Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13261 til 13280 af 20688
  • Forsøg

    Forumindlæg
    Hey. nu skal jeg jo op i fysik eksamen i folkeskolen på Tirsdag. så ville jeg lige, hører om nogle af jer kunne nogle forsøg om -transformation. -vekselstrøm. det er så indenfor eletromagnetisme og transformation. Hvis det skulle være, kunne i jo også sende nogle notater eller andet til mig. på...
  • ukendt bilag?

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik eksamen i 1.g på tirsdag, og er rimelig nervøs for det ukendte bilag man får under samtalen. Specielt under emnet: verdensbilleder. Er der nogen der har en ide til hvad sådan et bilag kan være? til emner som f.eks. verdensbilleder, radioaktivitet, energi osv?
  • HJÆLP! Forsøgs papire?

    Forumindlæg
    HJÆLP!! Jeg skal til fysik eksamen imorgen (FSA) og er virkelig ikke særlig god til det. Kunne godt bruge nogle gode dispositioner og forsøgspapire på emnerne: - Magnetisme - Elektromagnetisme - Induktion - Vekselstrøm - EL-energi - Transformation - Højspænding Håber meget I kan hjælpe mig?!!!
  • Opvarmning?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er så heldig at skulle op i fysik om 20 timer og har fået emnet opvarmning... Jeg er fuldstændig i tvivl om hvad jeg skal komme ind på eller præsentere det? Ville blive glad for en hjælpende hånd af nogle fysiknørder eller en eller anden der er lidt mere med end mig... Hjælp. På forhå...
  • energi omsætning - HASTER

    Forumindlæg
    hej! jeg sidder midt i en 24-timers eksamen i fysik, og skal op i morgen. Der står på det spørgsmål jeg har trukket at jeg skal: "beskrive energiomsætningerne for en person der gynger" er der nogen der kan hjælpe? er virkelig lost
  • En Diode?

    Forumindlæg
    Skal til Fysik og kemi eksamen på fredag.... Og mangler virkelig noget info om dioder!! Hvad gør den, flere forskellige dioder?, osv... og meget gerne nogle forsøg til... Håber virkelig at i kan og vil hjælpe mig
  • Kulstofkredsløbet? Haster!!!

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen i morgen, og et af vores emner i pensum er kulstofkredsløbet.. Hvad skal jeg dog sige om det, og hvilke forsøg kan jeg lave? Har virkelig ingen ide, nogen der kan hjælpe mig?
  • har brug for noget hjælp til min aflevering.

    Forumindlæg
    hej alle jeg er igang med at lave min aflevering, i fysik. jeg har om henfaldsloven. vi har lavet forsøg og skulle skrive om det, det har jeg gjordt. men så står der at vi skal perspektivere til noget andet. og tak på forhånd:-)
  • Magnetisme og Elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, og jeg ved ikke præcist hvad jeg skal sige om magnetisme - nogle gode råd? Det eneste jeg stort set regner med at kunne, er en hel masse forsøg, men der skal vel også være noget at sige? :>
  • Brint som fremdriftsmiddel

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg har et fysik spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at få svar på, og det lyder sådan her: Hvordan virker brint som fremdriftsmiddel? Jeg skal fremlægge på mandag, så jeg har ret travlt. Tak på forhånd :)
  • tryk og opsdrift

    Forumindlæg
    Hej, jeg ska' snart op i fysik, og vi har fået udleveret et emne vi skal snakke om, mit blev tryk og opdrift!!! - spørgsmålet er bare om i har nogle gode ideer til nogle underemner .. jeg vil helst snakke om opdrift i vand. ;D
  • Gitterligningen

    Forumindlæg
    Hej, da jeg har prøve i fysik imorgen, sidder jeg og forbereder mig. Jeg er dog støt ind i 5 problemer jeg ikke forstår. Jeg har vedlagt mine spørgsmål som et billede. På forhånd: mange tak! :) Med Venlig Hilsen Benjamin
  • ioner

    Forumindlæg
    Hej! jeg skal til fysik årsprøve på mandag. og mangler forsøg med ioner på 8.klasses niveau og har også utrolig svært ved at forstå det. Så hvis der er nogle der kender nogle gode forsøg om ioner, så ville det være rigtigt fedt! :)
  • Tyngdeaccelerationen

    Forumindlæg
    Hvorfor varierer tyngdeaccelerationen inden for Danmark? Vi lavede et forsøg i fysik der beviste at det sted vi befandt os på havde 1,83 % afvigelse i forhold til Danmarks tyngdeacceleration
  • Hjælp til FSA Transformation

    Forumindlæg
    hej q: jeg har snart fysik eksamen :( Er der nogen af jer der kan forklare mig hvordan en transformer virker ? og transformation over store afstande ? eller notater jeg kan bruge ?? Også noget med Vekselstrøm og induktion? jeg håber på at der er nogen der kan hjælpe mig :) på forhånd...
  • lyst stof.

    Forumindlæg
    Jeg sidder med min 24 timer fysik eksamen, om kosmologi :) .. Jeg har flere gange læst her inde om 'lyst stof', menes der med her også det man kalder kendt stof, eller almindeligt stof. her taler jeg om de 4% som universet består af
  • radikal komposant?!

    Forumindlæg
    Sidder midt i 24-timers naturgeografis forberedelse og støder så på noget med radikale komposanter og vertikale komposanter ved en kernekappe - jeg aner ikke hvad komposanter er så råb om hjælp? Har på fornemmelse der godt kunne ligge noget fysik, matematik bag, men er ret sproglig :)
  • Hjælp til eksamen om BIG BANG TEORI !

    Forumindlæg
    Hey :) Jeg har truket et spørgsmål der hedder: - En mundlig præsentation af Den moderne fysiske beskrivelse af universet og fysikkens skabelsesteori (Big Bang teorien). Har i ikke nogle gode råd til hvad der er relevant at inddrage ? . Hvad skal jeg skrive om ? Er helt blank :/ ! Help ! <3
  • frekvensbetingelsen

    Forumindlæg
    hejsa. Jeg skal til fysik eksamen her i morgen og jeg sidder og har lidt problemer med Niels Bohrs anden grundkomponent og frekvensbetingelsen. Håber der nogen der kan forklare mig hvad det handler om er ved at gå lidt i panik :S venlig hilsen Line
  • HASTER! Teori om Industrialiseringen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin