Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP historie kilde

07. december 2014 af Mary95 (Slettet)

Hej alle 

Jeg skriver i denne periode (04/12 - 18/12), som mange andre afgangselever SRP og er løbet ind i det problem at jeg i min ene analyserende problemstilling skal analyser en selvvalgt kilde som illustrerer et lægevidenskabeligt paradigmeskift i Danmark i 1800-tallet. 

Jeg har virkelig ledt mange steder, synes  jeg selv, men jeg kan ikke rigtig finde noget... Så hvis der er nogen derude som kender en god kilde eller et godt sted at søge, må de meget gerne smide en kommentar. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. december 2014 af studerendeHF (Slettet)

Din (historie)lærer/vejleder skal have udleveret en kilde til dig, hvis ikke allerede du selv har fundet en.


Svar #2
08. december 2014 af Mary95 (Slettet)

... ja, det er så ikke sket... der står i min problemformulering at jeg skal analysere selvvalgte kilder (altså flere end en) som illustrere et lægevidenskabeligt paradigemeskift i danmark i 1800-tallet.


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. december 2014 af fl0werpower

JEG ER I SAMME SITUATION.....

@folk hjælp os!!


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. december 2014 af fl0werpower

Okay, jeg har lige fået svar på det. Du skal selv finde en selvvalgt kilde, også analysere den. Jeg er bare lidt forvirret om ang. metoden? Hvilke metoder skal man bruge? Man gør jo brug af 2 fag i denne opgave, men man kan jo ikke bruge to metoder på én kilde?  


Svar #5
08. december 2014 af Mary95 (Slettet)

Jeg skal finde to nselvvalgte kilder... og da det er historiske kilde jeg skal finde (skriver i historie og kemi) skal jeg vel bruge det kildekritiske metode som analysemetode, da min analyse i kemi omhandler mit forsøg.

Brugbart svar (0)

Svar #6
09. december 2014 af fl0werpower

Ah okay :-) 


Skriv et svar til: SRP historie kilde

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.