Matematik

HJÆLP Lineær funktion

03. november 2014 af damnitsbloober (Slettet) - Niveau: C-niveau

Heej!! Jeg sidder og knokler løs med min rapport om liniær sammenhænge, og der er nogle af spørgesmålene, som jeg virkelig gerne vil have hjælp til. Har virkelig brug for jeres hjælp! Skal nemlig aflevere den på onsdag :) 

PS DET ER FILEN JEG HAR VEDHÆFTET. Med spørgesmålene jeg har det svært med 

Brugbart svar (1)

Svar #1
03. november 2014 af peter lind

I opgaven: brug lineær regression på de data

Brugbart svar (1)

Svar #2
03. november 2014 af mathon

Foretag lineær regression på dine DATA og kontroller R2.

Svar #3
03. november 2014 af damnitsbloober (Slettet)

Det har jeg gjort :)

Tænkte på opgave 2. Hvordan beregnes den?

Brugbart svar (0)

Svar #4

indsæt x svarende til det søgte år i den fundne funktion

Svar #5

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Altså jeg har jo kun op til 2013. Og jeg skal beregne antallet af unge der vil gennemføre ungdomsuddanelser i 2017. Er det så 2017 der skal sættes ind i x? 

Jeg har allerede en graf til den 1 opgave. Med R2 og regression. Kan bare ikke forstå hvordan jeg skal løse opgave nr 2. Jeg synes det er indviklet. 

Brugbart svar (0)

Svar #6

Det kommer lidt an på hvad du har brugt som variabel. Hvis det er år, skal du indsætte x= 2017. Hvis du har taget udgangspunkt i år 2007, hvad man ofte vil gøre, skal du indsætte x= 10.Når du har en graf kan du også som kontrolaflæse på den

Svar #7

Det jeg har gjort er at jeg har taget årene fra 2007 - 2013 på x aksen. Og antal unge på y aksen. Det har jeg gjort inde på excel. Men det jeg ikke kan forstå er hvordan jeg beregner hvor mange unge der så er i 2017. 

Brugbart svar (0)

Svar #8

Du skriver du har lavet en lineær regression; men ikke angivet hvad din variabel er. Hvis den er år skal du indsætte 2017, hvis den er antal år efter 2007 skal du indsætte 10

Skriv et svar til: HJÆLP Lineær funktion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.