Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12881 til 12900 af 52987
-
Beregning af hastighed
ForumindlægHej. Har en opgave som lyder:På en strækning trækkes en sporvogn op af en stejl gade, der hælder 19 grader med vandret. Sporvognen trækkes op af gaden med en kraft på 90 kN parallelt med gaden. gnidningskoffecienten mellem skinner og vogn er 0,23. Sporvognen kører ind på strækningen med 8.33 m/s.... -
Etik (Hjælp søges hurtigt !!)
ForumindlægHej Jeg har stærkt brug for jeres hjælp!! Jeg sidder og skriver om abort i islam.. Jeg roder lidt rundt i det med konsekvensetik og pligtetik.. Ifølge islam er abort jo forbudt, MEN.. hvis det er livsfarligt for moderen, eller hvis barnet er bærer af en sygdom, kan man godt retfærdiggøre dette..... -
pink floyd - the wall
Forumindlægjeg skal til engelsk eksamen her på tirsdag, og jeg har om pink floyd. jeg har læst en del om dem, og set filmen "the wall" op til flere gange. men jeg er lidt i tvivl om hvordan filmen og deres musik påvirkede folk den gang? Psykedelisk rock er jeg også meget i tvivl om. fik det folk t... -
Film/serie emner til SSO i engelsk B
ForumindlægHey, jeg står og snart skal vælge hvilket enten en film eller serie i engelsk. Jeg ved ikke hvad jeg helt skal vælge. De film/serie jeg selv har tænk på er: - The vampire diaries - The Hunger games - Once upon a time - Bridgerton Dog ved jeg ikke hvad der err lettet at skrive om. Jeg er or... -
Fosterudvikling og mitose
Forumindlæg• Redegøre for hvordan den befrugtede ægcelle udvikler sig til et foster. Kom herunder ind på hvilken rolle mitosen har for fostrets vækst. - • Forklar den hormonelle udvikling hos kvinden under graviditeten. nogen der please kan hjælpe ! -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal, som mange andre, skrive SRP snart. Det store problem er bare at jeg ikke engang er sikker på hvilken fagkombination jeg skal tage. Mine studieretningsfag er Engelsk A, Samf A og Mat B, dog er matematik udelukket. Så overvejer at vælge engelsk og dansk med fokus enten seriemordere e... -
FSA mundtlig dansk...
ForumindlægHej jeg har skrevet alt hvad jeg skal sige til eksamen ned. Er der nogen der kan læse det igennem for mig og give lidt respons? Jeg er meget nervøs og jeg tror ikke rigtigt jeg har styr på tingene.. Tak -
00 i Dansk A hvad skal jeg gøre?
ForumindlægFik 00 i dansk a idag, og ville høre om man havde mulighed for at gøre noget her da jeg ikke ønsker at gå 3 år i skole igen bare for dansk alene. -
løse ligninger
ForumindlægHej. Hvorledes kan den naturlige logaritme, eksponentielfunktion (ax), 10-tals logaritmen og eksponentielfunktion (ex) benyttes til at løse ligninger? På forhånd tak! -
Kvinders lugtesans under graviditet.
ForumindlægNogen der kan give mig en forklaring på hvornår er kvindens lugtesans er mest følsom og hvorfor? Jeg har fundet ud af at det er under graviditeten og noget med at det stammer helt tilbage fra urmennesket, da man skulle undgå at spise fordærvet kød. Men er der nogen der kan give mig den biologisk... -
Hvilken reaktionstype?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser op på Kemi B til eksamen, og er stødt på en reaktion, som jeg ikke helt kan finde ud af er der nogen der kan fortælle mig hvilken reaktionstype denne reaktion er? HCl (aq) + NaHCO3 (s) --> CO2 (g) + NaCl (aq) + H2O (l) Oxidation, Addition, Substitution, Reduktion, Eli... -
Betingelser
ForumindlægHvordan skriver man de givne betingelser i opgave c (til geogebra) -
Hjælp til fysik afl
ForumindlægHejsa er der nogensom kan hjælpe med følgende fysikaflevering. -
Juraopgaver med løsninger?
ForumindlægJeg har været så uheldig at dumpe og skal op til reeksamen. Derfor skriver jeg i håb om at der nogen derude, som har nogle erhversjura opgaver liggende med løsninger, gerne eksamensopgaver så jeg kan få overblik og en bedre karakter i faget. På forhånd tak! :) -
Farmaceut
ForumindlægJeg er lige blevet student i år, og tager et sabbatår, hvor jeg vil bruge tid på at supplere mat A og Kemi B. Jeg har tænkt mig at søge ind på farmaceut-uddannelse efter mit sabbatår. Men jeg er bange for, at jeg ikke vil blive optage, fordi min gennemsnit kun ligger på 6,4 (6,8 med bonus) trods ... -
Jeg har brug for DIN hjælp!
ForumindlægHej, Jeg er med i en konkurrence, hvor man skal designe sin egen kjole. Den vindende kjole bliver produceret og solgt på nelly.com. Jeg vil meget gerne vinde! Hvis du kan lide kjolerne og gerne vil hjælpe, må du meget gerne gå ind på nedenstående link og stemme på dem: http://nelly.com/dk/design... -
Ledige pladser
ForumindlægTil jer som fik i afslag i lørdags, husk der er stadig masser af ledige pladser. Ug.dk skriver om ledige pladser her - http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaende_uddannelse/ledige_pladser.aspx Ekstra bladet har samlet en oversigt over samtlige uddannelser med ledige pladser her - h... -
TEKNISKE FEJL PÅ SP !
ForumindlægLige siden den nyeste udgave af Internet Explorer så dagens lys, har den forårsaget et problem på SP. Problemet viser sig ved at så snart man trykker på tegn-oversigten (Omega) oven over skrivefeltet, så forsvinder den side, man arbejder på ud i Cyberspace, og man kan begynde forfra med at logge ... -
Kvadratisk programmering(maksimums punkt, friemaks etc)
ForumindlægAltså når man tegner begrænsningerne i kvadratisk programmering, så får man et mulighedsområde. Hvis ellipsens centrum f.eks. ligger uden for dette område, så skal man indsætte den tætteste linje på y's plads i f(x,y), og differentiere etc. Mit første spørgsmål er, hvad nu hvis denne ligne he... -
Jævn cirkelbevægelse
ForumindlægEn bold i stangtennis er påvirket af tre kræfter. Snorkraften, tyngdekraften og centripetalkraften. Er snorkraften = tyngdekraften?
