Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13161 til 13180 af 22746
  • logaritme ligninge med mellemregninger??f(n)=b*a^n

    Forumindlæg
    sidder fast i en matmatik rapport og har brug for helt nogen der kan regne logaritme ligninge med mellemregninger og sende så jeg kan se hvordan de beregnes for er sku kørt fast det er den her lining jeg skal bruge f(n)=b*a^n
  • Balistisk pendul

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive en rapport om det balistiske pendul, men ved ikke rigtigt hvilke emner jeg skal skrive om i teorien. Skal det være impuls eller newtons 3. lov Så hvis du har nogle inputs til noget teori er jeg meget glad
  • Erosion

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er igang med en biologi rapport, og skal svare på dette spørgsmål. - Forklar begrebet erosion og hvilken betydning den har for landskabet. er der en der kan komme med en kort og god forklaring, hvad jeg eventuelt kan skrive? Det ville hjælpe mig rigtig meget.
  • Karse

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at skrive en rapport omkring karse, og mangler bare at skrive noget omkring hvordan karse formere og spreder sig og hvor den er placeret i fødekæden. Mit problem er bare at jeg ikke kan finde den viden nogen steder så i må meget gerne hjælpe!
  • Base

    Forumindlæg
    hej :D jeg skal skrive en rapport kun om base, og jeg ved ikke hvilke emner jeg kunne skrive om. jeg har definition, de tre egenskaber, stærke og svage og neutralisation. nogle som kender nogle flere emner jeg kunne fortælle om? på forhånd tak :D
  • Hjælp - Mat A

    Forumindlæg
    Af en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen er givet ved: log(H) =0,277 + 0,922 * log(S) Bestem husradonkoncentrationen som funktion af stueradonkoncentrationen og hvordan bestemmer man hvor mange procent hunsradonko...
  • Kostanalyse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået til opgave at lave en analyse af min kost. Jeg skal lave den over 1 døgn (indtag af mad og væske). Hvor kan jeg skrive det hele ind henne, sådan så jeg kan bruge dem som billeder/diagrammer i min rapport?
  • Amylase

    Forumindlæg
    Kan ikke finde ud af de her spørgsmål til en rapport. 1. I den menneskelige krop sættes der amylase til maden to steder. Hvor? Hvorfor kan kroppen ikke nøjes med at tilsætte amylase et sted? 2. Hvilke andre kulhydratnedbrydende enzymer tilsættes i maden, når den passerer igennem fordøjelseskan...
  • HJÆLP HURTIGT

    Forumindlæg
    Når man skal skrive en rapport om cellemembranens funktion i en plantecelle, hvad skal man så skrive i teorien. Jeg har skrevet min teori, men er ikke helt sikker på om det er rigtigt. Så er der nogle der kan skrive nogle stikord ned, så jeg ved hvad jeg skal komme ind på, hvis jeg ikke har skrev...
  • Glukoses opløselighed i ethanol

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og laver en rapport, og kan ikke komme videre. Vi har lavet et forsøg om opløsningsmidler, så mit spørgsmål er; hvordan det kan være at natriumchlorid og glukose ikke kan opløses i ethanol, når de alle er polære?
  • Anaerob/aerob processer.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg kan ikke rigtig finde ud af det her spørgsmål. Anaerob/aerob processer. - Kan det kobles sammen med de processer der sker på bunden af en næringsrig sø? Iltsvind limfjord? Det er en biologi rapport som handler mest om Biogas. Ellers tak.
  • HJÆLP Lineær funktion

    Forumindlæg
    Heej!! Jeg sidder og knokler løs med min rapport om liniær sammenhænge, og der er nogle af spørgesmålene, som jeg virkelig gerne vil have hjælp til. Har virkelig brug for jeres hjælp! Skal nemlig aflevere den på onsdag :) PS DET ER FILEN JEG HAR VEDHÆFTET. Med spørgesmålene jeg har det svært...
  • Nitrifikations proces???

    Forumindlæg
    Hej, er der en der kan hjælpe med at forklare mig hvordan en nitrifikations proces ser ud. Jeg har selv skrevet dette i min rapport men er ikke sikker på det er rigtigt: NH3 + O2 --> NO2- + O2 --> NO3- - Håber i kan hjælpe mig :)
  • El fag

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Er der nogen af jer der kan hjælpe mig? 1, Beskriv den 3 fasede asynkronmotor mekaniske og elektriske opbygning? 2, Beskriv den 1 fasede asynkronmotor mekaniske og elektriske opbygning? Pls. hjælp mig de er en del af rapport som skal afleveres i morgen aften. Tak for hjælp
  • danmarks energiforbrug

    Forumindlæg
    Vi har fået en rapport, den skal afleveres på mandag og der er en af opgaverne som jeg ikke kan finde ud af. Er der nogen som kan give en lille figurtekst, der kort beskriver hvad figuren viser og forklare, hvorfor de ser ud som de gør, altså gøre rede for udviklingen. På forhånd tak
  • Påvisning af fotosyntese og respiration

    Forumindlæg
    Hej, sidder med en rapport som omhandler fotosyntese og respiration. Forsøget går ud på at påvise fotosyntese og respiration ved hjælp af BTB. Forsøget er med vandplanter. Hertil er der et spørgsmål, som jeg har svært ved at besvare. "Hvordan kan man lave et forsøg med landplanter"
  • Hvad er FN, NATO og EU's rolle i forhold til terror?

    Forumindlæg
    Hej mig og min veninde er ved at skrive en rapport om terror og et af spørgsmålene er dette "Hvad er FN, NATO og EU's rolle i forhold til terror?" Vi ved virkelig ikke hvad vi skal svare til det, nogen forslag? på forhånd tak
  • ph-værdi for phosphorsyre

    Forumindlæg
    jeg skal lave en rapport med phosphorsyre men jeg ved ikke hvordan jeg skal beregne ph-værdien før tilsætningen af NaOH. der står altså følgende: udregning af ph-værdi i interessante punkter på titreringskurven.
  • DNA og bioteknologi.

    Forumindlæg
    Jeg er gået i stå med min bioteknologi rapport og håber på at der er en venlig sjæl som kunne hjælpe mig med mine sisdte to opgaver? Tak på forhånd. - Beskriv DNA og dets anvendelse. - Forsøg at beskrive etiske problemer omkring bioteknologi.
  • Elisa-test

    Forumindlæg
    He Jeg skal skrive en rapport om Elisa-test i biologi, kender i nogle sider eller noget hvor jeg kan finde noget godt teori ? Der står ikke rigtigt noget i vores bog og kan ikke finde noget på nettet...