Debat

SRP karakterens betydning for gennemsnittet?

05. september 2018 af SandyW (Slettet)
Hej alle sammen, snart er det min tur til at skrive SRP og kunne godt tænke mig at høre fra jer som allerede har været igennem, hvilken betydning eller indflydelse den given SRP karakter har haft mht jeres gennemsnit, har nemlig hørt at den tæller dobbelt. Har nogle af jer fx oplevet at karakteren har trukket jeres gennemsnit op hvis det nu var lavt eller omvendt ?

Tak på forhånd :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. september 2018 af FransiscoMertens

Altså jeg fik et gennemsnit på 10.0 da jeg blev færdig i år 2016, det er en hel klar fordel at være inde i emnet i god tid. Jeg fik 7 for min SRP og det trak mit gennemsnit rigtig meget ned. Jeg skrev i fagene matematik og kemi, kemi gik nogenlunde, men matematik udregningerne var forkerte og det trak ned.

Hvis du vil være på den sikre side, så skriv i humanistiske fag :)


Svar #2
05. september 2018 af SandyW (Slettet)

Haha er desværre HTX’er så det er på en måde lidt oplagt at skrive indenfor de naturvidenskabelige fag, men ja har også nogle emner i tankerne som jeg er igang med at undersøge, så jeg føler at jeg nogenlunde er på rette spor. Jeg spørg fordi mine karakter har være som en ren sinuskurve og derfor har jeg håb om at SRP’en vil redde mit snit :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. september 2018 af Moderatoren

SRP vægter med 2, så det kan påvirke dit gennemsnit rimelig meget. 

Du kan læse mere om det her i Studienets Guide til gymnasiet.


Skriv et svar til: SRP karakterens betydning for gennemsnittet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.