Eksamensforberedelse

Kan jeg dumpe mundt. spansk med vilje?

03. juni 2014 af spansk12 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, jeg sidder i den situtation at jeg har fået 00/00 i begge årskaraktere i spansk. Jeg er kort sagt uduelig til det. Så jeg ville egentlig høre om i morgen når jeg skal til mundt. eksamen i spansk, kan vælge at gå ind og sige at jeg ikke vil gennemføre eskaminationen og derved få -3 og ikke skal videre til en sygeeksamen eller jeg ikke får min hue på sammen med de andre?

Jeg har virkelig prøvet at gøre noget ved det, men nogle ting er åbenbart ikke meant to be. Jeg sidder lige nu i min 24 timers forberedelse og stresser helt vildt over det. Når jeg på forhånd ved at jeg får 00 og allerhøjst 02 hvis jeg virkelig er heldig. min lærer har selv fortalt mig at jeg skal være heldig hvis jeg vil bestå. -3 eller 00 ikke den store forskel for mig. Og derved undgår jeg også at spilde min og deres tid.

til dem der siger "kom nu bare" "giv det et forsøg" kan jeg sige at det ikke er det jeg leder efter. Jeg sidder lige nu og prøver at give det et forsøg, men det holder bare ikke. 

Tak


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. juni 2014 af OnceUponATime

Du kan godt dumpe det med vilje. Så vidt jeg er orienteret spiller det ingen rolle for din fremtid, medmindre uddannelsen du vælger kræver at spansk er bestået! :)

Det eneste det kommer til at ændre på, er dit samlede og endelige gennemsnit! Det kommer til at trække en stor del ned, at få -3, især når det er på A-niveau! Så er det, det samme som at få 2 -3'er

Så samlet set spiller det ingen væsentlig rolle, at du vælger at dumpe, så længe dit endelige gennemsnit ligger på mindst 02 :)

Jeg vil dog stadig forslå dig, at gøre dit bedste! Det kan jo være, at sencor har større ambitioner for dig end din lærer og vælger at give dig mindst 02!


Brugbart svar (1)

Svar #2
03. juni 2014 af cornpop (Slettet)

Hvad vil du læse bagefter? Du skal være opmærksom på at rigtig mange uddannelser kræver, at man har bestået sit fremmedsprog. Men det kan du selv tjekke på ug.dk.

Når det er sagt, kan du lige så godt gøre det bedste, for som OnceUponATime siger påvirker det jo dit samlede gennemsnit.. 

Men OnceUponATime det er ikke rigtigt, at et evt. -3 tæller x2 fordi det er et A-fag. Det er jo kun mundtlig eksamen han skal op i, dvs. den tæller 1 og hvis han har været oppe i skriftligt også, tæller denne karakter også 1. Altså 2 i alt. 

Det er ligesom årskaraktererne tæller 1 for skiftligt og 1 for mundligt = 2 i alt. 


Brugbart svar (1)

Svar #3
03. juni 2014 af OnceUponATime

#2 ja, det har du faktisk ret i. Den vægter kun 1, ja :)


Svar #4
03. juni 2014 af spansk12 (Slettet)

#1: 

Uddannelsen jeg skal på kræver kun bestået stx. Så det er ikke et problem. Og selvom jeg har et dårligt snit vil det kun trække mig meget lidt ned. 

#2: uanset hvad, ville jeg skulle op og have 4-7 i karakter for at bestå spansk samlet, da jeg grundet mine færdigheder i spansk heller ikke har formået at lave den bedste skriftlige aflevering. Men heldigvis kræver uddannelsen jeg skal på ikke andet, end et stort beløb ;)

Lige nu ser det stadig ud som om at jeg vælger at dumpe i morgen, men er det nogen der ved hvornår det er klogest at sige det så jeg når at blive registreret som ankommet og ikke skal til sygeeksamen osv? skal jeg gøre det før eller efter forberedelsen??

Jeg takker for svarene indtil videre! 


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. juni 2014 af OnceUponATime

#4 Dengang jeg gik i folkeskole, fortalte min klasselærer os engang, at der havde været en studerende der villigt valgte at dumpe, og derefter tage sygeeksamen.

Han gik ind foran sencor og lærer, tegnede en tændstikmand på tavlen og sagde "Det her er bob. Bob ved alt. Spørg Bob", og så vendte han sig om og gik. Han fik så lov til, at komme op til sygeeksamen. Synes bare det var en sjov historie.. Ikke at du skal gøre det samme.. det er lidt uhøfligt overfor sencor og lærer :P

Du kan bare snakke med din lærer, når hun/han tager dig med ind til forberedelse. Så siger du, at du ikke vil op til eksamen, og heller ikke sygeeksamen. At du bare vil være tilfreds med et -3. Læreren bliver nok ekstremt fornærmet, men det er jo det valg, du har valgt at tage :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#5 hahahah spørg bob :D Det tror jeg nok også jeg vil gøre :D Så er min chance for at komme ind på medicinstudiet fordoblet :D


Brugbart svar (0)

Svar #7
05. juni 2014 af Eiffel65 (Slettet)

Kunne godt tænke mig at vide hvordan det gik??? O.O :P Men det var da en dårlig lærer du har... Min lærer ved udemærket godt at jeg er den dårligste i klassen, men hun prøver at opmuntre mig så godt som hun nu kan da jeg virkelig arbejder med stoffet (Gik fra 00 mundtlig og skriftlig til 02 og 4), og jeg har endda kun haft spansk i 3 måneder da jeg startede i marts (havde tysk før, men det interesserede mig ikke en pind)


Skriv et svar til: Kan jeg dumpe mundt. spansk med vilje?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.