Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13181 til 13200 af 22746
  • Vegetation

    Forumindlæg
    Hvad betyder vegetation? Kan det have en anden mening end "bevoksning"? Jeg har skrevet i en NV rapport, at der sker vegetation fra plante i forbindelse med fordampningsprocessen og vandets kredsløb. Betyder vegetation noget andet i den sammenhæng?
  • Kuldioxid

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal lave en rapport, men jeg har ingen anelse for kuldioxid. Jeg vil gerne vide hvordan kuldioxid er opbygget og hvilken periode,hovedgruppe kuldioxid ligger under.. Det ville være en stor hjælp hvis i kunne svare på de spørgsmål som jeg har skrevet oven over :)
  • Reaktion mellem thiosulfat og syre

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lidt et problem med en opgave i forbindelse med en rapport omkring reaktionshestighed for reaktion mellem thiosulfat og syre. Er der en tilsvarende simpel sammenhæng mellem reaktionshastigheden og [H_3O^+]? Mine resultater og beregninger for forsøget er i den vedhæftet fil. Håbe...
  • Hvad er det?

    Forumindlæg
    Billede vedhæftet. Det er i forbindelse med en rapport om fotosyntese og respiration. Hvordan forklarer jeg billedet - kan nemlig ikke se, hvad der er at forklare. Har det noget med ilt at gøre? Jeg er virkelig lost her, kan slet ikke se meningen i det? V Håber nogen kan hjælpe. Tak.
  • Formlen i figurtal

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at lave en rapport om figurtal, men jeg har brug for hjælp til at foklare Formlen i figurtal? Formlen for femkantstal er Fn= n(3n-1) / 2 Jeg vil gerne have hjælp til at forklare formlen, både trekantstal, retangulæretal, kvadrattal
  • Beregn eddikesyrens koncentration i den titrerede opløsning.

    Forumindlæg
    Hey jeg er igang med en kemi rapport og aner simpelthen ikke hvordan jeg skal begrene følgende: Beregn eddikesyrens koncentration i den titrerede opløsning. Beregn eddikesyrekoncentrationen i den oprindelige eddike, ved at bruge fortyndingsfaktoren. Er der nogen som kan hjælpe??????
  • Kulstof og respiration

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fået en rapport for hvor der i er et spørgsmål som lyder "hvorfor mister man kulstof ved respiration (kan man tabe sig ved at trække vejret)?" Nogen der kna hjælpe mig? TAK - på forhånd :)
  • strålingsintensitet

    Forumindlæg
    min gruppe og jeg laver rapport om stråling hvor vi bla har brugt loggerpro i 60 sek interval og geigermüllerrør til målingerne. vi er i tvivl om hvad intensiteten da måles i, er det watt pr kvadrat meter, bq eller noget helt tredje?
  • NaOH i vand - Beregn af syrens koncentration (dummies i kemi)

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at skrive en rapport om titrering af to forskellige syrer. Vi har observeret den skiftende pH værdi, og ækvivalenspunktet er på 9,45. Er der en bestemt formel vi skal bruge til beregning af syrens koncentration?
  • Omkrystallisation

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at skrive en rapport omkring acetylsalicylsyre, og så ville jeg høre hvad principperne er i en omkrystallisation, for jeg brugte ethanol og vand som opløsningsmidler, men hvorfor opløses salicylsyre fx i disse to væsker og ikke acetylsalicylsyre. Hvad er princippet for at f...
  • fældningstitrering

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har nu skrevet min rapport om fældningstitrering (saltindhold i øjenskyllevand), og skal nu afslutte med en konklusion. Jeg ved bare ikke rigtig hvordan jeg skal skrive den. Jeg ved at jeg skal fortælle om ækvivalenspunktet. Håber der er nogen som kan hjælpe...
  • SENAT metoden?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med en Filosofi rapport omkring Sisyfosmyten og Albert Camus etc. Jeg skal bruge SENAT metoden til at analysere teksten, men kunne godt tænke mig at se en opgave eller lign. hvor metoden er blevet brugt, nogen der har et eksempel?
  • Organisk kemi

    Forumindlæg
    hej er der en herinde som er skarp i kemi jeg har problemer med 2 spørgsmål i min rapport som jeg håber en vil kunne hjælpe mig med. "mit kemi er på fjernstudie så jeg kan ikke bare lige spøger min lærer"
  • HASTER!!! NV Eksamen - fejldata

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal til NV eksamen i morgen, og jeg skal bla.a sige noget om fejldata. I rapporteren har jeg skrevet mulige fejldata. Mit sprøgsmåler. Hvad skal man bruge mulig fjeldata til, når man ikke er sikker på at der er fejl i dataerne?
  • Fosfat- og nitratindholdet i en sø i løbet af et år

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en rapport om undersøgelse af en sø, hvor et af diskussionsspørgsmålene lyder således: "Beskriv udviklingen i fosfat- og nitratindholdet i en sø gennem året, og gør her rede for årsager til årsvariationen". Tak på forhånd (Y)
  • HJÆLP MIG SERIØST JEG DØR

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive en rapport til i morgen kl 00. Jeg har overemnet vindenergi. Jeg har brug for hjælp til en problemstilling og problemformulering. Og hvis det kan lade sig gøre så udybbende svar til de forskellige problemer. HÅBER I KAN HJÆLPE EN PIGE I NØD
  • Hvordan omsættes energi til strøm og varme?

    Forumindlæg
    Skal lave en rapport om parisaftalen i 2015 og en af spørgsmålene var hvordan man omsætter energi til strøm og varme. Jeg har nogle ideer om svaret, men har brug for en afklaring. Tror der i tilfældet kan menes kemisk energi, men ja... ved det ikke helt Tak på forhånd:)))
  • Har brug for HJÆLPPP angående stoffer fra landbruget.

    Forumindlæg
    2019 please hjælp mig, er igang med at skrive en rapport og sider fast i det her arbejdsspørgsmål. - Hvilke stoffer udleder landbruget som skader miljøet? hvis du kan svare på det, vil det være en kæmpe hjælp! går i 8. klasse men skal bruge det til eksamen i 9. klasse i 2020
  • Hvad er Bromthymolblå?

    Forumindlæg
    jeg sidder og skal til at skrive en biologi rapport, men kan ikke huske hvad bromthymolblå(BMB) er. Jeg har prøvet at google det, men der er ikke rigtig nogle svar som uddyber. så er der please nogle der kan forklare det for mig?
  • Kaliumpermanganats elektronegativitet

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og skal skrive en rapport i kemi og er kommet til et sprøgsmål i efterbehandlingen der siger at jeg skal udregne KMnO4 elektronegativitet ud. Jeg ved godt at stoffet er en ionforbindelse og den skal dermed være over 2, men kan simpelthen ikke få regnestykket til at gå op.