Søgning på: kemi b isis. Resultater: 13281 til 13300 af 96602
-
Råstoffer, Brasilien - geografirapport
ForumindlægHej! I min rapport om Brasilien skal jeg skrive om Brasiliens råstoffer; Hvilke råstoffer har landet? Hvor og hvordan udnyttes råstofferne? Eksporterer landet sine råstoffer? Hvilken rolle spiller råstoffer for landets økonomi? Har søgt mange steder på nettet, og ledt i bøger, men j... -
Beregning af stofmængdekocnentration
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Er der nogen som evt. vil forklare hvordan man skal gøre? Det er tale om opgave 3 fra følgende opgavesæt: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar%202013/maj/opgave_3_130523_frs131-BTK-A.pdf -
Hvad sker der ved deformation af metaller?
ForumindlægHjææælp Jeg kan ikke finde noget om deformation af metaller, er der nogle der kan hjælpe det HASTER.... Tak på forhånd :)) -
redoxreaktion oxidation
Forumindlæghej jeg har en redoxreaktion som jeg er gået lidt kold i. den alkohol jeg har svær ved at tildele oxditationstal til er 2-propanol. CH3CH2OCH3 -
Atomer
ForumindlægJeg skal skrive en rapport om atomer, syre og base, ph-værdien osv. Og nu har jeg skrevet lidt om atomer, og nu sidder jeg inde med et spørgsmål, om syre og base også består af atomer ligesom de andre grundstoffer? Jeg er godt klar over, at syrer og baser også er grundstoffer, som er sat samm... -
Merton College
ForumindlægHej,jeg arbejder på min ansøgning til Oxford, og skal nu til at vælge college.Jeg har gennemlæst mit prospectus og betragtet faktorer så som beliggenhed osv.Jeg er nået til enten at vælge imellem Merton eller Baliol. Er der nogen der kender disse colleges. Merton er rigtig stærk akademisk (nok et... -
Elevplads, læser ved siden af
ForumindlægHey hey Kan man godt tage en elevplads, mens man læser ved siden af? fx jeg modtager kun omkring 8 lektioner undervsining om ugen med start til februar og sametidig kunne jeg godt tænke mig at udnytte resten af tiden med en elevplads.. Kunne I give nogle råd/erfaringer, om hvor vidt det er godt ... -
Energi
ForumindlægHey, Min lærer har sendt mig et spørgsmål, som jeg ikke helt forstår Gør rede for de tre tilstandsformer, samt overgang mellem dem. Jeg ved hvad energiomsætning er, men hvad mener min lærer med overgang? -
AT/SRP
ForumindlægHej Hvad er forskellen på AT og SRP/SRO -
Energi- hvad er det?
ForumindlægHvad er energi? -
Beckmanns blanding
ForumindlægVi skulle identificere en alkohol ved at kigge på de fysiske samt kemiske egenskaber Fysiske egenskaber - Kogepunkt - Densitet Kemiske egenskaber (stille os selv følgende spørgsmål) - Kan alkoholen oxideres mildt af Beckmanns blanding? - Test med 2,4-dinitrophenylhydrazin – pos... -
n-benzylanilin syntese
ForumindlægHejsa. For at fremstille n-benzylanilin ved en 2 trins syntese anvendes benzaldehyd og anilin ved det første trin. Der er altid en anelse benzoesyre til stede i benzaldehyd pga. oxidation med luftens ilt. Hvorfor har dette en gunstig indflydelse på reaktionshastigheden i dette første tri... -
SRP karakterens betydning for gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen, snart er det min tur til at skrive SRP og kunne godt tænke mig at høre fra jer som allerede har været igennem, hvilken betydning eller indflydelse den given SRP karakter har haft mht jeres gennemsnit, har nemlig hørt at den tæller dobbelt. Har nogle af jer fx oplevet at karaktere... -
molekyleprogram
ForumindlægFindes der noget program der sætter molekyler sammen eller viser muligheder ? Eller hvia jeg skriver kaliumsulfid så skriver programmet K2S eller omvendt ??? For meget at forlange ??? (hmmm tror jeg :/) -
10099 til 3 betydne cifre?? hjælp inden 28/10
ForumindlægUdregn følgende og angiv facit med 3 betydende cifre: 100 i anden + 99 hvordan kan man så få 10099 til 3 betydne cifre???? (-; -
Biokemi - hva' det?
ForumindlægNogle der kan fortælle mig hvad biokemi er? Synes sygeplejerske lyder interessant, og kunne måske godt tænke mig den uddannelse, og så læste jeg man får biokemi. Men hvad er det helt præcist? -
Uran! Hjææælp
ForumindlægHar ledt overalt på nettet, men kan slet ikke finde ud af hvad "Uran" er. Altså jeg ved jo godt at der et grundstof men hvad gør den, hvad kan den bruges til? Tak på forhånd. -
SRP historie kilde
ForumindlægHej alle Jeg skriver i denne periode (04/12 - 18/12), som mange andre afgangselever SRP og er løbet ind i det problem at jeg i min ene analyserende problemstilling skal analyser en selvvalgt kilde som illustrerer et lægevidenskabeligt paradigmeskift i Danmark i 1800-tallet. Jeg har virkelig l... -
Sjov mini motor!
ForumindlægHej jeg faldt lige over denne film, og forstår ikke helt hvad der sker. Det er jo ikke en elektromagnet, og der er jo ikke noget med poler der vender, ligesom elektromotor. Så hvis nogen ved hvad der foregår, er jeg nysgerrig :) http://www.youtube.com/watch?v=zOdboRYf1hM -
ide
Forumindlæghej...jeg skal holde en fordrage for min klasse.men jeg ved ik rigtig hvad det skal være...er der nogen der kan komme med ideer...ud over navngivning og afstemning af reakktioner...
