Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13201 til 13220 af 22746
-
Naturvidenskabelig teori
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en naturvidenskabelig rapport i kemi/bio/fys – her skal jeg redegøre for hvilken naturvidenskabelig teori, jeg har brugt & hvad teorien viser. Jeg forstår dog ikke hvad en naturvidenskabelig teori er for noget? -
Vietnamkrigen og FNL
ForumindlægHey jeg er igang med en rapport om Vietnamkrigen men jeg sidder lidt fast. Hvorfor er det at FNL ses som en af "de onde". Sådan som jeg ser det prøver de på at få et selvstændigt Vietnam med ligestilling osv. Men JFK vil besejre FNL. Hvorfor? -
Hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig? er lidt på bar bund med nogle spørgsmål til en rapport med ligevægt Beregn [SCN-]start og [SCN-]ligevægt i opløsningerne 1 til 4. Beregn reaktionsbrøken for opløsningerne 1 til 4. Opløsningerne er i det skema sammen med absorbanserne som jeg har vedhæftet... -
Hjælp med kemisk ligevægt
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig? er lidt på bar bund med nogle spørgsmål til en rapport med ligevægt Beregn [SCN-]start og [SCN-]ligevægt i opløsningerne 1 til 4. Beregn reaktionsbrøken for opløsningerne 1 til 4. Opløsningerne er i det skema sammen med absorbanserne som jeg har vedhæftet. -
klimaændringer
ForumindlægHey nogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål. Det er vigtigt,da det er til min rapport. Forstod ikke det der stod på nettet. Forklar sammenhængen mellem CO2 udledningen og global opvarmning samt forsuring af verdenshavene. -
hvad er forskellen?
ForumindlægHej.. GODT NYTÅR!! heh.. vil bare lige spørge hva forskellen er med gymnasiet og htx?? for mine lærere siger at jeg kan bedre klare htx end gymnasiet... at mit sprog er ikke godt nok til gym.. og derfor anbefaler de mig htx. jeg har da hørt af mange at jeg godt kan klare det efter de så min karak... -
Hvor meget energi kræver denne opvarmning?
ForumindlægHej.Jeg har et sæt fysik opgaver for og har lidt problemer. Håber meget der er nogen der kan hjælpe mig!!Opgaven lyder som følger:Til fremstilling af pommes frites skal der i en jerngryde opvarmes 1,0 kg olie fra 20 °C til 250 °C. Oliens varmefylde er 1,8 J/(g*°C). Grydens masse er 0,65 kg, og de... -
Vil du rette min oversættelse?
ForumindlægDeath of Kurt Cobain On April 8, 1994, Kurt Cobain was discovered in the greenhouse above his garage at his Lake Washington house by Veca Electric employee Gary Smith. Smith arrived at the house in the morning to install security lighting and saw Cobain lying inside. Smith found what he thoug... -
Gennemsnit for STX
ForumindlægJeg ser mange på nettet og herinde, der er forvirrede over, hvordan gennemsnittet på STX fungerer. Forvirringen bliver ikke mindre af, når sider som "mitsnit.dk" og "softit.dk" spytter to forskellige værdier ud, når man sætter samme tal ind. Jeg har derfor søgt rundt på n... -
Fysikeksamen omkring Universet (igang nu)
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe at trække i fysik, vi har jo 24-timer med den nye ordning, mit emne blev formulerets således: "Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet Universet i dag. Den faglige samtlale vil tage udgangspunkt i dels din indledende præsentation og del i en ønsk... -
Mekanik
ForumindlægKære kloge mennesker, jeg har brug for en hånd Jeg fået et sæt geovidenskabsopgaver, hvor jeg sidder lidt fast i fysikken... Opgaven lyder som følger: Det oplyses, at ballonen vejer 11.162,8 kg og dens volumen er 8.500 m3. Måleudstyret vejer i alt 24 kg. Vi antager, at vi kan se bort fra luftmo... -
Hvordan løser man det
ForumindlægHej kan nogen hjælpe med denne opgave som jeg har fået for i fysik? I en bestemt (V,p) -graf er "arealet" under grafen på 224 tern og hver tern er 500 kPa "høj" og 0,01 L "bred". Find det arbejde der bliver udført. Håber i kan hjælpe mig, skal både have formlen os... -
Eksamen
ForumindlægHej venner. Jeg vil gerne allerede nu begynde at øve mig på fysik og matematik skriftelig eksamener, derfor tænkte jeg om der var nogen der kendte en eller anden hjemmeside el. lign. hvor jeg måske kunne finde eksamenssæt for de sidste 5-6 år både i matematik og fysik. På forhånd tak :) -
HJÆLP - SRP!!
ForumindlægJeg har lige fundet ud af at jeg ikke har nogen anelse om hvor mange kilder jeg skal bruge samlet i mit SRP projekt. Jeg har valgt at skrive i historie og fysik, og ved godt at jeg skal bruge omkring 2-3 kilder i historie delen, men er det også nødvendigt i fysik delen at have kilder? -
gennemlæsning af SRP
ForumindlægHej jeg er snart ved at være færdig med min SRP men kunne godt tænke mig at få den læst igennem af en anden, jeg skriver i mat A og fys A med hovedfag i fysik om planeternes baner, udledning af keplers love osv. da jeg ikke kender nogen der har interesse for fysik som ikke selv skriver SRP ville ... -
Lektiehjælp!
ForumindlægHej Jeg søger lektiehjælp online. Jeg går i 1.g hvor jeg har matematik på a og fysik og kemi på b. Primært vil jeg gerne have hjælp med matematik, men det kan ske at jeg også skal have hjælp med fysik eller kemi. Jeg er villig til at betale penge for hjælpen og det vil variere mht., hvornår jeg ... -
Blåforskydning
ForumindlægEn fysikker, der skulle idømmes en bøde for at have kørt overfor rødt forsvarede sig med, at han havde kørt så stærkt, at signalet var blevet blåforskudt. Derfor havde han set det røde lys som grønt. Hvor hurtigt skulle fysikeren have kørt?Nogen der kan hjælpe? -
OPTAGELSESPRØVE IMORGEN!
ForumindlægHej. Jeg står og skal til optagelses prøve imorgen, i fysik. Og ved virkelig intet om fysik. Jeg fik af vide at jeg skulle primært bare vide lidt om det, altså syre- baser. alfa og gamma radioaktiv stråle osv osv. Men jeg aner virkelig intet af det, er der nogle der kan hjælpe mig lidt :( ? -
Hjælp - AT (almen studieforberedelse) metode
ForumindlægHej allesammen Skal op i At på tirsdag men kan ikke rigtig finde ud af hvilken metode jeg har brugt.. Har benyttet mig af fagene dansk og fysik, hvor jeg i fysik selvfølgelig har brugt naturvidenskabelig metode. I dansk har jeg arbejde med retorik og argumentation - men kan ikke finde ud af hvilk... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal op til Fysik/kemi eksamen om én uge. Har aldrig været til prøveeksamen i det før, men er ved at have rimelig godt styr på forløbet! Ellers nogen, som har nogle gode og brugelige råd vedr. Fysik/kemi eksamen 09, det kan være hvad som helst.. ' Vpigen
