Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 12921 til 12940 af 17400
-
Samf. opg.: privatforbrug og forbrugsmønstre
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en samfundsfagsopgave. I den skal jeg svare på et spørgsmål som lyder: Undersøg udviklingen i privatforbrug og forbrugsmønstre. Besvarelse skal ske på grundlag af materialet i bilag D1 og understøttes af beregninger. Min lærer har sagt, at man skal besvare opgaven ved at br... -
forvirret! 5 A fag???
ForumindlægHej derude, Jeg har den samfundsvidenskabelige studieretning på almen gymnasium STX, dvs Samfundsfag A, MAtematik, B og engelsk A. Jeg overvejer stærk at tage matematik på A niveau, som valgfag, har hørt at det skulle være super hårdt, mennn .... ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg klarer ... -
(AT)Sprogfag - samfundsvidenskabelig?
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt grænsen går imellem faget samfundsfag og de sprogfaglige fags brug af samfundsvidenskab? Og hvilke muligheder ligger der i udarbejdelsen af emnet San Francisco 1906 i fagene Naturgeografi og engelsk? Er total i tvivl og min lærer bliver ved med a... -
AT eksamen guldkorn
ForumindlægEr der nogle som har nogle guldkorn man kan få frem til AT eksamen? Mine to fag er Engelsk og Samfundsfag, hvad kan jeg fx sige om deres samspil til at belyse min sag (min sag er FN's svigt i Sudan. Jeg har bla. lavet en filmanalyse af en dokumentar om katastrofen i Sudan) Men o... -
SSO Problemformulering
ForumindlægHej.. Er igang med en SSO i samfundsfag, og har klaret mig igennem redegørelsen. Men har lidt problemer med at tyde min analyse. Altså hvad det er jeg præcist skal gøre. Den lyder som følgende: En analyse af hvilken vægt argumenterne har været tillagt af forskellige deabattører og/eller polit... -
Abduktion
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag, så jeg forsøger at læse mig op på fagenes (for mit vedkommende samfundsfag og filosofi) metoder. Jeg er dog stødt på et lille problem med abduktion. Nogle forklaring tyder på, at man ved abduktion arbejder med en hypotese, der er sandsynligt, me... -
SS0
ForumindlægHejsa er ved at skrife sso i samfundsfag, om kultursammenstød mellem vesten og islam. Håber nogen er interesseret i at hjælpe med at kigge opgavens 2 færdige delkonklutioner,for evt fejl og mangler. Desuden hvis i ved noget om tesen, "Clash of civilisation", må i gerne assistere mig i m... -
SRP i Engelsk- hvad valgte du?
ForumindlægJeg skal vælge fag og område til mit SRP om få dage og er meget i tvivl. Jeg SKAL skrive i engelsk da det er mit eneste studieretningsfag på A niveau. Derudover vil jeg enten vælge samfundsfag eller historie. Jeg har overvejet at vælge apartheid som emne, men er virkelig i tvivl og søger gode råd... -
Synopsis velfærdssamfund og velfærdsstaten
ForumindlægHej jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er igang med at lave en synopsis om vefærdssamfundet og velfærdistaten her er mine tre undersørgsmål. Mit problem er at jeg har brug for hjælp til min indledning og min problemformulering. En sød sjæl der kan hjælpe mig :D - Redegør for hvilken velfrædsm... -
Hjælp supplering
ForumindlægHej derude! Jeg har et lille problem lige nu, jeg går i 1.g, og har fået af vide her fornylig, at jeg ikke skulle op i samfundsfag (C) alligevel. Problemet er at jeg har fået 4, men er det et problem, hvis jeg nu skal på ind på universitetet i fremtiden. Det er kun et 4, resten er en 10 -12... -
sso-sociologi
ForumindlægHejsa. Jeg har tænkt mig at skrive sso i samfundsfag. problemet er så bare min problemformulering. Endtil videre er mit emne: "mennesket i det senmoderne samfund". Men den endelige problemformulering er jeg ikke nået frem til, da der er så meget jeg godt kunne tænke mig at skrive om fx... -
AT mad og mennesker kemi
ForumindlægHej. Jeg skriver AT 6 med emnet 'mad og mennesker'. Jeg har fagene kemi og samfundsfag, og har valgt at se på kemi/tilsætningsstoffer i fødevarer, og den manglende sikkerhed angående tilsætningsstoffer. Mit problem er, at det virkelig er svært for mig at finde noget konkret at bruge kemif... -
AT: "Kampen om det gode live" emner
ForumindlægHej Vi er i gang med AT5 om "Kampen om det gode liv" er titlen. Vi har brug for hjælp til at emner i fagene Samfundsfag og Historie Opgave beskrives således: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for det gode liv står i centrum. Du skal undersøge og diskutere både den opfattelse af det... -
Studere i Canada
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 15 år, som stod og funderede lidt over min fremtid. Jeg vil rigtig gerne læse psykologi i Canada, men er det overhovedet realistisk? Hvordan får jeg råd til det og diverse? Nogle der vil guide mig lidt? Jeg skal til at starte på gymnasiet med studieretningen Engelsk (A)... -
Hjælp til case-eksamen
ForumindlægHej. Jeg går på Århus Købmandsskole, altså HG. Jeg er færdig her d. 17. januar 2007, men mangler at lave den sidste opgave i min case-opgave i Samfundsfag som handler om virksomheden, Bestseller. Opgaven lyder på følgende: :::: Her skal du arbejde selvstændigt med emnet "demokrati" bl.... -
Gennemsnit. Vægt?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i kemi her d. 25. juni. Jeg har fået årskaraktererne 10 og 12, men er kommet i tvivl omkring hvad der tæller med og hvordan og hvorledes med de forskellige vægte. Er der evt. en som kan udregne mit snit for mig, for de karakterer som jeg har fået indtilvidere, da jeg ikke ... -
NOTER HJÆLP
ForumindlægHej, jeg skal snart om til samfundsfag eksame, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp fra jer :) Det ville være en stor hjælp, hvis I vil dele nogle af jeres noter med mig. Noterne til: Økonomien i et internationalt perspektiv Velfærdssamfundet Den Europæiske Union Danmark i en... -
EKSAMEN!!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen i mundtlig samfundsfag og skal derfor lave en synopsis. Jeg har opstillet denne problemformuleringen og problemstillinger. Men kunne godt tænke mig om der var nogle der havde nogle kommentarer til PROBLEMFORMULERINGEN. Problemformulering: Hvad taler for og im... -
Lighed og ulighed - produkt?
ForumindlægHej studerende. Min klasse er blevet trukket i samfundsfag til afgangsprøven. Min samarbejdspartner og jeg skal aflevere en disposition med en problemstilling og derefter op til en mundtlig prøve. Vores problemstlling lyder således: Er økonomisk ulighed godt eller mindre godt for det danske sam... -
SRP i engelsk.. emneforslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart have valgt emne og er fuldstændigt lost. Jeg vil skrive i engelsk og helst også i historie, men ellers er dansk og samfundsfag også "OK".. Jeg vil vide om man på nogen måde kan lave et emne ud af "Romeo og Julie", "Twilight", en gyserbog som f.eks...
