Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 13021 til 13040 af 57177
-
Job som Økonom?
ForumindlægHej, er der nemt at finde job som Økonom? Og er økonomi en international uddannelse? (altså kan man arbejde i udlandet hvis man har en økonomi uddannelse i DK) Tak på forhånd! :D -
Gymnasium
ForumindlægSkal man have en god eksamesbevis for at komme ind på Hf ? -
Gange sit gennemsnt med 1,08 - ny
ForumindlægUNDSKYLD at jeg opretter en ny tråd - kunne desværre ikke ændre den anden, da der var gået over 10 minutter. Hej folkens, jeg vile lige spørge mig ad, hvornår man er berettiget til at gange sit gennemsnit med 1,08? Samtidig har jeg hørt, at hvis man vælger et ekstra A-niveau fag (4 A-niveau fag... -
Gennemsnittet
ForumindlægHej Jeg skal til og i 3g, men har kun et snit på 6,7 ligenu. Vil gerne op på omkring 9, men er det urealistisk? Jeg overvejer at starte forfra på hf, for at gøre det bedre. Hvad synes i? -
Faglig suppleringskursus på VUC
ForumindlægHej alle ;-) Jeg har lige et spørgsmål. Jeg går i 3.g på STX og afsluttede engelsk B sidste år. Næste år, når jeg er blevet student, overvejer jeg at opgradere engelsk til A-niveau. Mit spørgsmål er da, om min afsluttende karakter/eksamenskarakter SKAL tælle med i mit samlede gennemsni... -
Hvilket gym kan du anbefale i KBH omegn?
ForumindlægHej allesammen - Jeg er 16 år gammel og skal have fundet eller i hvert fald have en idé om, hvilken gymnasium jeg vil gå på. Så kan i anbefale nogle gymnasier med STX. Jeg er vokset op i kollektiv, så det ville være super, med et gym hvor folk er sociale og imødekommende. Og så skal det selvf... -
Skolers modulfordeling?
ForumindlægJeg har disskuteret vores forskellige skolers afholdte timer, altså hvor mange vi har haft og hvor mange vi skal have...Det har resulteret i at vi har fundet ud af at min skole har 60 moduler (á 1,5 time) mere end hendes .. Er der nogen som ved hvordan dette kan forekomme? Burde vi ikke med en st... -
Løsningsforslag til FY-A eksamenssæt
ForumindlægMit løsningsforslag til fysikhøjniveau STX sættet fra maj-juni 2008 kan findes her: https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=15943 Sygeeksamen fra samme år: https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=15951 Jeg vil med tiden tilføje andre efter opfordring. Hvis et sæt ønskes genn... -
Arkitekt
ForumindlægHej studieportalen! :-) Jeg har længe drømt om at arbejde som arkitekt i fremtiden - faktisk, siden jeg var helt lille. Jeg er en person, der er meget kreativ, og samtidig er jeg også god til at tegne. Jeg er 15 år, og skal til at afslutte mit sidste år i folkeskolen. Efter 9. klasse regner j... -
angående studieretninger osv.
ForumindlægHeej alle sammen er sikker på at jeg vil vælge stx, men er lidt usikker på noget, håber i kan hjælpe mig jeg har to spørgsmål: 1. Altså det jeg er usikker på er hvad jeg kan opnå/blive udfra samfundsvidenskablige retning? 2. og det gymnasie jeg har valgt har ikke lige det jeg vil have, men det h... -
selvstuderende under 18 år ?
Forumindlæghej. jeg er 16 år og går i 1g på det almene gymnasium (STX). mit spørgsmål lyder: kan jeg være selvstuderende selv om jeg er under 18? jeg vil gøre det fordi jeg dyrker idræt på højt niveau - er allerede under team danmark - og pga sygdom i familien. altså har jeg brug for selv at styre mit skem... -
Htx er mere priviligeret end andre gymnasiale uddannelser?
ForumindlægHej, det er sådan, at jeg i går sad og snakkede med en ven, som har gået på htx og fik at vide, at når de har 4 A-fag, får de lov til at gange deres snit med 1,03 og dernæst 1,08. Det er jo ret absurd i min lille verden, da vi på stx(eller hf) kun får lov til at gange vores snit med 1,08, hvis v... -
Hjælp!! Droppe gymnasiet!!?
ForumindlægHej alle Jeg er lige startet på 1.g stx. Men har det problem at jeg mens de dage jeg har gået der, fundet ud af at gymnasiet slet ikke er noget for mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har altid villet uddanne mig som mediegrafiker. Hver morgen vågner jeg og har det dårligt og kan ikke spi... -
En oversættelse
ForumindlægHejsa, jeg håber der er nogen der har tid og lyst til at rette/se mit foreslag igennem/ på forhånd Mange tak :-D :Den danske vesion:Trods alt Doyles diplomati ville de mange begejstrede Sherlock Holmes-fans imidlertid ikke acceptere, at idolet var borte for evigt, og Doyle blev til sidst tilbudt ... -
Historie Opgaven
ForumindlægHey, skal skrive om John F. Kennedys udenrigs politik og hvordan hans nederlag med indenrigs politiken, gjorde at han fik succes med sin udenrigs politik.Og ville lige høre om der ikke var nogen der kendte nogle gode bøger/websites på dansk/engelsk, som belyser min opgave ? eller evt. har skrevet... -
Chi^2-test
ForumindlægHej alle. Betragt eksempel 14 (s. 19-23) på http://www.matematikfysik.dk/mat/noter_tillaeg/normalfordeling.pdf. Jeg vil gerne udføre en χ2-test på dataene for at afgøre, hvor godt de er normalfordelte. Mine spørgsmål er følgende: 1) Hvad er nulhypotesen? 2) Hvor mange frihedsgrader er der? -
Trak Fysik C til eksamen!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har nu, efter lang tid, kommet mig over chokket - da jeg trak Fysik C til eksamen. Men kan ikke komme udenom det, skal op til Fysik om 8 dage, og jeg har VIRKELIG brug for hjælp! Vores grundbog hedder, "Vejen til Fysik" - Knud Erik Nielsen og Esper Fogh Jeg kan... -
Nettet
ForumindlægHeej .. Jeg har hørt om en hjemmeside, hvor man kan læse en masse. F.eks. i dansk , kan man læse : Billed analyse, om noveller, eventyr, digte .. Nu vil jeg gerne ind på siden. Men men, kan selvfølgelig ik huske hvad den hedder.Er der nogle der kender den, eller måske bare en hvor man kan læse li... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægJeg vil bare se, om jeg har oversat det rigtigt: San Fransisco is a wonderful city, which lays beautifully at San Fransisco Bay. A lot of the city streets are incredibly steep, so you have got to be an unsually good driver to drive safely around in the steep city. The San Fransiscan's are ve... -
cdrom søges
ForumindlægJeg ønsker at købe en dansk ordbog på cd-rom. Nogen der har et godt tilbud?
