Søgning på: religion noter etik. Resultater: 12821 til 12840 af 19479
-
Nogle der vil hjælpe mig med de her sætninger
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå om tegnsætningen i disse sætninger er korrekt sat...1000 tak She did not say where she was going. I asked her what time it was? The lawyer surprisingly was wrong. Stephens in the Ferrari was conerning superbly. -
"it is" eller "it''s" i engelske stile?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en short story og jeg er kommet i tvivl om, om det er okay at skrive hadn't, it's og couldn't fx eller om man skal skrive it is og could not?? Hvad vil I synes er bedst, og hvad plejer I at gøre? -
reducering af (a-b)^2+b(2a-b+1)
ForumindlægHej allesammen jeg står i den uheldige situation at min bærbar er gået i stykker så alle mine hellige matematik noter er pist væk derfor håber jeg på at få hjælp til at reducere (a-b)^2+b(2a-b+1), da jeg er pænt blank uden dem. Det ville være super hvis i også ville skrive udregninger, da jeg ger... -
Menneskesyn og Gudsopfattelser - Re- B
ForumindlægHej !!! Er der nogen, der kan hjælpe mig med menneskesyn og gudsopfattelser indenfor kristendommens retninger (luther/ katolske og den ortodoks) - og koble nogle at religionsfilosofiens tænkere på.......... Fx. Nietszhe mente at Gud var død - men hvilken retning hører den inden under ??? (jeg ... -
Helppp bøjede udsagnsord
ForumindlægFind de bøjende udsagnsord i teksten og noter, hvad de pågældende verber hedder i navnemåde. 1. Los españoles en general duermen poco. El caso es que salen mucho y vuelven tarde porque los bares cierran muy tarde -
Afgangseksamen
ForumindlægHej derude! Er der nogle der analyseret eller har nogle noter til teksten integrationen halter i ghettoplan. Det er den jeg skal analysere og har brug for lidt inspiration. Har skrevet nogle analysepunkter som jeg kan komme ind på Layout sproget kildetype nyhedskriterierne budska... -
På vej mod voksenlivet
ForumindlægHej allesammen :D Min veninde har trukket på vej mod voksenlivet i dansk til eksamen. Hun har sat sig lidt fast og kan ikke komme videre. Hun beder om lidt hjælp, med noter og forfattere, som har skrevet nogle digte, noveller og folkeviser det kunne hjælpe hende meget. hvis i gider at sende nogl... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg leder efter retningslinjer, der kan vise/fortælle, præcis hvad man skal kunne til skr. eksamen i bioteknologi. Jeg leder lidt efter en form for liste, som jeg kan forholde mig til. Og hvis nogen ligger inde med gode noter til faget, ville jeg blive ovenud lykkelig, hvis I ville se... -
opgave
ForumindlægHej kan I hjælpe mig med denne her opgave: Suppose that most people will not speed if the expected fine is at least $500. The actual fine for speeding is $800. How high must the probability of being caught and convicted be to discourage speeding? -
en plads i verden.
Forumindlæghej er der muligvis nogle som har læst "en plads i verden" af hans kirk .. og sidder inde med nogle gode noter eller bare forslag til hvad der kunne være relevant at tage op i en litterær artikel. jeg kender self. til de besale ting man skal undersøge i en analyse.. men jeg tænker mere ... -
Sandsynlighed - Binomialfordeling
ForumindlægDer kastes n symmetriske teringer, og antallet af 6'ere noteres. Bestem den mindste værdi n kan have, hvis det kræves, at syndsynligheden for at sandsynligheden for at få mindst 2 6'ere skal være over 40%. Hvordan skal jeg bestemme n? Er helt lost.. -
Arkitektur og kræfter
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en SRP opgave omkring Arkitektur og kræfter, hvor jeg vil have matematik som hovedfag og fysik som bifag. Har bare lidt svært ved at komme i gang, kan i eventuel give mig nogle forslag om hvad jeg eventuel kan tage fat på.Det ville være rigtigt godt hvis i kunne henvi... -
Drama hjælp
ForumindlægSå er tiden kommet til at jeg skal op til drama eksamen. Glæder mig vildt meget, men vil rigtig gerne have lidt hjælp til hva jeg skal have i min pofolio. Ved vi skal have noter, flyers til det stykke vi opfører osv. Har self skrevet det stykke min gruppe skal op i, kunne godt tænke mig noget r... -
Forskydning af ligevægt
ForumindlægHej. Jeg har gjort mig følgene noter, men er kommet i tvivl om dem. Fe + SCN = FeSCN Fe er brun, SCN gennemsigtig og FeSCN rødbrun. Når farven bliver mørkere sker der en forskydning mod højre. kan det passe? burde den ikke blive lysere når den gik mod højre? Håber der er nogen kloge kemiele... -
skråt kast
ForumindlægHej alle sammen Endnu et spørgsmål om skråt kast, dog er det under fejlkilder som jeg skal komme ind på. Der står jeg skal komme ind på optisk forvrængning af videobilledet, men har ingen anelse om hvad det er og kan ikke finde noget på nettet. Kan nogen evt. forklare mig hvad det er eller m... -
Rettelse af en sætning?
ForumindlægNogle der lige vil se om der er nogle fejl her i denne sætning? tak på forhånd.. Casper did not think about the consequences there could be being a member of a gang, but now he knew that he never should become a member of a gang again, just to stay popular. -
Hvad menes der?
ForumindlægSofie laver følgende eksperiment: Hun forbinder en glaskolbe med en plastslange til en elektronisk trykmåler. Rumfanget i kolben er konstant. Ved langsom opvarmning noterer Sofie sammenhørende værdier af tryk og temperatur. Disse værdier er indsat i følgende skema: Hvad mener de med rumfanget i ... -
Integration ved substitution
ForumindlægHejsa! Jeg er nu kommet til et emne i min repition som jeg slet ikke kan finde ud af. Hvis i skulle have nogle gode noter vil jeg virkelig være taknemlig! Jeg sidder og regner nogle opgaver og kan slet ikke få den her til at lykkes, nogen som vil regne den med så mange udregninger som muligt? P... -
SKriftlig imorgen
ForumindlægSå er der Dansk skriftlig eksamen imorgen. Nervøse? Hvordan læser i op idag? Jeg er i fulde sving med analysemodeller, noter, forskellige bøger mv. Hvis du har nogle super gode links eller andet, du kunne tænke dig at dele, ville det bare være skønt! Jeg tænker især på 'opskrifter' til hh... -
Fortynding af en syre(HCl) - hjælp
ForumindlægJeg har kigget nogle at mine noter igennem og jeg fandt et meget nemt forsøg hvor man fortynder en syre med noget vand...i dette tilfælde saltsyre. Godt nok er det logisk, at jo mere vand man blander syren med, des højere bliver pH-værdien af syren. Men jeg vil gerne høre om der er findes en kemi...
