Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 12981 til 13000 af 135324
-
Eksponentiel udvikling - hvad fortæller størrelsen a
ForumindlægJeg har denne opgave i matematik, hvor jeg virkelig ikke kan finde ud af, hvad man kan sige størrelsen a fortæller i de tre eksponentielle udviklinger. Har vedlagt et billede. -
die eller der
ForumindlægHej :) Henførende stedord. Hvilken sætning er rigtig? Der Dezember ist eine Zeit, die von dem vorweihnachtlichen Hochbetrieb beeinflusst ist. Der Dezember ist eine Zeit, der von dem vorweihnachtlichen Hochbetrieb beeinflusst ist. -
Forskellen på likvide beholdning prime og ultimo?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig, hvad forskellen på nedenstående begreber eller give en definition af dem?: Likvide beholdninger primo Likvide beholdninger ultimo Tak på forhånd -
Ferier på videregående udd.
ForumindlægHej alle! Godt nytår! Det her vil nok opfattes som en dybt useriøst spørgsmål, men alt andet lige, håber jeg at nogle vil besvare det! Jeg er interesseret i at vide, hvornår ferierne og eksamerne ligger på det studie I er i gang med? Jeg synes ikke lige, det er til at finde de information... -
Stykvis lineær funktion
ForumindlægHalløjsa. Jeg kan ikke rigtig finde ud af denne opgave, i min matematik aflevering. Nogle der har en idé om, hvordan den skal laves? Billede vedhæftet -
karakter
ForumindlægJeg går i 3.g, og bliver snart student. Er det rigtigt at matematik på B-niveau tæller 1/3, og matematik A-niveau tæller 2/3? Hvis jeg nu har fået 03 i matematik B-niveau, og jeg får 9 i matematik A-niveau, er det så sådan det bliver regnet ud?: 03/3=1 og 9*2/3= 6 og 6+1=7 Så får jeg kara... -
Hjælp!!
Forumindlæghejza, ville lige høre jeg ad om I muligvis kunne hjælpe mig med den her matematik opgave. opgaven lyder på: (2x^3+4x^2-3x+4) : (x+3) håber I kan hjælpe mig. mange tak på forhånd -
Årsprøve tvivlsspørgsmål...
ForumindlægHejVil man ikke oftest komme til årsprøve i tidligere brugte eksamenshæfter. Hvis man f.eks. er gymnasieelev kommer man ikke op i HF eksamenshæfter. (Jeg mener til de skriftlige årsprøver). Så det vil sige når man skal til årsprøve i et fag i år, er det så højest tænkeligt studentereksamenshæfter... -
Eksamen Maj 2006
ForumindlægEr der nogen her inde som var til eksamen i eng a i år 2006? -
Terminsprøver 9.klasse 2017
ForumindlægHej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd. -
Differentialregning
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive SRO opgave, og skal bruge et afsnit om differentielregning. men jeg aner ikke hvor jeg skal begynde, og har i det hele taget ret svært ved det. Håber at der er nogle der kan hjælpe :) På forhånd tak. -
tredjegrads ligning
Forumindlægal min matematik viden er lige pludselig forsvundet... hvordan løser man 0,4x^2 + 4x^3 = 10^-7,9 -
Ligning
ForumindlægHvordan udregner jeg denne ligning: 3*(4-2-(-1)²) Jeg er ikke specielt god til matematik, så forklar gerne enkelt. -
Hvor mange fag..?
ForumindlægHej alle sammen..! Hvor mange fag er det man skal op til i de 3 år man går på gymnasiet..? -
PhD Economics efter B.Sc. Economics
ForumindlægHej folkens, Så blev det omsider tid til, at jeg skal skrive mit første indlæg her på siden. Jeg er stille og roligt ved at være til vejs ende med min B.Sc. i økonomi med sidefag i statestik og matematik. En ting, jeg er i tvivl om, er, om det er det værd at tage et sabbat år efter ens bachelor... -
Information om negative tal
ForumindlægStår her og skal lave en skriftlig matematik opgave, og kan bare ikke finde noget info om negative tal (Det er ikke min stærke side). Ved kun lidt generelt om det, men ikke noget avanceret som kan fylde 2 sider. Nogen der kan hjælpe??? -
Reform <> før reform
ForumindlægEr der nogen der kan af- eller bekræfte, at man i matematik lærer mere, hvis man hører til den gamle ordning og går på matematik linje, end hvis man har valgt en studieretning med mat A/B, efter et år (1g)?Sidste år brugte vi Gymnasiematematik B1 (i år: B2), men i dag kiggede i en anden bog, jeg ... -
Eksportingeniør
ForumindlægJeg overvejer at læse eksportingeniør på IHK. Jeg er rigtig god til sprog, historie, samfundsfag osv. men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Denne uddannelse kræver ikke specifikke adgangskrav som matematik,fysik og kemi.. Kan nogen der evt. er i gang med uddannelsen fortæll... -
ligning for plan ?
ForumindlægNår jeg skal bestemme en ligning for et plan og kun har givet 3 punkter i planet, er det så ok at jeg opstiller en parameterfremstilling for planet, eller skal jeg på en eller anden måde finde en normalvektor, så jeg kan skrive planets ligning på normalform? -
Finde de to nulpunkter for x^2+4x-21=0
ForumindlægHar fået til opgave at finde de to nulpunkter til andengradsligningen: x^2+4x-21=0. Ved svarene er -7 og 3. Skal forklare mellemregningerne uden brug af CAS-værktøj. Håber i kan hjælpe :)
