tykkelse
ForumindlægHej er der nogle der har lyst til at hjælpe mig med denne opgave??På stålvalseværket i Frederiksværket kontrolleres de fremstillede stålpladers tykkelse ved hjålp af stråling fra en radioaktiv kilde. Man bruger en Cs-137 kilde med aktiviteten 37,0 GBq. Halveringstiden for Cs-137 er 30,2 år.a) Hvo... -
Endoterm og Exoterm, har jeg forstået det rigtigt?
Forumindlægher er et udsnit fra en rapport jeg er ved at skrive, hvor jeg beskriver begreberne endoterm og exoterm, hvis nogen gider fortælle om det er forstået rigtigt, eller om det hele er forkert. Tak.Reaktionen som vi benytter i forsøget her, forløber hurtigt. Men nogen forløber langsomt og hvis man øns... -
DATABOG
Forumindlægfindes der en online databog!sidder nemlig i et hus uden og har glemt min egen derhjemme :( -
strøm og spænding
ForumindlægJeg skal forklare, hvordan man kan måle strøm og spænding forskellige steder i kredsløbet, men jeg kan ikke rigtigt finde en forklaring på det. Jeg har sat nogle mål på, så spændingen er målt til 0,34 i starten. Men jeg kan ikke huske, hvorfor jeg har målt lige netop der. Se den vedhæftede fil, h... -
Anvendelser - Vektor
ForumindlægNår man til mundtlig mat. A eksame skal komme ind på anvendelser af prikproduktet og determinant - hvad menes der så ?? Et konkret eksempel, eller at man fx kan bruge prikproduktet til at beregne vinkler, finde ud af hvordan vektorerne ligger i forhold til hinanden ??? :) og at determinanten er a... -
Behøver al hjælp
ForumindlægJeg har fået denne opgave stillet... Har i grunden opgivet den, men hvis nogen kan give mig retningslinier for hvordan den skal løses, vil jeg gerne give den et forsøg. En dobbeltladet iltion O2- med ladning q = -2e bevæger sig langs x-aksen ind mod centrum af en ring med radius R = 0,10 m. X-... -
kernereaktion med neutron
ForumindlægHåber meget på der er nogle der kan hjælpe mig med følgende opgave.. håber i forstår skrivemåden af processen ved bestråling af B-10 med langsomme neutroner finder følgende proces sted; B-10 + n-1 -> He-4 + Li-7 a) beregn den energimængde, som frigøres ved processen. Pertiklernes hastighed... -
HJÆÆÆLPPP MAT!!
ForumindlægHej, nogle der kan regne opgave 5 ud? Jeg kan ikke finde ud af det. Det haster!!! -
Fysikrapport
ForumindlægHejsa er der ikke en som vil hjælpe mig.. Jeg har en fysikrapport til næste uge mit emne er det syre og det salte det basiske jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde ??? -
Temperaturkoefficienten
ForumindlægHvad er en Temperaturkoefficient?? Hvordan finder man sådan en? -
et togs acceleration
ForumindlægEt tog holder ved perroon, og en ung mand står ud for togets bagende. Toget begynder at køre med en acceleration på 0.4 m/s^2. Han giver toget et forspring på 6,0sekunder og prøver så, om han kan indhente det. Det antages, at den unge mand løber med en konstant hastighed v(m/s). a) Hvornår indhe... -
Søger hjælp hehe
ForumindlægHeeej.. er der nogen som gerne vil hjælpe mig privat; noget med nyttevirkningen og arbejdets kraft osv? -
cos og sin omskrivning
ForumindlægHej! Jeg har problemer med en sin og cos omskrivning. Jeg har selv løst en differentialligning til: x(t)=c1*e^(-phi*t)cos(omega*t)+c2*e^(-phi*t)sin(omega*t) Bogen har uden forklaring omskrevet løsningen til denne form: x(t)=A*e^(-phi*t)sin(omega(t-t0)) Nogen som kan forklare mig omskrivning...
