Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12781 til 12800 af 152758
  • Elektrondonerende sub. og elektrontiltrækkende

    Forumindlæg
    Hej folkens, jeg sidder med et eksamenssæt, om at jeg skal angive hvorfor b er mere basisk end a. Jeg tænker, at elektrondonerende subs. giver jo elektroner til ringen, som gøre ringen mere reaktiv, og dermed. den negative ladning kan ikke fordeles over hele ringen, så elektrondonerende=mere basi...
  • Alkyner

    Forumindlæg
    hvordan lyder alkyners molekyleformel? er det CnH2n-2 og nogen der kan forklare kort og godt hvad polær og upolær molekyler er, har ikke helt forstået hvad det er endnu? og har nogen været op til kemi c eksamen, har i nogle gode råd? :)
  • Færdiggør formlen

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave i faget fysik/kemi, som jeg gerne vil have hjælp til. a) Færdiggør formlen (skriv ioner og de nye kemiske forbindelser): Mg + HCI --> _________ + _________+__________ --> _________ + ____________
  • Guld

    Forumindlæg
    Hej , er der nogen der kan fortælle hvordan man laver a, b og c Jeg har aldrig haft kemi før, så det er ret kompliceret for mig.. :) Jeg har vedhæftet opgaven. :) Kh Sm
  • Afstem reaktionsskema

    Forumindlæg
    Nogen der har lavet opgave A og B i denne vedhæftede opgave? Eller vil fortælle hvordan man gør, har slet ikke ikke naturvidenskablig linje med kemi, så er lidt lost.. ? Håber der er nogen der vil og kan hjælpe:-)
  • Opløselighedsprodukt (Ca(OH)2)

    Forumindlæg
    Hej Derude jeg sidder og skal til mundtlig kemi A eksamen, og kan simpelt hen ikke finde ud af dette inde for opløselighedsprodukt: Hvad sker der med opløselighedsproduktet for calciumhydroxid hvis temperaturen hæves ? Håber i kan hjælpe!
  • Dipol og IR absorption

    Forumindlæg
    Altså ifølge Isis Kemi A, har dipole molekyler ikke et IR-spektrum - men dette billede viser da, at det har O2 fx?? Please forklar. http://www.earth.rochester.edu/fehnlab/ees215/fig16_5.jpg
  • Ionprodukt / Opløselighedprodukt - sammenhængen?

    Forumindlæg
    Skal til skr kemi A eksamen i morgen, men jeg er blevet i tvivl om sammenhængen mellem ionproduktet, opløselighedsproduktet og opløseligheden generelt. Er der nogen, der har styr på dette og eventuelt kunne forklare mig det? Tak :)
  • Nernst lov

    Forumindlæg
    I Kemi 2000 A-niveau 2 omskrives Nernsts lov (s. 60 hvis nogen har bogen)...Hvorfor kan ln(Y) omskrives til 2,303*log(Y)?
  • Arkitekt

    Forumindlæg
    Hej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd.
  • Hvor finder jeg gamle eksamensopgaver henne?

    Forumindlæg
    Overskriften siger måske lidt af sig selv.. Ved godt det er inde på UVM men synes bare ikke rigtig jeg kunne finde dem. Skal bruge eksamens opgaverne i kemi og matematik A-niveau 1 årig. På forhånd mange tak
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Er der en, der har følgende opgaver til kemi A- vi nemlig gerne tjekke mine resultater: August 2006 opgave 2 Maj 2005 Opgave 3
  • Udgået fra pensum

    Forumindlæg
    For os før reformen er elektrokemi en del af pensum, hvis man har det på højniveau. Hvis man vælger kemi A under reformen, kan det så virkelig passe at elektrokemi er udgået fra pensum? Og hvorfor?
  • SRP rettelse mod betaling

    Forumindlæg
    Skal snart aflevere SRP i fagene kemi (A) og biologi (B), er der nogen der har lyst til at hjælpe med korrekturlæsning og evt gode råd ? det kan gøres mod betaling
  • Kemiske beregninger

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast i en opgave i kemi. Jeg har besvaret a, men kan simpelt hen ikke finde ud af hvordan jeg skal løse b og c, en der kan hjælpe mig? (vedhæftet billede)
  • hvad er AT

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan forklare mig, hvad AT er. og skal man i eksame/prøve i det i 1.g. min studieretning er mat a, fysik b, kemi b. Hvilken fag er det så jeg skal op i 1.g
  • SRP- Reaktionskinetik

    Forumindlæg
    Hej! Jeg overvejer lidt at tage emnet reaktionskinetik (Mat A Kemi B) til mit SRP! Men er der nogle som vil anbefale det eller har god/dårlig erfaring med det? Jeg lytter meget gerne :)
  • Hydronolysegrad

    Forumindlæg
    Hej. jeg har problemer med en opgave i Kemi, og håber i kan hjælpe. I en 0,0500M vandig opløsning af methansyre måles Ph= 2,54. a) Beregn hydrolysegrad for methansyre i opløsningen? tak for hjælpen
  • AT - Doping

    Forumindlæg
    Hej Jeg har valgt fagene idræt (B) og kemi (A) som mine fag. Emnet er doping. Jeg vil høre om der var nogen, som havde ideer til problemstillinger og promblemformulering? Tak! Malene
  • Eksame i 1. år i STX

    Forumindlæg
    Jeg valgte studieretningen mat a, fysik og kemi b og det er mit 1. år i STX gymansium. Hvilke eksaminer kommer der til at være for mig?