Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12961 til 12980 af 20688
  • Matematiske modeller? (haster)

    Forumindlæg
    Jeg har spurgt lidt rundt om hvad Matematiske modeller er for noget til en Fysik / Idehistore SRP. Jeg har lavet et forsøg med en vandraket. hvor jeg skal sammenholde mine resultater med Matematiske modeller. men hvad er Matematiske modeller for noed ? Altså !?! Skal jeg relatere det til Raketlig...
  • Henfald af 4 radioaktive stoffer - Hjælp, haster

    Forumindlæg
    Jeg står og mangler henfald til 4 radioaktive stoffer, og jeg er ikke skide god til fysik, men skal bruge det i en rapport. Kan i hjælpe? Jeg skal vide hvad: Kalium-40 Uran-238 Uran-235 og Thorium-232 henfalder til. Kan i hjælpe?
  • Hypotetisk deduktiv metode

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som ved hvordan man kan koble den hypotetisk deduktive metode på sætningen p=m*v, har om rumkapløbet (historie - Fysik) eller evt. nogle andre metoder som jeg kan bruge når jeg skal fremlægge til den mundtlige eksamen?
  • Hilfe, bitte ..!

    Forumindlæg
    Hej..Sidder og læser til fysik..Nogle der kan forklare de forskellige bevægelsesformer og begreberne middelhastighed og momentanhastighed?Den bog jeg er ved at læse i nu er ret forvirrende at forstå og der er så mange formler som bliver proppet op i hovedet på mig. Så hvis der var nogle som kunne...
  • Hjælp til min fysikrapport!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej jeg gå i 8 klasse og skal skrive en fysik rapport, jeg har valgt mars. Og har lavet rapporten, men jeg ville bare høre jeres mening om. Ps. kom endlig med karakter. :D
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Goddag alle sammen :)Jeg skal til en optagelsesprøve i morgen hos amtsGymnasiet :)Jeg skal op i Fysik, dansk, matematik. Hvad niveau er det på?? Jeg har sådan nogenlunde styr på tingene. Er det lige meget hvilket tøj, man har på?? :) Jeg håber I kan svare på disse spørgsmål MVH Pi*x2
  • Manglende kursus

    Forumindlæg
    Hej med jer derude!!Det er sådan at jeg har valgt at tage noget sommerkursus på højniveau i mat og fysik... Ved i hvor det er muligt også at tage engelsk og evt bio på B og A niveau??- Sam
  • HJÆLP: Potentiel energi + mekanisk energi

    Forumindlæg
    Øver lige fysik opgaver, men er gået lidt i stå ved den her (opgaven vedhæftet). Formlen for potential energi er: Epot = mgh, men vi kender ikke m her, hvordan løser man helt præcis den her opgave (a). Der må gerne komme med hints til (b) også.
  • Radioaktivitet - absorptionskoefficient

    Forumindlæg
    Jeg har lavet et forsøg i fysik, og sidder med nogle efterbehandling. Jeg skal finde abs. koeff ud fra formlen på det vedhæftede billede, men kan ikke finde hoved og hale i den. Nogle der kan forklare mig det?? Hvor kommer de 0,69 f.eks fra?
  • Diff Cos^2

    Forumindlæg
    Hej I forbindelse med fysik, skal jeg finde den afledte af I=I0*cos2(x) altså matematisk d/dx(I0*cos2(x)) Hvad er den? Jeg er doven og min TI89 er gået tør for batterier.
  • Atomer og stråling

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til mundtligt fysik i 9 og har brug for lidt vejledning til en nem disposion over: - Atomer, stråling og radioaktivitet. bogen vi har hedder Ny prisma 9 og emnet hedder "Partikler med fart på" Håber der er nogen der kunne hjælpe mig?
  • Acceleration ud fra (t,v graf)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er ikke så stærk til fysik og har brug for hjælp til en beregnings opgave. Hvordan udregner jeg accelerationen for en bevægelse, hvis jeg har værdierne for t og v, selve (t,v)-grafen, samt kender den grafs forskrift ud fra regression?
  • vol-procent og vægt-procent

    Forumindlæg
    hej jeg skal snart op i fysik, har et spørgsmål inde for alkohol: hvis jeg skal beskrive hvordan man ud for ren ethanol og vand kan lave blandinger med koncentrationer på: 40 vægt procent og 40 vol. procent hvordan skal jeg så gøre ? // Nanna
  • Matematik på A niveau

    Forumindlæg
    Jeg skal til at vælge en studieretning her i februar, og jeg har virkelig overvejet Mat-Fysik-Kemi linjen. Er matematik på A niveau meget svært i 1.g, og hvordan er niveauet lige når man starter? Mine nuværende karakterere ligger på 7, 7 og 10.
  • Syre,Base & Basiske.

    Forumindlæg
    Hej , jeg skal op i fysik og kemi imorgen, det der 9 klasse. Hvis jeg kommer op i Syre, Base eller det basiske, Hvad skal jeg sige ? .. jeg er helt blank.. ved ikke hvad jeg skal sige ? og hva jegskal starte,med + evt. har i nogle gode ideer, til forsøg ? På forhånd tak :D
  • Halveringstid

    Forumindlæg
    Hi guys.. Jeg er igang med en fysik aflevering, og skal finde halveringstiden for Ba-137*. Jeg har målt en masse henfald, lavet graf og fået en funktion af henfaldene. Men jeg skal nu finde halveringstiden. Er der nogen der kan hjælpe? - Houmann
  • Optagelsesprøve STX

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ??
  • Coulombs lov

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal op i fysik som den anden sidste eksamen inden huen, på mandag... Et af emnerne er radioaktivitet - og jeg forstår intet af Coulombs lov... Er der nogen der kan forklare mig den/det sådan at jeg kan forstå den?
  • Det skrå kast / lodret kast

    Forumindlæg
    Hej folk Jeg sidder og har lidt problemer med en opgave i fysik, er der måske nogle der kan hjælpe mig? Redegør for banekurven i det tilfælde, hvor starthastigheden er parallel med tyngdekraften, samt det tilfælde den ikke er. Jeg er med på at det et skråt kast og et lodret, men hvordan skal m...
  • Varmeudveksling

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal lave en fysik rapport,den handler om "varmeudveksling". Men jeg har ikke lavet en rapport før. Jeg vil bare gerne vide hvordan man sætter sådan en rapport op.. Hvis der nogen der har har lavet en i 1.g.. vil de være søde at hjælpe...:)På forhånd tak..:)Carina