Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12981 til 13000 af 22746
  • Hjælp, kloge hjerner :D

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er igang med og skrive en biologi rapport omkring osmose/diffusion. Og jeg går død når der står noget om cellestørrlelse ?? Er der nogen der kan fortælle hvad cellestørrelse i sammenligning med f.x diffusionshastighed? Det ville være super hvis nogle kunne hjælpe...
  • Nettotransport

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at skrive en rapport om osmose. Når jeg læser om osmose bliver udtrykket nettotransport ved med at dukke op, uden nogen videre forklaring på begrebet. Så hvad er nettotransport? :D
  • Kig lige her; (:

    Forumindlæg
    Jeg sidder her midt i en kemi rapport, og ville høre om nogle af jer andre måske havde haft noget med magnesiumoxid? ( MgO) For mangler en del forståelse af hvad det kan bruges til eller lign. På forhånd tak.
  • Monetarismen

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at skrive en rapport om keynesianismen og dens eftervirkninger? Jeg ved godt at monetarismen var en reaktion på keynesianismen, men hvilke argumenter/beviser havde monetaristerne mod keynesianismen?
  • Parlamentarisk/Parlamentarisme

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at lave en samfundsfags rapport om styreformer. En af dem er Parlamentarisk/Parlamentarisme som jeg har svært ved. Så jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogle der kunne hjælpe mig, og forklare hvad det handler om? 1000 1000 gange tak på forhånd !
  • Redoxreaktioner og titrering heraf

    Forumindlæg
    Halløj :D Jeg har lavet alt der skal laves i min rapport, men denne store del forstår jeg ikke helt. Det er oploadet som dokument og spørgsmålene og det jeg har tilføjet er skrevet med rød farve. Jeg beder kun om et eller flere skub i den rigtige retning. På forhånd tak :)
  • hjælp til blodtype

    Forumindlæg
    hej, trænger lidt hjælp ang. blodtype. jeg skal skrive en rapport om blodtypebestemmelse. hva menes med: gør rede for den fysiologiske baggrund for blodtyperne? og gør rede for den genetiske baggrund for blodtyperne? hvad er forskellen mellem disse to?
  • Opvarmning af natriumhydrogencarbonat.

    Forumindlæg
    Hej med jer :-) Jeg er ved at skrive rapport om opvarming af natron. I den forbindelse skal jeg forklare hvorfor følgende reaktion sker NaHCO3 (s) ---> Na2CO3 (s) + H2O (g) + CO2 (g) Tak for hjælpen :-)
  • Statistik på de finansielle markeder

    Forumindlæg
    Jeg vil høre hvad for et område i ville vælge, hvis skulle skrive om rapport om en vigtig finansiel størrelse (fx rente, aktiekurs osv.) Samt hvad kan man lave af observationer i forhold til det områder man undersøger ?
  • Gammastrålings absorption i vand

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en rapport om gammastrålings absorption i vand. Er det rigtigt forstået, at når man laver forsøget, er det for at finde den tykkelse af vand der skal til for at strålingen er halveret?? Håber der er nogen der kan hjælpe :)
  • Ensvinklede trekanter

    Forumindlæg
    Hej, derude! Jeg har en matematik-rapport, som jeg er kørt fuldstændig fast i. Opgave 1 i den vedhæftede fil har jeg fået styr på, men resten er ganske enkelt ikke til at finde hoved og hale i. Det kunne være fantastisk, hvis der var en, der gad hjælpe.
  • gæringsprocesser

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg er gået lidt i stå med min bio rapport. Jeg skal lave en beskrivelse af kulhydraternes vej fra monosaccharid gennem glycolysen og gæringsprocesser. Jeg skal også redegøre for begge typer gæringsprocesser. er der nogle der kan hjælpe mig med det? :)
  • Tilpasning og Naturlig selektion

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg skal skrive biologi rapport om Evolution. Jeg skal forklare begreberne " Selektion ( Naturlig)" og " Tilpasning", jeg det gør mig lidt forvirret, for jeg synes det minder om hinanden. En der kan give mig en forklaring på begreberne og forklaring på forskellen? Tak.
  • kompensationspunkt

    Forumindlæg
    Hey Sidder med en rapport og er stødt på ordet kompensationpunkt som beskrives at være det tidspunkt hvor fotosyntesen er lig med algers respiration. Spørgsmålet er så, er kompensationstidspunktet så det tidspunkt hvor solen er så stærk eller svag at der er lige meget fotosyntese som respiratio...
  • Kulturlandskaber

    Forumindlæg
    Hej alle:) Er der nogle der ved, at man i et afsnit om kulturlandskaber i en ng-rapport, kan skrive, om at der er kommet flere storcentre og nye bebyggelser i udkanter af byer, for at lokke folk til...? (eller har det intet med kulturlandskab at gøre?)
  • Puppet State (HASTER!)

    Forumindlæg
    Heej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og jeg kunne godt bruge lidt hjælp (: En af mine styreformer er Puppet State/Puppet tilstand og jeg ved ikke så meget om det så jeg ville blive rigtig glad hvis der var bogen der kunne fortælle mig lidt om denne styreform....
  • Forklar forskellen på serum og plasma

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at skrive en rapport om blodtypebestemmelse, men jeg er gået i stå ved dette spørgsmål: Forklar forskellen mellem serum og plasma Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der er nogen som kan hjælpe mig Jeg vil gerne takke på forhånd!
  • Nedbrydning af dødt plantemateriale

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive rapport om 'Nedbrydningen af dødt plantemateriale', men synes jeg mangler baggrundsviden herom. Kender i nogle sider, hvor jeg kan læse lidt herom?
  • Vands fordampningsvarme

    Forumindlæg
    Hej er der ikke nogen som har en rapport eller aflevering som de gider låne mig, ang. vands fordampningsvarme og alle de tilsvarende formler dertil. Jeg forstår f.eks. ikke hvilken rolle Y=a*x+b spiller? og heller ikke hvordan jeg skal lave min graf ?
  • Blodtypebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej folkens, jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg skal skrive en rapport om blodtyper, og jeg skal blandt andet skrive om hvilken blodtype mine forældre kunne have haft, når min blodtyper er A rhesus negativ. Er der nogen der er lidt skarpe til det? Det ville være en stor hjælp! På forhånd tak :))