Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13281 til 13300 af 40685
-
Besættelsestiden i Danmark
ForumindlægHej. Jeg trak som overskriften siger : Besættelsestiden i Danmark d. 29 august 1943. Mit problem er jeg ved ikke hvad jeg skal sådan præcis skal fortælle om :s Jeg kan heller ikk finde kilder :s skal man have kilder? og skal man inddrage de kilder man har læst på skolen? hvordan skal jeg frem... -
sygeeksamen
ForumindlægHvornår bliver mundtlig sygeksamen stx afholdt? -
egne
ForumindlægSkal alle lærere egne en til at tag på stx? -
Forbedrede sig til undervisning?
ForumindlægHej hvordan forbedrer man sig bedst til undervisningen på STX? På forhånd tak -
11!!?!?!?!?!
ForumindlægHvad skal der til for at få 11 i religion!?!? plz meget modtagelig overfor gode ideer, guldkorn, sætninger, tips, kloge ord etc. 1000 TAK! -
Menneskesyn i islam?
ForumindlægHej :D Jeg sidder lige med religion, og tænkte på hvad er menneske- og natursyn i islam, også hvordan er gudsopfattelsen? Hilsen Eleven :-) -
Kan jeg dumpe mundt. spansk med vilje?
ForumindlægHej, jeg sidder i den situtation at jeg har fået 00/00 i begge årskaraktere i spansk. Jeg er kort sagt uduelig til det. Så jeg ville egentlig høre om i morgen når jeg skal til mundt. eksamen i spansk, kan vælge at gå ind og sige at jeg ikke vil gennemføre eskaminationen og derved få -3 og ikke sk... -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægSå er emnet for eksamen i almen studieforeberedelse 2010 frigivet (AT eksamen 2010). Emnet er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Opgaven er vedhæftet dette indlæg og alle er velkomne til at bidrage med input. Held og lykke til alle fra redaktionen på Studieportale... -
Islam og kristendommen
ForumindlægHej jeg har endnu et spørgsmål til den eller dem som lige gider at hjælpe:) jeg forstår ikke dette.MODSÆTNING MELLEM KRISTENDOM OG ISLAM: Jesu døde på korset - Muhammed døde i sin kones skød… Islam udbredt med svær - kristendommen mere åndelig. Hvad vil det sige at islam er udbredt med s... -
Penalty Fare
ForumindlægVille bare høre om der måske sidder nogen derude med engelsk eksame opgaven fra sidste år i gymnasiet. "Penalty Fare" ? I så fald, ville det være kæmpe meget en hjælp hvis i gad lige at skrive det.På forhånd tak -
Hosekræmmeren - Hjælp hurtigt!
ForumindlægHvilken novelle kan man perspektivere Hosekræmmeren til? Skal bruges til eksamen på mandag, så håber i kan hjælpe hurtigt :) Er der forresten nogen der ved i hvilken bog man kan finde hosekræmmeren, fx Falkenstjerne? -
karakter givning?
ForumindlægHey folks... var op til min HF MAT B eksamen her i maj, og har lige fået svar fra hvordan det var gået, hvor meget skal man somsagt ha for at få et 6tal altså %rigtige. 1opgave rigtige af de store giver somsagt et 5tal hva jeg forstår. -
Er jeg dumpet?
ForumindlægHejsa, jeg er lidt forvirret ift. omkring hvis jeg har fået 00 til skriftlig dansk eksamen men har 7 i standpunkt, om jeg så er dumpet eller ej. Jeg skal nemlig have bestået dansk A for st komme ind på den uddanelse jeg gerne vil. -
frigøre sig fra synden?
ForumindlægKan mennesket i følge kristendommen frigør sig fra synden? -
Islam
ForumindlægHar man fri vilje i islam eller er alt determineret? Det virker lidt som m, når man læser Sura 16, at man har fri vilje.. -
glad for lidt hjælp til at rette oversættelse
Forumindlæghej jeg har en oversættelse der ligger vægt på passiv - og er lidt nervøs for for mange fejl og ville jo gerne have et godt resultat... ___________________________________ The conflict in Northern Ireland, which of many is characterized as civil war, can only be understood if you know something ... -
Karakterer på HF (KS)
ForumindlægAner ikke hvor jeg ellers skulle skrive dette indlæg. På HF har vi eksamen i KS, som dækker over fagene historie, samfundsfag og religion. Fagene har jeg i de 2 år jeg har gået på HF haft adskilt, bortset fra selve eksamen. Jeg fik 12 i KS-eksamen, og er nu i tvivl om hvordan karakteren vægtes ... -
Feuerbach
ForumindlægJeg har læst lidt omkring Marx og Feuerbachs religionskritik: og vil hører om menneskets opfattelse af gud?? er godt/dålrigt ifølge Marx og Feuerbach? Altså at mennesket har udtænkt en gud. På forhånd takker:) -
any mistakes?
ForumindlægIn whose nameThis text tells about terrorism, and especially the question “ How can some people do this? And why?”. By one of the biggest terrorist attacks, “the attacks on world trade center, in 2001”, it is very difficult, to point on a reason, why these men were doing this attack. It couldn’t... -
En jord flere verdener
ForumindlægHej Vi er to piger, der skal i gang med at skrive projekt. Vores overemne er "En jord flere verdener" og lige nu er vi uden et underemne. Så hvis nogen af jer sidder inde med et par ideer, så endelig skriv dem, det ville vi sætte pris på :-) Indtil videre, har vi haft disse emner op ...
