Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 12841 til 12860 af 27496
  • VUC om-eksamen

    Forumindlæg
    Lidt forvirrende, men forsøger at forklare alligevel. Jeg går pt. i gymnasiet i 2.g. Eftersom jeg skiftede gym i 2.g, skete der nogle komplikationer i forbindelse med dette, som resulterede i, at jeg måtte tage biologi c på VUC hver tirsdag aften. Jeg manglede simpelthen et naturvidenskabeligt f...
  • præsidentvalg

    Forumindlæg
    Jeg er igang med SRP, og skirver om det amerikanske valg. jeg mangler lidt inspiration til sidste del af min problemformulering som omhandler, om den amerikanske valgproces har haft afgørende politisk betydning i nyere tid. Håber nogen kan hjælpe? (:
  • Hvad betyder numerisk?

    Forumindlæg
    Jeg har i min SRP problemformulering fået en opgave tildelt: "Brug TI-Nspire til at løse differentialligninger (nummerisk) og tegn grafer - giv en vurdering af betydningen af indgåede parametre" .. hvad betyder det???
  • Valg af emne

    Forumindlæg
    Hej, håber i kan hjælpe Skal skrive srp, og vil meget gerne skrive i spansk/engelsk og Dansk. Er der nogen der har ideer? - I dansk har jeg tænkt mig, at analysere et billede, som kan understøtte min analyse i et af de påvælgende fag.
  • Bevis af dobbeltpunkt

    Forumindlæg
    Hej. jeg er igang med Srp og har fået opgaven at skulle bevise sætningen for dobbeltpunkt på en paramterkurv. Jeg har hverken kunne finde et eksempel eller noget andet. er der nogen der kan hjælpe? Kan godt uddybe mere hvis det er nødvendigt.
  • Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? af Faurholt, Niels Ole.HASTER!!

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har denne artikel "Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? af Faurholt, Niels Ole"? Jeg har virkelig brug for den, da min lærer sagde, at det er en god kilde til analyse delen i min srp.
  • Hvilket restprodukt?

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive min SRP-opgave og er løbet ind i et problem. Paracetamol + NaOH + diethylsulfat --> phenacetin og ... Jeg kan ikke finde ud af, hvilket restprodukt der dannes :/ Håber at der er en , som kan hjælpe mig .
  • Kepler

    Forumindlæg
    Hej Skriver om Kepler i SRP Har fået følgende spørgsmål i min problemformulering: Redegør for hvordan mindst en af Keplers love kan udledes som en konsekvens af mekanikkens love Vil det sige, at man skal udlede fx keplers 3. lov ud fra Newtons Gravitationslov? På forhånd tak
  • De sidste tvivlsspørgsmål inden den mundtlige eksamen

    Forumindlæg
    Ja, jeg skal op på mandag og føler mig nu forholdvis klar og rolig ved situationen. Jeg har dog lige nogle få spørgsmål tilbage, som jeg håber nogle har tid til at læse og hjælpe med:) 1. Behøver jeg redegøre for hele min problemformulering? Jeg har et overordnet spørgsmål og 7 underspørgsmål,...
  • Harvard, Yale, Oxford eller Bereklery?

    Forumindlæg
    HejsaHar undret mig over hvordan man kan søge ind på hhv. Harvard, Oxford, Yale eller Bereklery efter gymnaiset, og hvor meget det koster?
  • Lost

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Jeg går i 9'ende klasse, og har naturligvis haft fysik/kemi siden 7'ende klasse. Jeg har bare desværre lært absolut intet! Dette skyldes delvis mine horrible evner i dette fag, men også dårlig undervisning. Jeg skyder ikke skylden på nogen, jeg siger blot at vores undervisn...
  • Blodets farve

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har fået at vide blod ikke er rødt, men blåt i biologi, men der står i Lademanns leksikon blod er rødt, er der nogen der kan forklare det (evt. med et link som bevismateriale)?
  • Valgfag og A-niveau fag

    Forumindlæg
    Hej folkens. Lige pt går jeg i 2.g, og vi har altså her for nyligt skulle vælge valgfag. Der havde jeg ingen problemer med at vælge, for jeg ville gerne have tysk fortsætter på højniveau og enten latin eller psykologi på C-niveau. Desværre var latin grundet for få elever ikke en mulighed, så det ...
  • Figur om Transport gennem cellemembranen

    Forumindlæg
    Jeg skal forklare denne figur, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte?
  • Fotosyntese og respiration modul 5 c

    Forumindlæg
    Er der en der kan hjælpe her???
  • Betydning af ord.

    Forumindlæg
    Hey. Har om fordøjelsessystemet, og derfor har jeg stødt på et problem. "Ved den distale ende af spiserøret er lavere esophageal sphincter (LES), som forhindrer fødevarer fra maven tilbage op i spiserøret." Jeg har ingen ide om hvad distale betyder, og det eneste jeg kan finde på i...
  • hjælp til ideer, om mit emne

    Forumindlæg
    Hej min emne til mit at (synops) er VINDENSKAB OG ANSVAR. Hvilke emner kan man skrive under dette emne? Kom gerne med mange forslag, da jeg er lidt blank selv :o)
  • Antal bacheloruddannelser

    Forumindlæg
    Hvor mange bacheloruddannelser må man tage i Danmark?
  • Alkohol og Johannes Møllehave

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil meget gerne have lidt hjælp til min mundtlige AT-årsprøve snart. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige. Om jeg skal gentage min synopsis eller hvad...? Jeg har ved hæftet min synopsis. Nogen der har nogle gode idéer?
  • Nogle der kan hjælpe med de her spørgsmål

    Forumindlæg
    1. Brødbagning; hvilke organismer er involveret/udfører et arbejde for os, hvad gør de for brødet? Hvor længe har metoden været anvendt? 2. Fremstilling af øl og vin; hvilke organismer arbejder i denne proces, hvad er deres “arbejde”? Hvor længe har metoden været kendt? 3. Fermen...